تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/06 - 11:59
کد خبر: 383742

چرا خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به صرفه است؟

نکاتی که باید در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس باید به آنها توجه شود. برای خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی لازم است که مسافران به نکات و فاکتورهای مهمی توجه داشته باشند که یک سفر بدون دردسر و راحت را تجربه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اتوبوس به عنوان یکی از رایج ترین، محبوب ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین وسایل نقلیه عمومی شناخته می شود که بیش از یک قرن است در سیستم ناوگان حمل و نقل کشور حضور دارد. هر چند که وسایل نقلیه مختلفی مانند هواپیما، کشتی، قطار و ماشین های شخصی در دسترس مسافران قرار دارند و می توانند مزایا و معایب خاص خودشان را داشته باشند اما اتوبوس مزیت های زیادی نسبت به دارد. مشکلات اقتصادی امروزه باعث شده است که افراد سعی کنند در همه امور خود صرفه جویی داشته باشند.

هر چند که در مقایسه با گذشته، افراد کمتر می توانند به مسافرت بروند اما اگر این امکان برای آنها پیش بیاید قطعاً به فکر کاهش هزینه های سفر خود هستند. سفر با اتوبوس در مقایسه با سایر وسایل نقلیه می تواند در کاهش هزینه های سفر مؤثر باشد. در ادامه مطلب به بررسی دلایل به صرفه بودن خرید اینترنتی بلیط اتوبوس پرداخته خواهد شد.

چرا باید از اتوبوس برای سفر استفاده کرد؟

هر چند که انواع وسایل نقلیه در دسترس افراد و مسافران قرار دارند اما اتوبوس ها هنوز هم به عنوان محبوب ترین وسیله نقلیه در میان مردم عادی شناخته می شود.

از جمله مهم ترین دلایلی که استفاده از اتوبوس برای سفرها را توجیه می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوبوس بر خلاف وسایلی مانند هواپیما، قطار و ...نیاز به زیر ساخت های اختصاصی و منحصر به فردی ندارد و همین باعث تعدد آنها شده است. انواع اتوبوس های عادی و ویژه با برندهای مختلف در دسترس افراد هستند که می توانند با استفاده از آنها مسافرت خود را انجام دهند.
  • رزرو کردن بلیط اتوبوس بسیار راحت تر از رزرو بلیط هواپیما و ... است. برای رزرو بلیط اتوبوس نیازی نیست که مسافران از هفته ها یا ماه ها قبل به فکر باشند و حتی می توانند در چند ساعت مانده به حرکت بلیط مورد نظر خودشان را رزرو کنند.
  • اتوبوس بر خلاف سایر وسایل نقلیه محدودیت حجم بار ندارند و مسافران می توانند چمدان و وسایل مورد نیاز خودشان را به همراه داشته باشند و برای حمل آن هیچ هزینه ای پرداخت نکنند.
  • استفاده از اتوبوس هیچگونه محدودیتی برای افراد ایجاد نمی کند در حالی که بسیاری از افراد برای استفاده از وسایل نقلیه ای همچون هواپیما، قطار و ... محدودیت های ویژه ای دارند.
  • تقریباً می تواند گفت هیچ کسی دوست ندارد مدت زیادی در ماشینی مانند اتوبوس بنشینند در حالی که می تواند با هواپیما در مدت زمان بسیار کمتری به مقصد برسد اما هزینه های سفر با اتوبوس در مقایسه با چنین وسایل نقلیه ای بسیار کمتر است.

چرا خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به صرفه است؟

خرید بلیط اتوبوس

در سال های گذشته مسافران برای تهیه و خرید بلیط مجبور بودند که به صورت حضوری به ترمینال ها مراجعه کنند که این کار مشکلاتی برای آنها به همراه داشت. اولاً فرد باید مدت زمان زیادی را صرف مراجعه به ترمینال و خرید بلیط می کرد. دوما فرد مجبور بود که انرژی و هزینه زیادی برای خرید بلیط اتوبوس صرف کند. گاهی اوقات و در زمان های خاصی از سال ممکن بود که فرد نتواند بلیط مورد نظر خودش را تهیه کند.

امروزه وجود وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت کار خرید بلیط اتوبوس و سایر وسایل نقلیه را برای مسافران ساده تر کرده است. افراد می توانند بدون صرف هیچگونه هزینه، زمان و انرژی اضافی بلیط مورد نظر خودشان را تهیه کنند.

دلیل به صرفه بودن خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران چیست؟

همانطور که گفته شد امروزه خرید بلیط به صورت اینترنتی و آنلاین امکان پذیر است و افراد می توانند با دسترسی داشتن به گوشی یا کامپیوتر به راحتی بلیط مورد نظر خودشان را خریداری نمایند. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از جنبه های مختلفی می تواند به صرفه باشد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

صرفه جویی در زمان و انرژی مسافران

همانطور که گفته شد در شیوه سنتی خرید بلیط اتوبوس افراد مجبور بودند با مراجعه به ترمینال ها مثل ترمینال تهران زمان و انرژی زیادی صرف کنند اما خرید اینترنتی بلیط اتوبوس باعث صرفه جویی زیادی در این موارد می شود.

