تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/08 - 19:33
کد خبر: 384044

مهندسی انتخابات ناظر بر نشریات وزارت بهداشت

انتظار اتخاباتی بدون حاشیه و تخلف در وزارت بهداشت بنا بر سابقه‌ خود وجود داشت؛ اما درعمل این دوره از انتخابات با تخلفات مختلفی همراه بوده است، به‌ طوری‌ که شاید صحت و سلامت انتخابات زیر سوال برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو؛ دیروز اسامی نامزدهای انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

نمایندگان دارای حق رای در این انتخابات شامل، ۱۶۷ مدیر مسئول از ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی هستند. هر دانشگاه به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه رای ‌شمار پس از دریافت کد احراز هویت از طریق شماره ثبت شده در سامانه از میان ۲۷ نامزد این انتخابات، دو نفر را انتخاب خواهند کرد. لازم به ذکر است، مدیران مسئول دارای حق رای امروز، هشتم بهمن ماه، از ساعت ۹ تا ۱۵ می‌توانند برای رای به نامزدها، اقدام کنند.

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می‌شود / اصلی‌ترین تخلفات صورت گرفته در این دوره

انتخابات که به صورت الکترونیکی از امروز صبح در حال برگزاری است؛ تا کنون آمار مشارکت ۵۶ درصد در انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، ثبت شده است. زمان انتخابات که تا ساعت ۱۵ برنامه ریزی شده است، به دلیل رسیدن به حد نصاب آرا در روند انتخابات، احتمال تمدید آن، کم است.

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می‌شود / اصلی‌ترین تخلفات صورت گرفته در این دوره

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در حال برگزاری است؛ اعضای دانشجویی این شورا شامل، دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی‌البدل است که برای یک سال به عنوان شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت انتخاب خواهند شد.

انتظار اتخاباتی بدون حاشیه و تخلف در وزارت بهداشت بنا بر سابقه‌ خود وجود داشت؛ اما درعمل این دوره از انتخابات با تخلفات مختلفی همراه بوده است، به‌ طوری‌ که شاید صحت و سلامت انتخابات زیر سوال برود.

اصلی‌ترین تخلف صورت‌ گرفته در این دوره از انتخابات مربوط است به اعلام لیست نهایی کاندیداها، چراکه باید اسامی کاندیداها ۱۰ روز قبل از برگزاری انتخابات دردسترس افرادی که حق رای دارند، قرار بگیرد و باتوجه به اینکه سه‌ روز زمان برای اعتراض به لیست اولیه کاندیداها تعیین شود؛ بعد از آن لیست نهایی کاندیداها یک هفته قبل از انتخابات منتشر شود؛ اتفاقی که عملا در این دوره رخ نداد و لیست نهایی تنها دو روز مانده به انتخابات رسانه‌ای شد.

موضوع دیگر نحوه رد ‌صلاحیت برخی از کاندیداهاست که باوجود رد صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره، اما هیچگاه این مساله به‌ صورت رسمی به این افراد ابلاغ نشد و صرفا این مساله با یک تماس تلفنی آن‌ هم تنها یک روز قبل از برگزاری انتخابات به اطلاع آنها رسیده است؛ مساله‌ای که عملا امکان اعتراض به رد صلاحیت ‌شان را از آنها سلب کرده است.

تخلف مشهود دیگر این دوره مربوط به روند تایید یا رد کاندیداهاست؛ رد کاندیداها باید سه ‌روز قبل از زمان برگزاری انتخابات، به اتمام رسیده و برهمین اساس باید روزهای اولیه بهمن‌ماه اسامی نهایی کاندیداها از سوی مسئولان مربوطه وزارت بهداشت منتشر می‌شد؛ اما درعمل اولین لیست روز دوشنبه منتشر شد و کمتر از ۲۴ ساعت مانده به برگزاری انتخابات، لیست جدید دیگری توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود که در مقایسه با لیست اول، در آن اسامی برخی کاندیداها حذف شده است! اما هیچ دلیل موجهی از سوی مسئولان این وزارتخانه برای رد صلاحیت برخی از نامزدها نه‌ تنها به دانشگاه‌ها، بلکه به خود دانشجویان نیز اعلام نشده است.

با این وجود باید منتظر ماند تا بعد از اتمام انتخابات و تعیین نتیجه، تخلفات و نتایج صورت گرفته به کلی بررسی شده و اعتراضات مدیران مسئول رسیدگی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top