تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/14 - 13:01
کد خبر: 384621

کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک رونیا

روش درمانی میکروگرافت نیز مانند هر روش درمانی دیگری مراحلی دارد و در آن از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. مهمترین وسیله ای که عملکرد این روش را نسبت به روش های دیگر متمایز می کند دستگاه میکرو ایمپلنتر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گذشته کاشت مو منحصر به یک یا حداکثر دو روش بود. اما امروزه تنوع بالای این روش ها موجب شده است که گزینه های زیادی را پیش روی خود داشته باشیم . برای انتخاب یک روش کاشت مو باید به سوالات زیادی در مورد مزایا، معایب و تفاوت ها پاسخ داده شود. یکی از روش های غیر تهاجمی کاشت مو که به دلیل جدید بودن آن سوالات و ابهامات فراوانی را در ذهن علاقمندان به کاشت مو ایجاد کرده است، میکروگرافت می باشد که در این مقاله آن خواهیم پرداخت.

کاشت موی مردان

در این مطلب به شما خواهیم گفت که میکروگرافت چگونه روشی است و چه مزایا و معایبی در استفاده از این روش در انتظار ما خواهد بود؟ چه کسانی گزینه مناسبی برای این روش هستند؟ عوارض این روش چیست؟ و در نهایت نیز ضمن بیان هزینه میکروگرافت این سوال مهم را پاسخ خواهیم داد که آیا میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو است یا خیر؟ اگر شما هم در میان عناوین مختلف در مورد روش های کاشت مو دچار سردرگمی شده اید این مقاله می تواند جوابگوی بسیاری از سوالات شما باشد.

میکروگرافت چیست؟

تا حدودی می توان از روی نام این روش به نحوه کار آن پی برد. میکروگرافت تشکیل شده از دو واژه میکرو به معنای خیلی ریز و گرافت که منظور همان گرافت های مو است. یعنی در کاشت مو به روش میکروگرافت با استفاده از برش های کوچک بسیار نزدیک به هم گرافت های مو از پوست سر جدا و در ناحیه ای که نیاز به کاشت مو داریم پیوند زده می شود. هر برداشت گرافت یا فولیکول معمولاً حاوی 1 الی 4 تار مو است که پیوند آنها به رشد طبیعی مو کمک می کند.

روش درمانی میکروگرافت نیز مانند هر روش درمانی دیگری مراحلی دارد و در آن از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. مهمترین وسیله ای که عملکرد این روش را نسبت به روش های دیگر متمایز می کند دستگاه میکرو ایمپلنتر است. میکرو ایمپلنتر یک دستگاه اتوماتیک بسیار دقیق است که سرعت و دقت کار را به شکل شگفت انگیزی بالا می برد و خیال تکنسین و بیمار را در مورد بالا بودن دقت کار و کاهش خطاهای احتمالی آسوده می کند.

این روش را تقریبا همه افراد می توانند استفاده کنند مگر اینکه یا بانک موی مناسبی نداشته باشند یا پزشک بنا بر تشخیص خود روش دیگری را پیشنهاد دهد. توصیه می کنیم در این موارد اولویت را پیشنهاد پزشک خود قرار دهید. مزایا و معایب یک روش از اصلی ترین دلایل قرار گرفتن آن روش در لیست بهترین یا بدترین هاست. ابتدا به مزایای میکروگرافت می پردازیم و سپس به معایب آن اشاره می کنیم.

مزایای روش میکروگرافت

میکروگرافت روش غیر تهاجمی با دقت بالا و همراه با رویش طبیعی است. علاوه بر این موارد کاشت میکروگرافت مزایای دیگری نیز دارد که به آنها اشاره می کنیم.

  • بدون دوره نقاهت : نداشتن دوره نقاهت خاص بعد از انجام کاشت مو از مزایای این روش است که در بسیاری از روش های جدید نیز مشاهده می شود. شما بلافاصله می توانید فعالیت های سبک روزانه خود را بعد از کاشت از سر بگیرید.
  • باقی نماندن جای زخم و اسکار : باقی نماندن جای زخم، اسکار و هرگونه جراحت بعد از کاشت مو می تواند مزیت قابل توجه این روش باشد. برشهای ریز برای استخراج گرافت به قدری ریز هستند که هیچ نشانی از زخم بر روی صورت شما باقی نمی ماند.
  • بدون درد : در این روش شما درد چندانی را حس نمی کنید زیرا علاوه بر غیر تهاجمی بودن از بیهوشی موضعی نیز در هنگام کاشت استفاده می شود. البته بعضی از افراد میزان اندکی سوزن سوزن شدن را گزارش داده اند. اگر در سر خود کمی احساس درد کردید و تحمل آن برایتان دشوار بود می توانید مطابق با نظر پزشک خود از مسکن استفاده کنید.
  • تراکم بالای کاشت مو : طبیعی است که برش های در حد میکرو باعث می شود که گرافت های زیادی در دسترس پزشک باشد. در نتیجه امکان کاشت گرافت های بیشتری وجود دارد و تراکم  مو در ناحیه پیوند بالا می رود.
  • بدون عوارض خاص : کاشت مو به روش میکروگرافت را می توان یک روش بدون عارضه در نظر گرفت. فقط ممکن است بعد از کاشت کمی احساس خارش داشته باشید یا ورم و کبودی بسیار اندکی را مشاهده کنید که بسیار سطحی و زودگذر خواهد بود.
  • معایب روش میکروگرافت : اگر چه در بخش قبل با مزایای این روش آشنا شدید اما کاشت مو به کمک میکروگرافت معایبی نیز دارد:
  • زمانبر بودن : در این روش سوراخ های ریز زیادی روی سر بیمار ایجاد می شود که باید آن ها را با فولیکول های استخراج شده پر کنیم. درست است که پر کردن این سوراخ ها موجب تراکم بالا و طبیعی بودن رشد مو می شود اما بخاطر داشته باشید که این کار زمان زیادی را از شما می گیرد. یک دوره درمانی به روش میکروگرافت 2 تا 8 ساعت طول خواهد کشید.

