تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/30 - 04:03
کد خبر: 383044

سامسونگ برنده میدان رقابت؛

معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در هفته‌ای که گذشت

معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در هفته‌ای که گذشت

در این هفته شرکت سامسونگ با معرفی محصولات جدید خود سر و صدای زیادی به پا کرد و توانست بازار را به قبضه خود در آورد. سامسونگ توانست ۵ جایگاه از ۱۰ گوشی برتر هفته را از آن خود کند. اکثر گوشی‌های پرطرفدار سامسونگ مربوط به سری S21 هستند. این گوشی‌ها که از فناوری دوربین شش گانه و تکنولوژی جدید 5G بهره می‌برند به عنوان نسل آینده و جدید تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رتبه نخست رده‌بندی را گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra 5G به خود اختصاص داد. این گوشی که هفته گذشته در رده پنجم قرار داشت توانست این هفته با یک جهش خوب جایگاه اول را تصاحب کند. در جایگاه بعدی باز هم یک محصول از شرکت سامسونگ قرار داد. گوشی تازه معرفی شده Samsung Galaxy S21 5G که به تازگی در این هفته از آن رونمایی شد توانست جایگاه مناسب دوم را از آن خود کند. رتبه بعدی این رده‌بندی گوشی Mi 11 است. این گوشی که هفته گذشته در رده اول قرار داشت به خاطر معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ جایگاه خود را از دست داد.

باز هم سامسونگ و باز هم محصولی دیگر که رده بندی را به تسخیر خود در آورده است. این بار در جایگاه چهارم گوشی Galaxy A12 سامسونگ قرار گرفت که هفته گذشته رتبه شش را اختیار کرده بود. رتبه پنجم این رده بندی گوشی تازه معرفی شده سامسونگ یعنی Samsung Galaxy S21+ 5G است. رتبه ششم را گوشی Redmi Note 9 Pro که هفته گذشته هشتم بود از آن خود کرد. رتبه هفتم نیز متعلق به محصول شرکت سامسونگ است. گوشی Galaxy A51 که هفته گذشته نیز هفتم بود توانست جایگاه خود را حفظ کند.

رتبه هشتم رده بندی متعلق به گوشی Xiaomi Mi 10i 5G است که هفته گذشته در رده دوم قرار داشت. جایگاه‌های نهم و دهم این هفته تغییری نسبت به هفته پیش نداشتند و همانند گذشته گوشی Apple iPhone 12 Pro Max در جایگاه نهم و گوشی Xiaomi Poco X3 NFC در جایگاه دهم قرار گرفتند. در این هفته دو گوشی Redmi 9T و Redmi Note 9T 5G را جزو ۱۰ برتر هفته نداشتیم.

در ادامه گزارش به معرفی اجمالی هر یک از 10 گوشی برتر هفته گذشته می پردازیم. با ما همراه باشید.

1)  Samsung Galaxy s21 Ultra 5G

کره‌ای‌ها خانواده‌ی سری اس 21 را به گونه‌ای خاص و منحصربه‌فرد طراحی کرده‌اند که هر شخصی با دیدن آن بگوید این گوشی گلکسی اس 21 است! بزرگترین تغییر هم مربوط ماژول دوربین است که بیرون زدگی آن دقیقا از لبه بالایی شروع می‌شود و کاملا با فریم ادغام شده است و از آنجایی که مدل انتخابی شما پسوند اولترا را یدک می‌کشد، انتظار یک ماژول بزرگ را هم داشته باشید. دومین موردی که بایستی در مورد آن صحبت کرد، جنس و مواد ساخت بدنه است و از آنجائیکه با یک گوشی پرچمدار تمام عیار طرف هستید، منتظر یک بدنه فوق‌العاده باشید، به این صورت که پنل‌ها از شیشه گوریلاگلس ساخته شده‌اند و نوع این پوشش در قسمت جلویی، گوریلاگلس Victus است که مقاوت زیادی را به این گوشی هدیه می‌دهد، فریم از آلومینیوم ساخته شده است و با اینکه در ساخت آن‌ها از شیشه استفاده شده، ولی جلوه‌ای  که به نگاه شما تقدیم می‌کنند، مات بوده و ظاهر لوکس‌تری برای گوشی گلکسی اس 21 اولترا ساخته است. از نظر رنگ‎‌بندی هم سامسونگ تنوع زیادی برای آن در نظر گرفته و 5 رنگ مشکی فانتوم، نقره‌ای فانتوم، تیتانیم فانتوم، آبی فانتوم و قهوه‌ای فانتوم از این نسخه موجود است.

