تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/15 - 17:58
کد خبر: 384814

یک خبر خوش برای معلمان

وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات جذب 30 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش‌دبستانی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، اظهار کرد: بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش‌وپرورش موظف شده بود 88 هزار نفر از آموزشیاران، آموزش‌دهندگان، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی که تا قبل از سال 91 و 92 با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند را با چند شرط استخدام کند.

وی درباره این شروط ادامه داد: این شروط شامل جذب به میزان ردیفی که هرساله تخصیص می‌یابد، به‌تناسب اعتباری که در بودجه پیش‌بینی می‌شود و استخدام این تعداد تا پایان سال برنامه ششم توسعه است و این افراد بعد از جذب باید دوره آموزشی یک‌ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و پس از موفقیت در این دوره، به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند. 

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: در سال 98 تعداد 25 هزار و 700 نفر را شناسایی و بر اساس بالاترین امتیاز مرتب‌سازی کردیم سهمیه‌ها را به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص دادیم و همه افراد انتخاب شده را برای طی دوره‌های آموزشی به دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم.

وی افزود: روز گذشته هم مجوز به‌کارگیری 30 هزار نفر از نیروهای فوق را گرفتیم که به‌تناسب سابقه و امتیازی که کسب کردند و سهمیه‌ای که بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود، جذب شوند و بلافاصله دوره آموزشی یکساله آنها در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از مجموع 88 هزار نفر حدود 30 هزار نفر باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم که به‌سرعت ردیف استخدامی آن‌ها را دریافت کنیم زیرا موظفیم تا پایان سال 1400 همه این افراد را به استخدام آموزش و پرورش درآوریم.

وی با تأکید بر اینکه همه 88 هزار نفر قطعا استخدام خواهند شد، گفت: ملزم به اجرای قانون هستیم و فرصت باقیمانده ما تا سال 1400 است و  امیدوارم تا قبل پایان مهلت فوق، همه نیروها را تعیین تکلیف کنیم.

حاجی‌میرزایی در خصوص نحوه انتخاب مشمولان بر اساس امتیاز فضلی، اظهار کرد: آموزشیاران و معلمان حق‌التدریسی که کار کردند از نظر سابقه، فعالیت و مدرک تحصیلی دارای امتیازات متفاوتی هستند و به‌تناسب این امتیازات از بالاترین تا پایین‌ترین مرتب می‌شود و افرادی که بیشترین امتیاز را دارند، در این مرحله معرفی می‌شوند.

وی افزود: کاملا مراقبت می‌شود حقوق افراد رعایت شود و دفاتر موظف هستند لیست افراد معرفی‌شده را در تابلو اعلانات نصب کنند تا همه از امتیازات آنها مطلع شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که در سال 98 معرفی شدند به دلیل مشکلاتی که در قانون پیش آمد و اصلاحاتی که برای قانون پیش‌بینی شد و قانون برای شورای نگهبان رفت؛ مراحل قطعیت قانون یک مقدار طول کشید و همچنین موظف بودیم از آموزشیاران، آزمون بگیریم بودیم که به دلیل کرونا این آزمون با تأخیر برگزار شد و نمی‌توانستیم بخشی از آنها را انتخاب کرده و بخشی را رها کنیم و ناگزیر به توقف استخدام‌ها بودیم تا امتیاز همه افراد مرتب شود و باعث نشود افرادی که امتیاز بیشتری دارند فرصت را از دست بدهند. عملاً این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و نهایتاً در بهمن‌ماه این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
D
1399/11/17 - 03:40

با سلام اقای وزیر شایسته وعزیز.نهضتی حق التدریسی قبول شده ازمون استخدامی ۲۰تیر ماه۹۹تقریبا هیچکدامشان به دانشگاه فرهنگیان جهت تبدیل وضع معرفی نشده اند.بزرگواری کنید این افراد ازمون استخدامی ۲۰تیر ماه۹۹قبول شده اند .خداقل در مرحله دوم وسهمیه ۳۰۰۰۰سی هزار نفری سرشان بی کلاه نماند.وشرعا وحتما به لطف خدا ومحبت شما وزیر بزرگوار مشمول دوه دوم شوتد
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top