عکس کاشت مو به روش Micro Graft

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت

استفاده از دستگاه اتوماتیک و طولانی بودن کار موجب می شود که هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت نسبت به بسیاری از روش های دیگر مانند FUE و FUT بالاتر باشد. بنابراین باید بودجه خود را برای انتخاب این روش در نظر داشته باشید. البته در کلینیک رونیا هزینه کاشت میکروگرافت با وجود تکنسین های حرفه ای، مواد مصرفی با کیفیت و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا بسیار مناسب می باشد. هزینه کاشت به روش میکروگرافت در مرکز پوست و زیبایی رونیا 7 تا 9 میلیون تومان می باشد.

حالا دیگر اطلاعات لازم برای مقایسه این روش با سایر روش های کاشت مو را داریم و می توانیم بعد از این مقایسه به سوال اصلی این مطلب پاسخی روشن بدهیم و بگوییم که آیا کاشت مو به روش میکروگرافت بهترین روش کاشت مو است یا نه؟

مقایسه میکروگرافت با FUT و FUE

ابتدا روش میکروگرافت را با دو روشی مقایسه می کنیم که تا همین چند سال پیش و قبل از به روی کار آمدن روش های جدید تنها انتخاب برای کاشت طبیعی مو به کمک بانک مو بودند. این دو روش FUT و FUE هستند. روش FUT بسیار تهاجمی بوده و در پایان کار نیز به دلیل نوع برداشت گرافت جای زخم های بزرگی را باقی می گذارد. این روش اکنون کمتر مورد استفاده قرار می گیرد مگر اینکه با توجه به شرایط بیمار گزینه دیگری وجود نداشته باشد. 

در مورد روش FUE نیز باید بگوییم که مکانیزم کار در این روش شبیه به روش میکروگرافت است اما برداشت و کاشت فولیکول کاملاً دستی و به کمک پنس یا انبر انجام می شود و در نتیجه دقت آن بسیار کمتر و احتمال آسیب دیدن فولیکول در آن بیشتر است. اما مزیت FUE در مقایسه با روش میکروگرافت هزینه کمتر آن است و زمان کار نیز در FUE کوتاه تر خواهد بود. در جدول زیر تفاوت روش میکروگرافت و FUE را مشاهده می کنید.

 

FUE

میکروگرافت

هزینه

کمتر

بیشتر

کییفیت و نتیجه کار

پایینتر

بالاتر

احتمال آسیب دیدن فولیکول ها

بالاتر

پایینتر

سرعت کار

بالاتر

پایینتر

مقایسه روش میکروگرافت با SUPER FUE و ATRAS

روش های دیگری که در آن از دستگاه های اتوماتیک استفاده می شود روش SUPER FUE یا SFUE و روش ATRAS است که در آن از ربات برای کمک به تکنسین بهره می بریم. نکته ای که در قیاس این روش ها باید مطرح کرد این است که عمده تمایز این سه روش در توانایی و میزان پیشرفته بودن دستگاه هاست. همین موارد تفاوت هزینه، دقت، کیفیت، زمان و سایر معیارها را رقم می زند. به طور خلاصه تفاوت میکروگرافت با این دو روش را می توان در قالب جدول زیر مطرح کرد.

 

SUPER FUE و ATRAS

میکروگرافت

هزینه

بیشتر

کمتر

کییفیت و نتیجه کار

بالاتر

پایینتر

احتمال آسیب دیدن فولیکولها

کمتر

بالاتر

سرعت کار

بالاتر

پایینتر

انتخاب یک روش کاشت مو به معیارهای مختلف از جمله شرایط بیمار، میزان بودجه ای که برای این درمان در نظر دارد و نتیجه مورد انتظار وی دارد. بر این اساس نمی توان دقیقا عنوان کرد که چه روشی برای یک نفر روش مناسبتری است. برای مثال استفاده از روش ATRAS برای افرادی مناسب است که موی تیره و صاف داشته باشند و روش میکروگرافت بیشتر مناسب کسانی است که از بانک موی قوی برخوردار باشند.

اما آنچه در انتخاب روش ها به ما کمک می کند این است که ببینیم بصورت کلی هر روش از چه امکانات و تجهیزاتی استفاده می کند، احتمال بروز خطا در آن چقدر است، میزان تهاجم و درد در آن به چه صورت بوده، دوران نقاهت آن چه میزان است و بطور کلی چه معایب و مزایایی در گروی استفاده از آن وجود دارد. بر این اساس روش میکروگرافت با توجه به به مزایای فراوان و معایب بسیار محدود و هزینه ای که در قیاس با روش هایی مانند ATRAS و SUPER FUE  دارد روشی بسیار مقرون به صرفه با بازدهی فوق العاده است و می توان آن را در رده بهترین روش های کاشت موی طبیعی قرار داد.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد این روش محبوب بدست بیاورید، می توانید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top