آگاهی از ارزان ترین بلیط ها

با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مسافران می توانند تمامی تعاونی های فعالی در مسیر مورد نظر خودشان را بررسی کنند و در نهایت ارزان ترین و بهترین اتوبوس را انتخاب کنند و بلیط مورد نظر خودشان را با قیمتی مناسب رزرو کنند.

بررسی تعاونی هایی که تخفیف های ویژه دارند

تعدادی از تعاونی های فعال در سیستم حمل و نقل کشور در ایام مختلفی از سال و با هدف جذب مشتریان بیشتر اقدام به اعمال تخفیف های ویژه ای بر روی بلیط های خود می کنند. فرد می تواند در خرید اینترنتی از این تخفیف های آگاه شود و ارزان ترین بلیط را خریداری کند. تعدادی از تعاونی های در جشنواره ها و مراسم های خاص بلیط های خود را برای جذب مسافر بیشتر ارزان می کنند و مسافران فقط از طریق خبرگزاری ها و سایت ها می توانند از این جشنواره ها با خبر شوند، بنابراین خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می تواند به افراد کمک کند که از این تخفیف های ویژه بهره مند شوند.

آگاهی از امکانات و خدمات اتوبوس ها

امروزه انواع اتوبوس های عادی و VIP از برندها و شرکت های مختلفی همچون ولوو، اسکانیا، مان و ... در تعاونی های مختلف وجود دارند که هر کدام خدمات مختلفی به مسافران عرضه می کنند و از امکانات و تجهیزات مختلفی برخوردارند. افراد می توانند با خرید بلیط اینترنتی اتوبوس از خدمات و امکانات اتوبوس ها مطلع شوند و بر اساس آنها مناسب ترین بلیط را خریداری کنند.

تعیین و رزرو صندلی مورد نظر مسافر

بر خلاف شیوه سنتی خرید بلیط اتوبوس که مسئول فروش بلیط در ترمینال مانند ترمینال جنوب تعیین می کرد که مسافر بر روی کدام صندلی قرار بگیرد در شیوه اینترنتی خرید بلیط مسافران می توانند صندلی مورد نظر خودشان را رزرو کنند و بر روی هر صندلی که دوست دارند بنشینند.

امکان رزرو بلیط برگشت و یا کنسل کردن وجود دارد

یکی دیگر از فواید خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی امکان رزرو بلیط برگشت برای مسافران است. همچنین افراد در این شیوه می توانند به راحتی بلیط خودشان را کنسل کنند و وجه پرداختی خود را دریافت کنند.

نکاتی که باید در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس باید به آنها توجه شود

برای خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی لازم است که مسافران به نکات و فاکتورهای مهمی توجه داشته باشند که یک سفر بدون دردسر و راحت را تجربه کنند. از مهم ترین نکات می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • میزان اعتبار و سابقه وب سایت صادر کننده بلیط
  • انتخاب دقیق مبدأ و مقصد
  • مشخص کردن دقیق تاریخ و ساعت حرکت اتوبوس
  • توجه به امکانات و خدمات اتوبوس و تناسب قیمت بلیط با آنها
  • توجه به شماره صندلی و قیمت نهایی بلیط

پر بازدید ترین خبر یک ماه اخیر وانا رو از دست ندهید : روش های پیدا کردن تعاونی هایی با بلیط اتوبوس ارزان

فاکتورهای مهم در قیمت خرید بلیط اتوبوس

همانطور که گفته شد امروزه اتوبوس های مختلفی از برندهای مختلف به صورت عادی و وی آی پی در سیستم حمل و نقل کشور فعالیت دارند. قیمت بلیط اتوبوس می تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی متغیر باشد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند

  • نوع و مدل اتوبوس
  • میزان مسافت مبدأ تا مقصد
  • خدمات، امکانات و تجهیزات رفاهی اتوبوس
  • میزان بار و وسایل مسافران
  • سن و سال مسافران و ...

چرا خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به صرفه است؟

وب سایت پایانه ها

در حال حاضر حدود 30 تعاونی در سیستم حمل و نقل کشور در حال فعالیت هستند. بسیاری از این تعاونی ها سابقه ای چند دهه ای در خدمات رسانی به مسافران دارند و اتوبوس های خودشان را همواره به روز و مجهزتر کرده اند. سایت های متعددی در زمینه فروش بلیط اتوبوس فعال هستند. وب سایت پایانه ها به عنوان یکی از مطمئن ترین، با سابقه ترین، پربازدیدترین و معتبرترین سایت های فروش بلیط شناخته می شود که با اکثر تعاونی های معتبر همکاری می کند. مسافران در این سایت می توانند به صورت اینترنتی اقدام به خرید ارزان ترین بلیط های اتوبوس بکنند و از انواع تخفیف های تعاونی ها مطلع شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top