تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/18 - 12:11
کد خبر: 384999

چرا استفاده از شیشه رنگی لاکوبل بسیار مرسوم گشته است؟

در کاربردهای شیشه رنگی لاکوبل، اشاره کردیم که از این نوع شیشه در فضای بین کابینتی و به روی سطح کابینت بیشتر استفاده می شود. علت این امر را می توان در زیبایی و مدرن بودن این نوع شیشه و مسلما در استحکام و دوام بالای آن جست و جو کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیشه ماده ای ضروری در زندگی روزمره ما محسوب می شود. همه ما  روزانه تعامل بسیار زیادی با این ماده داریم. این تعامل از ساختمان هایی مانند خانه، دفاتر، مغازه ها و اماکن عمومی گرفته تا اتومبیل، ظروف غذاخوری، تلویزیون رایانه های لوحی و تلفن های هوشمند همواره در جریان است. از طرفی دیگر شیشه رنگی نقش مهمی در زمینه کالاهای لوکس با طراحی های برتر، مانند جواهرات، ویترین شیشه ای، صنایع دستی صنعتی و کارهای هنری از دوران باستان تا کنون داشته است.

صنایع شیشه ایران لاکوبل انواع مختلف شیشه را در صنایع مختلفی عرضه کرده و در تلاش است تا امکانات شیشه را بیش از هر زمان دیگری گسترش دهد. این شرکت، علاوه بر انجام تحقیق و توسعه، در تلاش است با همکاری معماران، طراحان صنعتی، طراحان فضا و طراحان محصول، جذابیت جدیدی از شیشه را با قدرت طراحی به دست آورد.

چرا استفاده از شیشه رنگی لاکوبل بسیار مرسوم گشته است؟

شیشه رنگی لاکوبل چیست؟

شیشه های رنگ شده با رنگ های متنوع که با پلیمر ترکیب شده باشند را شیشه لاکوبل گویند. این نوع شیشه برای اولین بار در اروپا ساخته شد. وزن کم، دوام بالا، قابلیت نصب آسان، تنوع رنگ و قابلیت شستشوی آسان از ویژگی های منحصر به فرد این نوع شیشه به شمار می رود. بنابر این، لاکوبل، شیشه شفافی است که از یک طرف توسط رنگ با کیفیتی پوشانده شده است. این نوع شیشه از 20 رنگ جذاب برخوردار است. این طیف به سه قسمت تقسیم می شوند: کلاسیک ها (رنگ های بی انتها)، ترندی ها (رنگ هایی که مد شده اند) و انحصاری ها (رنگ های سفارشی منحصر به فرد).

مزایای استفاده از شیشه لاکوبل چیست؟

همانطور که در پاراگراف قبلی مختصر اشاره ای کردیم، شیشه لاکوبل دارای دوام و استحکام بالایی است. به همین دلیل می توان با خیالی آسوده از آن برای دیوارپوش، درهای کشویی، روی کابینت و روی میز سال های سال استفاده کرد. ایران لاکوبل ظاهری یکنواخت و براق در این نوع شیشه که رنگ های باکیفیتی به صورت صنعتی به پشت آن ها اعمال شده است را تضمین کرده و با سکوریت کردن آن به دوام و کیفیت این نوع شیشه افزوده است.

رنگ های استفاده شده برای شیشه لاکوبل همگی قابلیت تجزیه شدن را داشته و در واقع سازگار با محیط زیست اند. استفاده از این نوع شیشه در محیط های داخلی می تواند در حفظ کیفیت هوای داخلی موثر باشد؛ چراکه در ساخت آن‌ها از ترکیبات آلی فرار (VOC) و فرمالدئید کمتری استفاده شده است.

20 رنگ استاندارد در کاتالوگ شیشه لاکوبل موجود است؛ اما اگر رنگ دلخواهتان بین این 20 رنگ نیست، می توانید رنگ مورد نظرتان را سفارش بدهید.

