تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/21 - 08:49
کد خبر: 382073

قالیباف: برجام برای ما سند مقدسی نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برجام برای ما توافق‌نامه‌ای مقدس نیست و طبق بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام در صورت عملی نشدن تعهدات طرف مقابل می‌توانیم به تعهدات خود عمل نکنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان در سالروز تاریخی قیام مردم قم، آینده رسیدن به ایران قوی را ترسیم کردند. برای همگان مشخص شد که راهبرد اصلی کشور در مواجهه با دشمن بی‌اثر کردن تحریم‌ها است که مقدمه رفع تحریم‌ها نیز محسوب می‌شود پس برای رفع تحریم‌ها باید تولید قدرت کرد، تولید قدرتی از جنس آنچه دانشمندان هسته‌ای انجام داده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: منطقی، درست و عقلایی دانستن قانون لغو تحریم‌ها از سوی مقام معظم رهبری مهر تاییدی است بر این‌که این قانون ظرفیتی مناسب برای این هدف ایجاد و نظام محاسباتی دشمن را اصلاح می‌کند، چرا که دوران اعمال تحریم‌های بی‌هزینه به پایان رسیده است. جبهه غرب باید بداند که حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد پس اگر فشاری به ما وارد کرد باید خود را آماده پرداخت هزینه‌های متناسب بکند.

قالیباف با بیان این‌که برجام برای ما سند مقدسی نیست، تصریح کرد: برجام با شروطی مورد پذیرش ما قرار گرفت تا تحریم‌ها را رفع کند لذا بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیتی ندارد. آنچه برای ما مهم است رفع عملی و قابل لمس تحریم‌ها است. ما بدون این‌که به دنبال خروج از برجام باشیم براساس مواد ۳۶ و ۳۷ برجام حق داریم در برابر اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل، تعهدات خود را اجرا نکنیم. با قاطعیت اعلام می‌کنم ایران زمانی تعهدات خود را اجرا می‌کند که آنها نیز تعهدات خود را عملیاتی کرده باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر دولت در آمریکا و با بیان این‌که امضای جو بایدن برای ما قابل تضمین نیست، اظهار کرد: تجربه بدعهدی دوره اوباما – بایدن نشان داد که نباید به رفع حقوقی و کاغذی تحریم‌ها دلخوش کرد. از نظر مردم ایران زمانی تحریم‌ها برداشته شده است که بتوانیم نفت خود را بفروشیم و با ارز حاصل از آن از طریق سازوکارهای بانکی نیازهای مردم را تامین کنیم و تولید کنندگان در بازار جهانی فعالیت کنند، در این صورت ایران به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگلیس خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد
۹۷ درصد ثبت نام ها برای خرید ارز اربعین غیر حضوری است
شهادت ۱۰ فلسطینی بر اثر بمباران مدرسه‌ای در شهر غزه
تعطیلی ۲۵۰ مدرسه غیردولتی به دلیل اخذ شهریه بالا
واکسن «پنوموکوک» به سبد واکسیناسیون نوزادان اضافه شد
کسب رضایت مردم اولویت اصلی همه دستگاه‌ها است
علی لبیب به خط پایان المپیک رسید
ترور هنیه شکست استراتژیک برای نتانیاهو است
پاسخ پشیمان کننده در راه است
داماد بیل گیتس از المپیک انصراف داد
پاداش سنگین برای بوکسوری که در المپیک باخت!
امکان نداشت بدون کمک اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل موفق به ترور هنیه شود
عکس و جزئیاتی از اولین جلسه سران قوا به میزبانی پزشکیان
پیام قالیباف به سیدحسن نصرالله
هشدار جدی هواشناسی به تهرانی‌ها
پاسخ ایران به ترور هنیه بسیار خطرناک خواهد بود
دستور مسعود پزشکیان برای مراسم اربعین و خدمت رسانی به زائران
خبر جدید درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
گزارش نیویورک‌تایمز از ترور اسماعیل هنیه دروغ است
آزمایش نسخه اولیه چت بات هوش مصنوعی برای کمک به زائران اربعین
بدون هماهنگی آمریکا، اسرائیل کاری انجام نمی‌دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top