2)  Samsung Galaxy s21 5G

امسال کاربران سامسونگ سورپرایز شدند زیرا طراحی از مدل‌های قدیمی فاصله گرفته و به گوشی جلوه امروزی تری بخشیده است از طرفی ماژول دوربین هم تغییر اساسی داشته و در مقایسه با مدل‌های موجود، نوآوری در آن دیده می‌شود. گوشی اس 21 نیز مانند دیگر پرچمداران ساختاری متشکل از فلز و شیشه دارد، فریم آلومینیومی، پنل پشتی از جنس پلاستیک و پنل جلویی از جنس گوریلاگلس متریال‌هاییست که برای قسمت‌های مختلف این دستگاه در نظر گرفته شده است. اگر در مورد اندازه این گوشی کنجکاو هستید در پاسخ باید گفت که ابعاد این مدل 151.7*71.2*7.9میلی‌متر است و خبر خوب اینکه قرار است این مدل با اس-پن همراه باشد و در نتیجه اولین عضو از خانوداه اس است که قلم را از خانواده سری گلکسی نوت به ارث می‌برد. 

3)  Xiaomi mi 11

این گوشی مجهز به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است که بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی ۲۰۲۱ همراه با آن راهی بازار خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 اشاره کنیم.

شیائومی برای جدیدترین پرچم‌دار خود از نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی اولد استفاده کرده که از رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. همچنین نباید رفرش ریت ۱۲۰ هرتز این نمایشگر را از قلم بیندازیم. حداکثر روشنایی نمایشگر شیائومی می ۱۱ به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد و بر روی آن شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تراشه‌ی قدرتمند به همراه نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بالا به معنای افزایش مصرف انرژی است و به همین خاطر برای چنین گوشی‌هایی ظرفیت باتری اهمیت دوچندانی دارد. شیائومی برای این گوشی باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که این شرکت وعده داده شارژ آن حداقل یک روز کامل دوام می‌آورد.

4) Samsung Galaxy A12

گلکسی  A12 ، یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی از سری A سامسونگ است که در نوامبر 2020 معرفی شد و قرارست در اوایل سال 2021 به بازار عرضه شود. ظاهراً Galaxy A12 با مدل قبلی خود یعنی ای 11 شباهت‌ چندانی ندارد و دارای دو نوع حافظه داخلی است؛  گلکسی ای 12 در دو مدل با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که هر فرد بسته به نیاز خودش می‌بایست مدل مناسب را انتخاب کند. به علاوه، ای 12 همانند گلکسی A11  از صفحه نمایش LCD برخوردار است و اندازه و سایز کاربرپسندی دارد. فروشگاه اینترنی 19کالا در ادامه به بررسی گوشی a12 می‌پردازند که یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های سامسونگ در 2021 خواهد بود.

5) Samsung Galaxy s21+ 5G

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ گوشی پرچمدار سری نوت ۲۰ را را معرفی کرد و در ادامه و در اوایل سال ۲۰۲۱ گوشی پرچمدار s21 را معرفی کرد . این نشان دهنده این است که سامسونگ بسیار تلاش می‌کند تا جایگاه خود در صدر جدول پرفروش ترین گوشی های دنیا ، خود را حفظ کند. سری گوشی سامسونگ گلکسی s21  در سه مدل به بازار ارائه شده است‌.

مهم ترین بخش طراحی در این گوشی طراحی دوربین های قسمت پشت گوشی می باشد که به زیبای دوربین ها چیدمان شده است و باکسی که دوربین ها داخل آن قرار دارد با فریم گوشی یکی شده است . در قسمت جلوی هم صفحه نمایشی با حاشیه بسیار کم داریم که دوربین سلفی هم در بالای این صفحه نمایش در قسمت حفره قرار گرفته است.

