تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/27 - 14:22
کد خبر: 382790

پوست انار و ۷ خاصیت درمانی عجیب آن!

یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای پوست انار استفاده از آن به عنوان مسواک خانگی است که دندان را سفید می‌کند. برای این کار پودر پوست انار را با اندکی فلفل سیاه و نمک دریایی ترکیب کرده و دندان خود را مسواک کنید. به مرور دندان شما سفید می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگر شما هم از آن دسته از مردم هستید که پوست میوه‌ها، به خصوص پوست انار را مستقیم به سطل آشغال می‌اندازید، پیشنهاد می‌کنیم که کمی صبر کنید و با ما همراه شوید.

به گزارش سلام نو، پوست برخی میوه‌های خاصیت‌های فوق‌العاده مفید و عجیبی دارد که شما را شگفت زده می‌کند. این خاصیت گاهی آن‌قدر زیاد می‌شود که شما تعجب می‌کنید و از خود می‌پرسید، خوردن میوه مفیدتر است یا استفاده از پوست آن؟! در ادامه با هم نگاهی داریم به مفیدترین خواص پوست انار، میوه‌ای که خودش هم خواص فوق‌العاده‌ای دارد.

پوست انار و ۷ خاصیت درمانی عجیب آن!

کمک به سیستم گوارش

یکی از اولین خواص پوست انار، مثل بسیاری دیگر از پوست‌های میوه، بهبود سیستم گوارش است. پوست انار حاوی مقادیر قابل توجهی تانن است که باعث کاهش ورم هموروئید و التهاب رو می‌شود. همچنین تانن باعث بهبود خونریزی هنگام اسهال خواهد شد و هضم غذا را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. برای مصرف پوست انار می‌توانید آن را در مخلوطی از زیره، شیر و نمک بریزید و چند بار در هفته بنوشید.

ترمیم زخم شانکر

زخم شانکر نوعی زخم پوستی بدون درد است که در مرحله اولیه بیماری سفلیس ظاهر می‌شود. پوست انار می‌تواند به شکل قابل توجهی این زخم را التیام بخشد. برای استفاده از پوست انار روی زخم، آن را خشک و پودر کنید و روی زخم بمالید. این پودر به مرور، باعث بهبود زخم و خشک شدن آن می‌شود.

پوست انار به عنوان کرم ضد آفتاب و محافظ پوست!

شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی ترکیب کردن پودر پوست انار با لوسیون یا کرمی که روزانه استفاده می‌کنید از شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. ترکیب این پودر با روغن طبیعی آن را به یک کرم ضدآفتاب بدل می‌کند. اما خواص این پودر برای پوست شما به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. این پودر از پوست شما در برابر انواع آلاینده‌های خطرناک محافظت و تعادل پ‌هاش (PH) آن را حفظ می‌کند. ترکیب پوست انار با ماست باعث می‌شود تا اسید آلاجیک موجود در آن پوست شما را نرم و لطیف کند.

درمان جوش‌ها

خاصیت پوست انار برای پوست صورت به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. ترکیب دو قاشق مربا خوری پودر پوست انار با یک قاشق مربا خوری شکر، عسل و روغن‌ها طبیعی می‌تواند جوش‌های سر سیاه و سرسفید شما را درمان کند. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و پوست را ماساژ دهید. بعد از ماساژ صورت خود را بشویید و آن را مرطوب حفظ کنید.

بهبود بواسیر

یکی از بیماری‌های شایع این روزها بواسیر است. برای بهبود این بیماری می‌توانید در جوشانده پوست انار بنشینید یا پوست انار را به عنوان یک ضماد استفاده کنید.

پوست انار و ۷ خاصیت درمانی عجیب آن!

جلوگیری از ریزش مو

به جای مراجعه به هر محلول عجیب و غریب و غیراستانداردی، می‌توانید از ترکیب پوست انار برای حفاظت از موهای خود کمک بگیرید. برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و آن را روی ساقه موی خود بمالید و بعد از دو ساعت موی خو را بشویید. این کار از ریزش مو و شوره زدن آن جلوگیری می‌کند.

مسواک پوست انار

یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای پوست انار استفاده از آن به عنوان مسواک خانگی است که دندان را سفید می‌کند. برای این کار پودر پوست انار را با اندکی فلفل سیاه و نمک دریایی ترکیب کرده و دندان خود را مسواک کنید. به مرور دندان شما سفید می‌شود.

تهیه پودر پوست اندار

برای تهیه پودر پوست انار، پوست انار ارگانیک را گرفته، تکه‌تکه کرده و در آفتاب پهن کنید. بعد از خشک شدن آن را با آسیاب یا هر وسیله دیگری پودر کنید. پودر به دست آماده را دور از رطوبت و در ظرفی دربسته حفظ کنید.

توجه داشته باشید که پودر انار درمانی خانگی است و هیچ گاه جای نسخه پزشک را نمی‌گیرد و یک داروی تمام عیار برای مشکلات جدی شما نیست، پس در صورت وجود مشکل جدی حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
تشکیل نشست شورای عالی کار با دستور کار افزایش حق مسکن
چرا طلا و سکه گران شد؟
جهاددانشگاهی اقیانوسی است که می‌شود همه گوهرها را در آن پیدا کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top