تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 23:28
کد خبر: 383535

واکنش تند کاربران توییتر درپی سیلی زدن نماینده مجلس به یک سرباز وظیفه؛

قانون‌گذاری که زیر گوش قانون زد!

قانون‌گذاری که زیر گوش قانون زد!

یک نمونه از اقشاری که بارها شنیده می‌شود که مورد ظلم و بی عدالتی قرار می‌گیرند، سربازان کشور هستند. سربازانی که از اهداف وآرزوهای کوچک و بزرگی که برای ادامه زندگی خود دارند دست می کشند و به خدمت مقدس سربازی رفته تا برای کشور خود خدمت کنند. اما متاسفانه بارها شاهد این بودیم که از سوی افراد بالادستی خود و یا حتی اقشار مختلف مورد بی‌احترامی و توهین قرار گرفته و می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواخر آذر ماه سال 97 بود که در پی انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی، که نشان می‌داد محمدباسط درازهی (نماینده وقت سراوان در مجلس شورای اسلامی) به یکی از کارمندان اداره گمرک مرکزی توهین می‌کند و الفاظی را به کار می‌برد و به کارمند گمرک نسبت می‌دهد که اصلا در شان و منزلت یک نماینده مجلس نیست. این اتفاق در آن زمان موجب واکنش‌های بسیاری از افراد و اقشار مختلف در سطح جامعه شده بود و ماجرای این پرونده تا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم ادامه پیدا کرد اما پس از گذشت مدتی کلا به فراموشی سپرده شد.

اتفاقی که شاید مقدمه‌ای بود برای رفتار‌های ناشایست و ناپسندی که بعدا از سوی بسیاری از صاحب منصبان کشور دیده شد.

یک نمونه از اقشاری که بارها شنیده می‌شود که مورد ظلم و بی عدالتی قرار می‌گیرند، سربازان کشور هستند. سربازانی که از اهداف وآرزوهای کوچک و بزرگی که برای ادامه زندگی خود دارند دست می کشند و به خدمت مقدس سربازی رفته تا برای کشور خود خدمت کنند. اما متاسفانه بارها شاهد این بودیم که از سوی افراد بالادستی خود و یا حتی اقشار مختلف مورد بی‌احترامی و توهین قرار گرفته و می‌گیرند.

آذر ماه سال جاری بود که ماجرای بدرفتاری و کتک زدن یک سرباز وظیفه در بابل و در دادگستری این شهرستان خبرساز شده بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام حضور در محل کارش از در ورودی مخصوص ارباب رجوع وارد شده و به دلیل زدن ماسک و طبق رویه مرسوم، سرباز وظیفه شناسی از وی درخواست کارت شناسایی کرده و قصد بازرسی بدنی وی را دارد که بازپرس این اجازه را به وی نداده و در ادامه به صورت او سیلی می زند.

در ورودی قضات و بازپرسان در دادگستری بابل از در ورود ارباب رجوع متفاوت بوده و سرباز بابلی به همین دلیل بازپرس را نشناخته و بر اساس وظیفه به تفتیش بدنی او اصرار داشت که با واکنش خشن بازپرس مواجه شد. این موضوع هم در آن زمان واکنش‌های بسیاری تندی را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت و تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم خواستار رسیدگی به این پرونده شدند. پرونده ای که با یک عذر خواهی ساده به انتها رسید و دیگر حرفی جدی از آن زده نشد. (جزئیات بیشتر)

اما مجددا صبح امروز دو ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خودرویی را در خط ویژه اتوبوس نشان می‌داد که گفته می‌شود متعلق به یک نماینده مجلس است. گویا یک سربازراهور این خودرو را به دلیل ورود به خط ویژه متوقف کرده و پشت سر این خودرو ترافیک سنگینی ایجاد شده است.

در این ویدئو سرباز وظیفه خود را امید اکبری معرفی و محل وقوع حادثه را دروازه دولت اعلام می‌کند. وی تاکید کرد که راننده خودرو پیاده شده و به او توهین کرده است. وی در ادامه تصریح کرد که خودرو مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است. این سرباز وظیفه در ادامه گفت که پس از آن، نماینده مجلس از خودرو پیاده شده و به صورت وی سیلی زده است. افراد حاضر در صحنه هم صحبت‌های این سرباز راهور را تایید می‌کنند.

پس از اندکی بررسی مشخص می‌شود که نام این نماینده مجلس، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار بوده است.

دشتی اردکانی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص اعلام کرد که با این نماینده مجلس پس از جنجالی شدن ماجرا صحبت کرده است و او سرباز راهور را به دروغگویی متهم کرده و گفته که سرباز به او توهین کرده است. این نماینده مجلس مدعی شده که اصلا از خودروی خود پیاده نشده است.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران در واکنش به این موضوع در توییتی نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آن‌ها است.»

وی تاکید کرد که به محض شنیدن نخستین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماجرا را صادر کرده است. وی افزود در صورت احراز تخلف «بدون مسامحه برخورد قانونی انجام می‌شود»

وقوع این حوادث سلسله وار این تفکر را در ذهن به وجود می‌آورد که شاید اگر نسبت به حوادثی مشابه که در ماه‌ها و سالیان قبل اتفاق افتاد برخوردی محکم‌تر و جدی ‌تر صورت می‌گرفت، الان شاهد چنین بی حرمتی‌هایی نبودیم. شاید اگر اتفاقی که برای سرباز بابلی افتاد، جدی تر پیگیری می‌شد، کار بدین جا نمی‌رسید که ادعا شود یک نماینده مجلس که با رای همین مردم به کرسی نمایندگی مجلس رسیده است، دست روی سرباز بی دفاع بلند کند . موضوعی که شاید حتی زمانی سخن گفتن از آن هم دل هر انسانی را به رنج می‌آورد چه برسد به این که در خیابان های این کشور شاهد چنین موضوعاتی باشیم.

موضوع سربازی اجباری یکی از موضوعاتی است که مورد مخالفت بسیاری از اقشار جامعه اللخصوص جوانان است، موضوعی که با وجود چنین اتفاقاتی، مطمئنا در آینده پر رنگ‌تر خواهد شد و میل و رقبت جوانان برای حضور مشتاقانه در خدمت سربازی را بیش از پیش کاهش خواهد داد. بدیهی است که بالا بردن ارزش و مقام سرباز در بین سایر اقشار جامعه یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مقابله با این موضوع خواهد بود.

اتفاقی که امروز، برای سرباز راهور رخ داد، موجب واکنش‌های بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی شد در ادامه تعدادی از واکنش های کاربران توییتر را مشاهده می‌کنید؛

گزارش از محمد رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top