تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/11/16 - 09:26
کد خبر: 384852

چگونه آزمایش کرونا را در منزل انجام می‌دهند؟

شما درخواست آزمایش کرونا را در وبسایت یا اپلیکیشن مشوِرَپ ثبت می‌کنید. در اولین فرصت پشتیبان این سایت با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. سپس نمونه‌گیر به موقعیت درخواستی شما اعزام می‌شود و بر اساس پروتکل‌های دقیق بهداشتی از شما نمونه PCR یا تست آنتی بادی می‌گیرد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه‌گیری کرونا در یک سال اخیر افراد بسیاری را درگیر کرده است. هم‌خانواده بودن این بیماری با سرماخوردگی و علائم مشابه با آن باعث شده تا افراد نتوانند تشخیص بدهند که مبتلا به سرماخوردگی هستند یا کرونا. پزشکان توصیه می‌کنند در دوران پاندمی، هر گونه علامت سرماخوردگی باید نشانه کرونا فرض شود و لازم است بیمار به مدت دو هفته خود را قرنطینه کند. قرنطینه دو هفته‌ای برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. معلمان، کارمندان و افرادی از این دست نمی‌توانند به راحتی مدت طولانی مرخصی بگیرند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند آزمایش کرونا بدهند تا ابتلا یا عدم ابتلایشان به طور قطعی مشخص شود.

چگونه آزمایش کرونا را در منزل انجام می‌دهند؟

آزمایش کرونا چگونه انجام می‌شود؟

پزشکان تنها راه تشخیص قطعی ویروس کرونا را سی تی اسکن از ریه، انجام آزمایش تشخیصی PCR و تست آنتی بادی می‌دانند. اما این آزمایش‌ها چگونه انجام می‌شوند؟

سی‌ تی ‌اسکن ریه

سی تی اسکن یکی از روش‌های پیشرفته و کم خطر تصویربرداری از بدن است که بیشترین کمک را به بررسی ضایعات در بدن می‌کند. در این روش بیمار در دستگاه سی تی اسکن قرار می‌گیرد و اشعه ایکس بر منطقه‌ای که قرار است از آن عکس‌برداری شود تابیده می‌شود. در سی تی اسکن ریه، اشعه را به قفسه سینه می‌تابانند و میزان درگیری ریه با ویروس کرونا را مشخص کنند. این کار کمک می‌کند تا پزشک تشخیص دهد چند درصد از ریه فرد بیمار درگیر شده و آیا او به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد یا خیر.

در مَشوِرپ بخوانید: غذاهای مضر برای فیبروم رحمی

آزمایش تشخیصی  (PCR)

آزمایش تشخیصی می‌تواند به شما بگوید که آیا در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا هستید یا خیر. در واقع این آزمایش نشان می‌دهد که هم اکنون ویروس کرونا در بدن شما فعال است. این آزمایشی است که در صورت ارجاع پزشک برای تشخیص کووید ۱۹ بر اساس علائم موجود، باید انجام دهید. آزمایش PCR به کمک نمونه‌گیری از مخاط بینی یا گلوی فرد، به وسیله یک سواب و در عرض چند ثانیه انجام می‌شود و نیازی به آزمایش خون نیست. در صورت مثبت بودن نتیجه این آزمایش، فرد باید مراحل اجرای قرنطینه و جدا ماندن از سایرین را انجام دهد.

آزمایش آنتی بادی (سرولوژی)

آزمایش آنتی بادی می­تواند نشان دهد که آیا قبلا در معرض ویروس عامل کووید ۱۹ بوده­اید و به آن آلوده شده­اید یا خیر. در واقع آزمایش آنتی بادی، به دنبال آنتی بادی­هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن انسان در پاسخ به یک تهدید خارجی مانند وجود یک ویروس ساخته می­شود. آنتی بادی­ها می­توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. تولید آنتی بادی­ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد و پس از بهبودی هم تا چند هفته یا بیشتر در خون باقی بماند. حداقل ۱۲ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، آنتی بادی­های کافی در بدن وجود دارد که در آزمایش نشان داده می­شود. این آزمایش مانند سایر آزمایش‌های سرولوژی با نمونه خون انجام می‌شود.

آیا می‌توانیم در خانه تست کرونا بدهیم؟

همان طور که گفتیم تنها راه تشخیص قطعی کرونا انجام سی تی اسکن ریه یا تست PCR و آنتی بادی است. اما از طرف دیگر حضور پیدا کردن در مکان‌های درمانی مثل آزمایشگاه یا بیمارستان به علت وجود حجم زیاد ویروس و آلودگی در آن می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تست PCR و آنتی بادی را در محیط امن و سالم خانه خودشان انجام دهند. به این منظور مشو‌رَپ سامانه ارائه‌دهنده خدمات پزشکی و روانشناسی، امکانی فراهم کرده تا بتوانید در منزل خودتان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تست کرونا انجام دهید.

چگونه آزمایش کرونا را در منزل انجام می‌دهند؟

تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل چطور انجام می‌شود؟

شما درخواست آزمایش کرونا را در وبسایت یا اپلیکیشن مشوِرَپ ثبت می‌کنید. در اولین فرصت پشتیبان این سایت با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. سپس نمونه‌گیر به موقعیت درخواستی شما اعزام می‌شود و بر اساس پروتکل‌های دقیق بهداشتی از شما نمونه PCR یا تست آنتی بادی می‌گیرد و نمونه را به آزمایشگاه‌های تخصصی تحویل می‌دهد. در کمتر از ۳۰ ساعت جواب تست کرونای شما آماده شده و می‌توانید نتیجه تست را در اپلیکیشن و سایت مشوِرَپ مشاهده کنید. برای بررسی و تحلیل نتیجه آزمایش کرونای خود نیز می‌توانید به‌طور رایگان با پزشکان مَشوِرپ تماس گرفته و از توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید.برای مشاوره آنلاین کلیک کنید.

با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در فضاهای پرجمعیت، از همهگیری بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top