تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/15 - 13:18
کد خبر: 381545

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

استفاده از آینه در خانه‌های کوچک موجب می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد. آینه عمق فضا را چند برابر بیشتر می‌کند و تابش نور در آن فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه به زیبایی محیط زندگی شما می‌افزاید و در بهبود وضعیت روحی‌تان نقش دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» وقتی می‌خواهید برای طراحی منزل خود تصمیم بگیرید فقط به سلیقه‌تان اکتفا نکنید. بلکه قانون چیدمان منزل را هم در نظر بگیرید. اجتناب از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون فضا را زیباتر و متعادل‌تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی شما روی خلق و خو و وضعیت روحی ساکنین آن تاثیر دارد. اگر خانه‌ای نامرتب و بهم ریخته داشته باشید خود شما هم احساس بهم ریختگی و اضطراب می‌کنید.

انتخاب نادرست مبلمان، پرده‌ها و وسایل دکوری، چیدمان نامناسب آن‌ها و عدم توجه به نور اتاق‌ها باعث می‌شود خانه کوچک، تاریک و نامرتب به نظر برسد. با ما همراه باشید تا شما را با اشتباهات رایج در چیدمان منزل آشنا کنیم. برای حل بسیاری از  این اشتباهات راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

9 نکته برای جلوگیری از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

1. رنگ و ابعاد مبلمان خود را به دقت انتخاب کنید

اندازه و تعداد مبل‌ها باید با توجه به اندازه سالن پذیرایی انتخاب شود. نادیده گرفتن این نکته یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل است.

در هنگام انتخاب مبلمان هم باید به راحت بودن آن توجه کنید و هم فضای منزل را در نظر بگیرید. قرار دادن مبل‌های بزرگ در سالن‌های کوچک اتاق را کوچکتر نشان می‌دهد و فضای زیادی اشغال می‌کند. در  این شرایط محلی برای سایر وسایل باقی نمی‌ماند و رفت و آمد سخت می‌شود. مبلمان و کاناپه‌های بزرگ برای سالن‌های بزرگ و مبلمان L مانند برای سالن‌های کوچک مناسب هستند.

نکته دیگر که باید در چیدمان منزل رعایت کنید توجه به رنگ مبلمان است. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است از مبلمان تیره استفاده نکنید. رنگ‌های تیره فضا را کوچکتر نشان می‌دهد. انتخاب مبلمان با رنگ روشن برای خانه‌های کوچک موجب می‌شود سالن بزرگتر به نظر برسد.

چسباندن مبلمان به دیوار یکی از اشتباهات رایج است. اگر فضای کافی در اختیار دارید مبلمان را به دیوار نچسبانید. باید بین دیوار و مبلمان کمی فاصله وجود داشته باشد. چسباندن مبل به دیوار هم موجب ایجاد لک روی دیوار می‌شود و هم فضای سالن را کوچکتر نشان می‌دهد.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

2. هنگام خرید میز ناهارخوری راحتی آن را در نظر بگیرید

از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون خرید میز ناهارخوری بزرگ برای فضاهای کوچک است. این کار باعث می‌شود سالن شما کوچکتر به نظر برسد.

برای فضاهای کوچک بهتر است از میزهای گرد استفاده کنید. چیدمان صندلی‌ها در اطراف میزهای گرد راحت‌تر است. همچنین می‌توانید در مواقع ضروری صندلی‌های بیشتری در گرداگرد آن بچینید.

در هنگام خرید میز ناهارخوری به راحتی صندلی‌های آن توجه کنید. صندلی ناهارخوری نباید سفت باشد. ارتفاع آن نیز نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد.

3. هنگام خرید فرش به ابعاد اتاق توجه کنید

یکی از اشتباهات در چیدمان وسایل خانه، عدم تناسب بین اندازه فرش و اندازه اتاق است. برای انتخاب فرش حتماً ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. فرش نباید از پایه‌های مبل فاصله زیادی داشته باشد. فرش باید به گونه‌ای انتخاب شود که ترجیحاً پایه‌های جلویی مبل روی آن قرار بگیرند. در هنگام نشستن پای شما باید روی فرش باشد.

برای زیر ناهارخوری فرشی انتخاب کنید که وقتی برای نشستن صندلی را عقب می‌کشید پایه‌های صندلی همچنان روی فرش باشد. اگر میزناهارخوری شما گرد است از فرش گرد برای زیر آن استفاده کنید. اگر میز مستطیل شکل است فرش زیر آن هم باید مستطیل شکل باشد.