چرا استفاده از شیشه رنگی لاکوبل بسیار مرسوم گشته است؟

کاربردهای شیشه لاکوبل

 شیشه رنگی لاکوبل برای طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب اند. معمولا از این نوع شیشه رنگی برای دیوار پوش شیشه ای، میزهای شیشه ای، کابینت یا قفسه های شیشه ای استفاده می شود. نورگیرها، نمای بیرونی ساختمان، داخل سرویس دستشویی و حمام و حتی در اتاق های نشیمن و در ادارات نیز می توان استفاده کرد. ترکیب شیشه رنگی لاکوبل با چوب، فلز و سنگ نیز برای طراحان داخلی جذابیتی خاص دارد. به دلیل نشکن بودن و ایمنی بالا از آن در مهد کودک ها نیز بسیار استفاده می شود. این نوع شیشه به عنوان دیوار پوش، می تواند خود وایت بردی بسیار بزرگ باشد علاوه بر این، چسباندن کار دستی ها و نقاشی ها به روی آن بسیار ساده است و در هنگام کندن آن ها نیز هیچ آسیبی به شیشه وارد نمی شود؛ تنها کافیست با شیشه شور و دستمالی نرم پاک شود. این نوع شیشه قابلیت سوراخ شدن توسط دریل را نیز دارد.

از شیشه رنگی لاکوبل بیشتر در کجا استفاده می شود؟

در کاربردهای شیشه رنگی لاکوبل، اشاره کردیم که از این نوع شیشه در فضای بین کابینتی و به روی سطح کابینت بیشتر استفاده می شود. علت این امر را می توان در زیبایی و مدرن بودن این نوع شیشه و مسلما در استحکام و دوام بالای آن جست و جو کرد. نوع سکوریت شده شیشه رنگی لاکوبل چند برابر مستحکم تر از نوع غیر سکوریت آن است؛ و این استحکام بالا به دلیل قرارگیری شیشه در کوره ای با دمای بسیار بالا است.

قیمت شیشه رنگی لاکوبل

قیمت شیشه لاکوبل به پارامترهای متفاوتی بستگی دارد. این پارامترها شامل متراژ، ضخامت شیشه، نوع رنگی پودری که استفاده شده است، اجرت نصب، تحویل و سکوریت بودن می شود. برای تعیین قیمت بعد از انتخاب نوع شیشه که می تواند فلوت یا وین وایت باشد، متراژ شیشه و سپس ضخامت آن را در نظر می گیرند. مسلما شیشه های ضخیم 10 میل از 4 میل گران تر خواهند بود.

چرا استفاده از شیشه رنگی لاکوبل بسیار مرسوم گشته است؟

جمع بندی

شیشه رنگی لاکوبل تحولی در دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی ایجاد کرده است. این نوع شیشه به راحتی نصب و اجرا می شوند و نیازی به حضور چند نفر نصاب نیست. شیشه ها در اندازه های دلخواه در کارخانه برش خورده و پس از خروج از دستگاه شستشو، برای تحویل آماده می شوند. اگر در تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان به فکر استفاده از شیشه رنگی لاکوبل هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت iranlacobel.com بزنید. در این سایت، شما می توانید با انواع شیشه رنگی لاکوبل، پروژه های انجام شده توسط صنایع شیشه ایران لاکوبل را ملاحظه نمایید. همچنین، برای آشنایی بیشتر با انواع شیشه رنگی و آیینه می توانید با کلیک بر روی آیکون های موجود در سایت، اطلاعات بیشتری در مورد هر یک به دست آورید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
هدف قرار گرفتن سه کشتی اسرائیلی
دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در راه است؟
واگذاری بیش از ۷۰۰۰ مسکن و زمین به مردم قم
توقیف شناورهای حامل سوخت قاچاق در سواحل مکران
خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی
بانوی ایرانی ناظر دیدار فینال جام باشگاه‌های فوتبال آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top