تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/21 - 12:04
کد خبر: 382122

اعتراض ناوالنی به مسدود شدن حساب کاربری ترامپ در توییتر

رهبر اپوزیسیون روسیه از توییتر به خاطر مسدود کردن دائمی حساب کاربری رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در پی حمله روز چهارشنبه به کنگره انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در واکنش به مسدود شدن دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر به دنبال حوادث ششم ژانویه در کنگره، الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه در توییتی گفت: به نظر من این اقدام یک سانسور بی‌سابقه است.

وی افزود: دشمنان آزادی بیان در سراسر جهان از جمله در روسیه از این اقدام سوءاستفاده خواهند کرد. هر بار که لازم شود فردی را ساکت کنند، می‌گویند "این صرفا یک اقدام رایج است و حتی حساب کاربری ترامپ نیز مسدود شده است."

ناوالنی یکی از چهره های اپوزیسیون در روسیه است که به دلایل ضد فساد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش مبارزه کرده است. وی بارها بازداشت شده و راهپیمایی‌های اعتراضی متعددی را علیه فساد ادعا شده در داخل دولت مسکو رهبری کرده است.

ناوالنی در اوت ۲۰۲۰ در حالی که در یک پرواز داخلی در روسیه حضور داشت مسموم شد و برای درمان به بیمارستانی در برلین منتقل شد. منابع مختلف اعلام کردند که ناوالنی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده بود.

این منتقد کرملین گفت: گرچه توییتر یک کمپانی خصوصی است اما در روسیه و چین نمونه‌های متعددی را از چنین کمپانی‌های خصوصی مشاهده کرده‌ایم که به بهترین دوستان دولت تبدیل شده‌اند و هنگامی که بحث سانسور به میان بیاید، فعال می‌شوند.

وی مدعی شد: قاتلان خونسردی چون پوتین و نیکولاس مادورو، دروغگوها و دزدانی چون دیمیتری مدودف حساب‌های توییتری دارند.

ناوالنی همچنین توییتر، این غول رسانه اجتماعی را به سانسور کردن متهم کرد و گفت: آنهایی که وجود کووید ۱۹ را انکار کردند آزادانه در فضای توییتر می‌چرخند و ارتباط برقرار می‌کنند. حرف‌ها و اظهارات آنها جان هزاران تن را گرفته است. اما این ترامپ بود که حساب کاربری‌اش به صورت علنی و برای خودنمایی مسدود شد. این اقدامات گزینشی نشان می‌دهد که این اقدام در حقیقت نوعی سانسور بوده است.

ناوالنی خودش را با ترامپ مقایسه کرد و گفت: یکی می‌تواند یک جواب درست از کرملین بگیرد که چرا به اسم من در تلویزیون روسیه اشاره نمی‌شود و من نباید اجازه داشته باشم در هیچ انتخاباتی شرکت کنم؟

این سیاستمدار روس تاکید کرد: توییتر باید یک نوع کمیته ایجاد کند تا بتواند چنین تصمیماتی را اتخاذ کند.

به دنبال حمله روز چهارشنبه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بست. درست پیش از این حمله و در حالی که کنگره مشغول شمارش رسمی آرای الکترال و تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، ترامپ در جمع معترضان سخنرانی کرد و گفت: ما به کنگره می‌رویم و سناتورها و قانونگذاران شجاع‌مان را تشویق می‌کنیم.

این خشونت‌ها و ناآرامی‌ها موقتا روند شمارش آرای الکترال را متوقف کرد اما ساعاتی بعد جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تایید شد. 

توییتر جمعه شب به وقت آمریکا حساب کاربری دونالد ترامپ را به اتهام ترویج به خشونت مسدود کرد. این شبکه اجتماعی پیش‌تر و پس از هجوم گروهی از مردم به کنگره آمریکا همزمان با برگزاری جلسه تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن، حساب کاربری ترامپ را تعلیق و سه پست او را حذف کرده بود.   

ترامپ یکی از مشهورترین چهره‌ها در توییتر بود و بخش اعظم ارتباطاتش با طرفدارنش از طریق این پلتفورم صورت می‌گرفت. او به راه اندازی یک پلتفورم جدید وعده داده است.  

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top