حسگر اثر انگشت در گوشی s21+ 5g هم در قسمت زیر نمایشگر جا خوش کرده است .اندازه ای کلی گوشی هم 161.5 میلی متر در ارتفاع و75.5 میلی متر در عرض می باشد و در ضخامت هم 7.8 میلی متر می باشد. وزن کلی گوشی هم ۲۰۰ گرم می باشد که وزن نسبتا خوبی است. برای محافظت از صفحه نمایش از فناوری گوریلا گلس استفاده شده است که واقعا عالی می باشد . قاب و یا فریم هم از آلومینیوم ساخته شده است و در قسمت درب پشت هم از شیشه استفاده شده است .

6)  Xiaomi Redmi Note9 Pro

زیر برند شیائومی بانام ردمی هرساله از میان‌رده‌ های خوش‌ساخت و ارزان‌قیمت خود رونمایی می‌کند. سری نوت 8 شیائومی با مشخصات قدرتمند و مناسب توانسته است سهم عظیمی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد. حالا ردمی با معرفی نسل جدید گوشی‌های خود با عنوان سری نوت 9 با مدل‌های مختلف در کشورهایی همانند هند، چین و همین‌طور بازار جهانی سعی کرده است رقابت خود را بامیان رده‌های جدید بازار داغ‌تر کند و بتواند سربلند از این رقابت بیرون آید.

گوشی ردمی نوت 9 پرو با بدنه بسیار قوی از جنس گوریلا گلس 5 در قسمت جلو پشت این دستگاه را با مقاومت بسیار بالایی همراه می‌سازد. در قسمت جلوی این دستگاه با یک صفحه‌نمایش کم حاشیه و دوربین سلفی ناچ حفره‌دار روبه‌رو هستیم. در قسمت پشتی این دستگاه یک لوگوی ردمی و دوربین چهارگانه با چینش مربعی شکل و فلش LED دیده می‌شود. در قسمت راست این دستگاه کلید پاور و حسگر اثرانگشت با آن ادغام‌شده است که از سرعت خیلی خوبی برخوردار است به چشم می‌خورد. علاوه بر این دکمه‌های ولوم صدا هم در لبه راست این دستگاه قرارگرفته است. لبه پایینی این دستگاه درگاه تایپ C، اسپیکر صدا و جک 3.5 به چشم می‌خورد. برای این گوشی اسلات دو سیم‌کارت به همراه رم در لبه چپ و در لبه بالایی این گوشی حس‌گر IR Blaster در نظر گرفته‌شده است.

7) Samsung Galaxy A51

شرکت سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی A51 را با مشخصات فنی قدرتمند در اواخر سال 2019 به بازار ارائه کرد. گلکسی A51 در قسمت پنل جلویی به موبایل Note10 شباهت دارد و همچنین چیدمان دوربین ها روی قاب پشتی آن نیز مشابه طراحی گلکسی A31 می باشد. اسمارت فون Samsung Galaxy A51 با پشتیبانی از دو سیم کارت از صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.5 اینچی بهره می برد. همچنین از سیستم عامل اندروید  10.0 و چیپست Exynos 9611 برخوردار است. این تلفن همراه با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم، به علاوه 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 و 6 گیگابایت حافظه رم روانه بازار شده است. دوربین اصلی گلکسی A51 به صورت چهارگانه می باشد که از نکات قابل توجه این میان رده جدید سامسونگ به حساب می آید. این فبلت از فناوری های ارتباطی بلوتوث، Wifi و NFC بهره مند است و قابلیت پشتیبانی از رادیو FM را دارد. سامسونگ Galaxy A51 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی بهره مند است که دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی می باشد.

