تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/15 - 11:02
کد خبر: 385101

سیدمحمدحسین الحسینی

آسیب‌های اجتماعی جدید شهری

آسیب‌های اجتماعی جدید شهری

دولت هم گاهی اوقات نیز مانند سایر پدیده ها با آن برخورد سلبی کرده و به جمع آوری این جوانان اقدام می نماید که روش مناسب و موثری برای این امر نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیدمحمدحسین الحسینی*// آسیب شناسی اجتماعی همچون سایر حوزه‌های اجتماعی و عللی ، از شیوه عملی برای بررسی موضوعات مورد نظر خود استفاده می‌کند. به عبارتی برای مطالعه و بررسی علل ، زمینه‌ها و راه حل­ها در زمینه کجروی­ها و آسیب­ها ، هم از لحاظ ذهنی به صورت شناخت مفاهیم خاص و هم به کمک ابزار وسایل تحقیق عینی به صورت پژوهشهای علمی استفاده می‌شود

اما آسیب شناسی اجتماعی در جامعه و بیماری های اجتماعی مانند کارتن خوابی، اعتیاد، حاشیه نشینی و غیره ما را به پدیده های جدیدی در این زمینه می‌رساند. هرچند  جنس آسیب‌های اجتماعی کشور در حال حاضر بیشتر مجازی است اما این آسیب‌ها محدود به این فضا نخواهد بود و در اثر مداخله سایر عوامل اجتماعی هم می‌توانند ایجاد شوند. و برخی  آسیب‌هایی که به یک معنا در گذشته چندان مهم نبود، اما در زمان فعلی گسترش آن افراد زیادی را درگیر خود کرده است. معنی نوپدید بودن این آسیب‌ها این نیست که در گذشته این آسیب‌ها وجود نداشته‌اند، بلکه آسیب‌های اجتماعی که در همه زمان‌ها شاهد گسترش آن هستیم در برخی زمان‌ها و به واسطه برخی تحولات رشد و نمود بیشتری پیدا می‌کنند

یکی از آسیب های جدید، جوانان  دوره گرد هست. این پدیده جدید به نظر می‌رسد ناشی از بیکاری جوانان و مسائل اقتصادی فعلی باشد رو به گسترش است. در این پدیده جوانان بدون هدف مشخص به تفریح و سرگرمی در خیابان ها، یا با خودرو یا بدون آن مشغول می‌شوند و گردهمایی آن ها معمولا به بزهکاری ها کوچک و مزاحمت های خیابانی منجر می‌شود.

دولت هم گاهی اوقات  نیز مانند سایر پدیده ها با آن برخورد سلبی کرده و به جمع آوری این جوانان اقدام می نماید که روش مناسب و موثری برای این امر نیست.

با نظر می‌رسد محققان و فعالان آسیب های اجتماعی در شهر و شهرداری تهران باید با همفکری و هم افزایی در راستای حل مسائل   مرتبط با این پدید جدید و رو به گسترش اقدامات مناسبی انجام دهند. داشتن روش‌های علمی و برخورداری از شیوه‌های مناسب مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد انگیزه در بین قشر جوان جامعه یک اولویت اساسی است و در این زمینه باید راه مبارزه با کج‌رفتاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و در صورتی که بررسی آسیب‌های اجتماعی از تمامی جنبه‌ها بررسی نشود جرم و جنایت به دنبال خواهد داشت.

باتوجه به این امر ضروری است تا ضمن شناسایی محل تجمع و پاتوق جوانان به اصطلاح دوره گرد و برنامه ریزی فرهنگی در آن محل مثل نصب بیلبورد هایی با پیامهای جوان پسند و با مضمون فرهنگی و از این قبیل زمینه جهت دهی به این جوانان را فراهم کنیم.

*فعال اجتماعی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top