تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/21 - 08:32
کد خبر: 382067

ایران نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا در آخرین روزهای حضور خود در این منصب، با متهم کردن ایران به «باج‌گیری هسته‌ای»، مدعی شد تهدید به اخراج بازرسان آژانس ورای نقض برجام است و ایران نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها، واکنش نشان داد

پامپئو بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد:‌ «این تهدید ایران حتی بیشتر از نقض برجام است. ایران ذیل معاهده حقوقی و متعاقب توافق پادمانی ان‌پی‌تی، ملزم است به بازرسان آژانس اتمی اجازه دسترسی دهد. نقض این الزامات ورای اقدامات پیشین ایران در تناقض با تعهدات هسته‌ای برجام است».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در این باره گفت: «نه تنها ایالات متحده بلکه هر کشوری به پایبندی ایران به این تعهدات اهمیت می‌دهد. باج‌گیری هسته‌ای، موضع ایران را تقویت نمی‌کند، بلکه منجر به انزوا و فشار بیشتر می‌شود».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود اظهار داشت: «این تهدید، در ادامه اعلامیه رژیم ایران مبنی بر از سر گیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در تاسیسات فردو است... حامی شماره یک تروریسم در جهان نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم در هیچ سطحی را داشته باشد»!

در پایان این بیانیه آمده است: «ایالات متحده کاملا از تداوم نظارت و راستی‌آزمایی حرفه‌ای و مستقل آژانس اتمی بر برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. اخراج بازرسان بین‌المللی توسط ایران باید با محکومیت جهانی مواجه شود».

روز دو‌شنبه ۱۵ دی ماه سال جاری و پس از آنکه «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ و رئیس جمهور نیز دستور اجرای قانون مزبور را صادر کرد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز کرد.

با این حال، اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور عضو برجام که تعهداتشان در این توافق را عملیاتی نکرده‌‌ و سابقه بدی از بدعهدی‌های خود به جا گذاشته‌اند، از آغاز مجدد غنی سازی ۲۰ درصد در فردو ابراز نگرانی‌ کرده‌ و آن را نقض برجام خوانده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top