4. تابلوها را در ارتفاع مناسب نصب کنید

یکی از نکاتی مهم در چیدمان منزل نصب تابلوها در اتفاع مناسب است. تابلوها نباید در ارتفاع خیلی بالا یا خیلی پایین نصب شوند. بهتر است تابلو با زمین یک و نیم متر فاصله داشته باشد.

اندازه تابلو هم باید با اندازه دیوار متناسب باشد. نصب تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای بزرگ یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید عکس افراد خانواده را بر روی دیوار نصب کنید، بهتر است فقط یکی از دیوارها را به این کار اختصاص دهید. پر کردن نقاط مختلف خانه با این عکس‌ها موجب شلوغی بیش از حد و بی‌نظم به نظر رسیدن می‌شود.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

5.  پرده را در ارتفاع مناسب نصب کنید

کاربرد پرده فقط پوشاندن پنجره‌ها نیست. در انتخاب پرده باید علاوه بر زیبایی به رنگ و اندازه توجه شود. یکی از اشتباهات رایج در چیدمان منزل نصب پرده‌های کوتاه در اتاق نشمین است. پرده بعد از نصب باید تا روی زمین برسد. پرده‌های کوتاه باعث می‌شوند سقف کوتاه‌تر و اتاق کوچکتر به نظر برسد.

پرده باید هم به حفظ حریم شخصی شما کمک کند و هم از ورود نور طبیعی به داخل ساختمان جلوگیری نکند. رنگ پرده باید با رنگ دیوارها، مبلمان و فرش هماهنگ باشد.

6. خانه را از وسایل دکوری پر نکنید

پر کردن میزها و بوفه از وسایل دکوری یکی از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون است. استفاده بیش از حد از این وسایل، به خصوص دکوری‌های کوچک، فضا را شلوغ و کوچکتر نشان می‌دهد. اگر به نگهداری وسایل دکوری علاقه دارید تنها به خرید چند عدد از آن‌ها اکتفا کنید.

در استفاده از کوسن‌ها زیاده‌روی نکنید. استفاده بیش از حد از آن‌ها هم خانه را شلوغ نشان می‌دهد و هم فضای نشستن را محدود می‌کند. اندازه کوسن‌ها باید با ابعاد مبلمان متناسب باشد.

7. از چندین رنگ هماهنگ برای دکوراسیون استفاده کنید

استفاده از یک رنگ در منزل، فضا را یکنواخت و خسته کننده می‌کند. به همین دلیل، بهتر است از چند رنگ که با یکدیگر هارمونی دارند برای وسایل منزل استفاده کنید.

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند عدم توجه به توزیع رنگ‌های تیره و روشن است. به طوریکه قسمتی از فضا تیره‌ و قست دیگر کم رنگ است. برای حل این مشکل می‌توانید به هنگام رنگ آمیزی ساختمان از رنگ‌های تیره‌تر برای کف، رنگ‌های با تیرگی متوسط برای دیوارها و رنگ‌های روشن برای سقف استفاده کنید.

8. به کمک آینه فضا را بزرگتر نشان دهید

یکی از اشتباهات دکوراسیون که معمولاً در خانه‌ها و فضاهای کوچک دیده می‌شود، عدم استفاده از آینه است. اضافه کردن آینه به منزل یک ایده خلاقانه و کم هزینه  است.

استفاده از آینه در خانه‌های کوچک موجب می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد. آینه عمق فضا را چند برابر بیشتر می‌کند و تابش نور در آن فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه به زیبایی محیط زندگی شما می‌افزاید و در بهبود وضعیت روحی‌تان نقش دارد.

9. به روشنایی منزل اهمیت دهید

وجود نور در فضای داخلی اهمیت زیادی دارد. نور کیفیت فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی در بزرگ و کوچک نشان دادن فضا نقش دارد.

نورپردازی کم و نامناسب در خانه، شما را کم حوصله کرده و چشم را خسته می‌کند. برای خرید لوستر اندازه اتاق و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. یکی از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون قرار گرفتن لوستر در ارتفاع زیاد است. این کار موجب می‌شود اتاق به خوبی روشن نشود.

برای طراحی دکوراسیون منزل خود با کارشناسان رایاکو مشورت کنید تا منزلی زیبا و آرامش بخش داشته باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top