8)  Xiaomi Mi 10i 5G

شرکت شیائومی با این که به تازگی معرفی سری می 11 را با معرفی گوشی پرچم‌دار شیائومی می 11 آغاز کرده و به زودی نیز گوشی می 11 پرو را معرفی خواهد کرد، گوشی شیائومی می 10 آی | Xiaomi Mi 10i 5G را به عنوان عضو جدید سری می 10 در کشور هند معرفی کرده است؛ البته این گوشی در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی ردمی نوت 9 پرو 5G است.

گوشی می 10i جدیدترین میان‌رده این شرکت است که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی با این که قیمتی کمتر از 300 دلار دارد به نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و دوربین چهارگانه با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز است.

گوشی Xiaomi Mi 10i 5G به نمایشگر ال‌سی‌دی IPS مجهز است. این نمایشگر 6.67 اینچی از کیفیت فول اچ‌دی پلاس، روشنایی 450 نیتی، HDR10، نرخ به‌روزسانی 120 هرتز، نرخ بازخورد لمسی 240 هرتز و نسبت 20 به 9 بهره می‌برد.

9) Apple Iphone 12 Pro max

آیفون 12 پرو مکس پرچمدار گوشی های اپل و خانواده آیفون 12 میباشد که در 13 اکتبر 2020 رونمایی شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی که بزرگترین نمایشگر گوشی‌های آیفون تا به امروز محسوب میشود. فریم های این گوشی قدرتمند از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده و در نوع خود بهترین فریم در مقابل ضربه و خط و خش است.

قلب مرکزی این گوشی از تراشه A14 بایونیک با فناوری ساخت 5 نانومتری تولید شده است و با توجه به تراشه پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای طبق ادعای اپل 50 درصد سرعت بیشتری نسبت به گوشی های دیگر دارد. از دیگر ویژگی های iPhone 12 Pro Max میتوان به پشتیبانی از تکنولوژی اینترنت 5G اشاره کرد. همچنین این گوشی از تکنولوژی مرسوم به سپر سرامیکی برای بهبود مقاومت نمایشگر خود استفاده کرده و طبق گفته کمپانی اپل مقاومت آن 4 برابر افزایش یافته است.

10) Xiaomi Poco X3 NFC

شیائومی پوکو NFC X3 ابعادی در حدود 9.4×76.8×165.3 میلی‌متر و وزنی معادل 215 گرم دارد. قاب پشتی این گوشی هوشمند از جنس پلاستیک بوده و فریم دور آن از جنس آلومینیوم می‌باشد. پنل جلویی نیز از جنس شیشه است و توسط گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. کلید پاور و کنترل حجم صدا در لبه سمت راست این گوشی قرار گرفته است و خشاب سیم‌کارت در لبه سمت چپ مشاهده می‌شود. لبه پایینی نیز محل قرارگیری اسپیکر، درگاه Type C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. کیفیت متریال به‌کاررفته و کیفیت ساخت گوشی پوکو NFC X3 در سطح مطلوبی قرار دارد که احساس خوبی را به هنگام کارکردن با این گوشی هوشمند به شما منتقل می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب گوشی شیائومی Poco X3 NFC به نمایشگر آن برمی‌گردد. کمپانی شیائومی گوشی جدید خود را به یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع IPS LCD مجهز کرده است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. رزولوشن صفحه‌نمایش شیائومی پوکو 1080×2400 پیکسل بوده که آن را در دسته نمایشگران با کیفیت +FULL HD قرار داده است.

گوشی شیائومی Poco X3 NFC برای قفل گشایی از سیستم تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی Poco X3 NFC بر روی کلید پاور قرار گرفته است که دسترسی به آن به‌راحتی ممکن است. این حسگر دقت و سرعت عمل بالایی دارد که در کمترین زمان ممکن فرایند قفل گشایی را انجام می‌دهد. سیستم تشخیص چهره نیز با به‌کارگیری دوربین سلفی کار می‌کند که می‌تواند با سرعت بالایی چهره شما را شناسایی کند و فرایند قفل گشایی را انجام دهد. علاوه بر موارد گفته شده شیائومی Poco X3 NFC از روش‌های دیگری همچون پسورد، پین، الگوی امنیتی و ... نیز برخوردار است که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top