تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/06 - 14:24
کد خبر: 383764

جاذبه‌های گردشگری زیبای قشم که نباید از دست داد

یکی از زیبا ترین جاذبه های قشم جزیره ناز است که با استفاده از آفر تور قشم می توان به بازدید از آن ها پرداخت. این جزیره دارای سه صخره است که در وسط دریا قرار گرفته اند و زمان هایی که آب دریا فرو می نشیند راه های ساحلی برای رفتن به این جزیره باز می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یکی از معروف ترین جزایر ایران قشم می باشد  که از گذشته تا به امروز به کشور ایران تعلق داشته است و مقصد بسیار از گردشگران خارجی و ایرانی می باشد.  جاذبه های زیادی در این جزیره وجود دارند که باعث می شود هر فردی ترغیب شود از آن ها دیدن نماید. آب و هوای جزیره قشم شرجی و گرم است، بنابراین بهتر است برای مسافرت از اوایل آذر ماه راهی شوید تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید. در ادامه مطالب به بررسی جاذبه های متنوع قشم می پردازیم که هنگام استفاده از تور قشم بتوانید از جاذبه های منحصر به فرد آن بازدید نمایید.

جنگل حرا
به گزارش سفر باتو ، یکی از وسیع ترین جاذبه های قشم جنگل در تور قشم حرا می باشد که تبدیل به زیستگاه امن پرندگان شده است. این جنگل یکی از منحصر به فرد ترین جنگل های دنیا به شمار می رود  که سازمان محیط زیست از آن حفاظت می کند. مساحت این جنگل حدود 2400 هکتار است. درختانی که در جنگل حرا قرار دارند در تمامی فصل های سال سرسبز هستند و طول آن ها به 6 متر هم می رسد. درختان این جنگل بعد از گذشت سال ها توانسته اند با آب شور این منطقه سازگاری پیدا نمایند و از آب شور تغذیه می کنند. درخت حرا را به فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا اختصاص داده اند، بازدید از جنگلی در آن می توانند انواع پرندگان را مشاهده کرد خالی از لطف نیست.

تنگه چاهکوه
از دیگر جاذبه های گردشگری قشم می توان تنگه چاهکو را نام برد  که در 70 کیلومتری از قشم قرار دارد. تنگه چاهکوه در میان کوه سنگی قرار گرفته است که با رفتن به آن جا با دیوارهایی بلند رو به رو خواهید شد. زمانی که بخواهید از بین این دیوارها رد شوید به قدری باریک می شوند که خارج شدن از آن ها با سختی همراه است. در این تنگه دالان هایی قرار گرفته است می توان برای استراحت از آن ها بهره برد. شب هنگام نگاه کردن به آسمان از لابه لای دیوارهای سر به فلک کشیده چاهکوه بسیار دیدنی و غیر قابل وصف است.

سد و روستای گوران
سد گوران یکی از جاذبه های منحصر به فرد قشم است که در حکومت های مختلفی توانسته اند آن را احداث نمایند و در زمان هخامنشیان پایه های سد را بر افراشتند و در زمان حکومت ساسانیان تاج آن را ساختند که در نهایت خود سد را در زمان حکومت پهلوی ها احداث کردند. با رفتن به روستای گوران تنها با منطقه تفریحی سد گوران رو به رو نیستید بلکه جاذبه های دیگری هم در این روستا وجود دارد  که می توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید. 

چاه های تل آب
در زمان های گذشته زمانی که باران سرازیر می شد مردم آب باران را ذخیره می کردند، چرا که با کمبود آب در این منطقه رو به رو بودند. برای ذخیره آب باران چاه های را ساختند که لبه های آن را با سنگ های مرجانی و ته آن ها را از گچ ساخته بودند. این چاه ها از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند که درون گودالی قرار دارند. این چاه ها در 70 کیلومتری از قشم قرار گرفته اند و در کنار قلعه نادری قابل مشاهده هستند. چاه های تل آو  برای مدت زمان زیادی می توانستند آب را سالم و خنک نگه دارند. البته ناگفته نماند که تعداد این چاه ها 366 عدد بود که هر کدام از آن را برای شمارش روز ها استفاده می کردند.

جزیره ناز
یکی از زیبا ترین جاذبه های قشم جزیره ناز است که با استفاده از آفر تور قشم می توان به بازدید از آن ها پرداخت. این جزیره دارای سه صخره است  که در وسط دریا قرار گرفته اند و زمان هایی که آب دریا فرو می نشیند راه های ساحلی برای رفتن به این جزیره باز می شود. با ایستادن روی صخره ها می توانید به تماشای موج های خروشان دریا بپردازید  و خرچنگ هایی در این منطقه وجود دارند  که در پایین صخره واقع شده اند. زمانی که آب دریا بالا می آید مردمانی که آن جا زندگی می کنند به فروش میوه های گرمسیری، صنایع دستی، طراحی روی دست و ... می پردازند.

دره ستارگان
یکی از بی نظیر ترین جاذبه هایی که در قشم می توان پیدا کرد دره ستارگان است  که از تعدادی صخره، کوه و دره تشکیل شده است. این کوه ها در طی گذشت سالیان دراز بر اثر بارش باران و وزش باد دچار تغییراتی شده اند که باعث شده به شکل های گوناگونی در بیایند. این اشکال به حیوانات مختلفی شباهت دارند و بسیاری از مردم بومی این منطقه اعتقاد دارند که این شکل ها به دلیل برخورد یک ستاره به صخره ها به وجود آمده است.

غار نمکی
گنبد نمکی قشم که در دل کوه قرار گرفته است با رگه هایی سفید از دور خودنمایی می کند و این غار در 90 کیلومتری از قشم قرار دارد  که با پیاده روی می توانید به داخل آن قدم بگذارید. توجه داشته باشید داخل این غار نور کافی وجود ندارد و برای مشاهده بلورهای نمک به چراغ قوه نیاز دارید سقف غار با بلورهای نمکی تشکیل شده است. زمانی که به بازدید از این غار می پردازید، فردی را با خود به همراه ببرید که با آن آشنایی کامل دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top