تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 08:03
کد خبر: 383402

تغییر لحن ریاض پس از عصر «ترامپ»

وزیر خارجه سعودی بار دیگر از پیش شرطهای ریاض برای تحقق آتش بس در یمن سخن گفت و اظهار داشت که یمنی‌ها برای تحقق این امر باید با «شروط معقول» با وساطت سازمان ملل موافقت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است.

وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگوی ویژه‌ای با شبکه العربیه که جمعه‌شب پخش شد، مدعی شد که ائتلاف متجاور به یمن به سرکردگی کشورش مانع آتش بس در این کشور نیست بلکه این انصارالله یمن است که مانع اصلی توافق آتش بس در این کشور جنگ زده است.

او که لحن ملایمی در مقایسه با زمان دولت دونالد ترامپ داشت، در مورد رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال جنگ یمن گفت: «ما معتقدیم که اگر دولت بایدن پرونده [جنگ در یمن] را ارزیابی کند، خواهد دید که اهداف پادشاهی سعودی و ائتلاف [عربی ضد یمن] با اهداف دولت بایدن در این پرونده به کلی مطابق است».

بن فرحان در ادامه مدعی شد: «زیرا همه ما به دنبال توقف نهایی جنگ و آتش بس فراگیر و پس از آن به آغاز فرایند سیاسی هستیم. مانع اصلی، ائتلاف نیست بلکه حوثی‌ها هستند و ما می‌توانیم با دولت بایدن در این ارتباط به شکل مثبت و خیلی خوب هماهنگ باشیم».

او از اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا در واپسین لحظات دولت چهارساله‌اش در تروریست خواندن انصارالله یمن تمجید و دفاع کرد و گفت که این جنبش مستحقق چنین اقدامی بود. بن فرحان ابراز امیدواری کرد که چنین تصمیم و اقدامی، انصارالله را مجبور به مشارکت در فرآیند سیاسی یمن بکند.

وزیر خارجه سعودی بار دیگر از پیش شرطهای ریاض برای تحقق آتش بس در یمن سخن گفت و اظهار داشت که یمنی‌ها برای تحقق این امر باید با «شروط معقول» با وساطت سازمان ملل موافقت کنند.

تا دو ماه دیگر جنگ ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه یمن وارد هفتمین سال خود خواهد شد که نتیجه آن برای عربستان رسوایی نظامی و سیاسی و ویرانی و کشتار برای مردم یمن بوده است.

وزیر خارجه سعودی در حالی از آتش بس فراگیر در یمن سخن می‌گوید که ریاض به اذعان فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، بعد از توافق استکهلم (یا الحدیده) در سال ۱۳۹۷ با زیاده‌خواهی‌ها و تحمیل شرط‌های خود مانع از توافق آتش‌بس فراگیر در یمن شد.

دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز عضوی از آن است، هر گونه آتش بس در این کشور را منوط به توقف حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن و لغو محاصره پنج ساله این کشور دانسته است و در مقابل، ریاض بدون توقف حملات خواهان خلع سلاح انصارالله است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top