تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/19 - 15:41
کد خبر: 385140

انواع درب‌های ضدسرقت چه تفاوتی در ساختار دارند؟

یکی از موثرترین اقدامات در راستای افزایش امنیت ساختمان، بهره گیری از درب ضد سرقت به عنوان درب ورودی واحد می باشد. دربهای ضد سرقت در انواع ترک، چینی و ایرانی در بازار موجو هستند که ساختار و قیمت های متفاوتی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه امنیت و آرامش از جمله الویت های اصلی در زندگی روزمره محسوب می شود. به همین جهت بسیاری از افراد تمایل دارند تا با به خدمت گرفتن تکنولوژی روز خانه ای امن را برای خانواده فراهم آورند. یکی از موثرترین اقدامات در راستای افزایش امنیت ساختمان، بهره گیری از درب ضد سرقت به عنوان درب ورودی واحد می باشد.  دربهای ضد سرقت در انواع ترک، چینی و ایرانی در بازار موجو هستند که ساختار و قیمت های متفاوتی دارند.

انواع درب‌های ضدسرقت چه تفاوتی در ساختار دارند؟

درب ضد سرقت ترک از جمله معتبر ترین و مرغوب ترین انواع درب های ضد سرقت می باشد. درب ضد سرقت ترک اصل به درب هایی اطلاق می گردند که  از کشور ترکیه وارد می شود که در بازار با دو نام پک کامل وارداتی ترک و درب های مونتاژ ترکیه معروف به فروش می رود، جالب است بدانید که نام درب ضد سرقت ترک مونتاژ  یک شیطنت بازاریابی برای فروش تولیدات ضد سرقت داخلی از سوی برخی از تولید کنندگان است. این درب شامل دو ورق فولادی به ضخامت 1.5 میلیمتر در دو طرف درب می باشد. برای زیبایی ظاهر درب، سطح درب بوسیله چوب پوشانیده می شود، در نتیجه ظاهر این درب ها لوکس و چوبی است. درب های ترک با بهره گیری از متریال مرغوب و یراق آلات ترک و امن مونتاژ می گردند. با توجه به نرخ ارز در کشور ایران، قیمت نهایی این درب ها بسیار بالا خواهد بود، در نتیجه خرید این درب ها از لحاظ اقتصادی چندان مرقون به صرفه نمی باشد.

انواع درب‌های ضدسرقت چه تفاوتی در ساختار دارند؟

درب ضد سرقت چینی با ساختاری متفاوت و قیمتی مناسب تر در بازار موجود هستند. میزان امنیتی که درب های چینی فراهم می آوردند در مقایسه با انواع ترک کمتر است. علت آن هم ضخامت پایین تر ورق فولادی به کاربرده در ستاختار درب می باشد. بعبارت دیگر ، در ساختار این درب از 2 عدد ورق فولادی به ضخامت 0.5 میلی متر که در بعضی از موارد ضخامت آن تا 0.7 میلی متر هم می رسد استفاده می شود. نکته ی ملال آور در رابطه با درب های ضد سرقت چینی این است که ورق کانال کولر گالوانیزه هم نیز 0.7 میلی متر می باشد که به راحتی با قیچی ورق بر قابل برش خواهد بود.

امروزه درب های ضد سرقت ایرانی با کیفیت مرغوب نیز تولید می گردند. شرکت روماک یکی از تولیدکنندگان درب ضد سرقت ایرانی با ساختاری مشابه با درب های ترک می باشد.

انواع درب‌های ضدسرقت چه تفاوتی در ساختار دارند؟

شاید برایتان این سوال مطرح شود که آیا ابعاد درب ضد سرقت در مقایسه با سایر درب ها متفاوت می باشد؟

از آنجایی که این درب به عنوان درب ورودی واحد بکار گرفته می شود، باید برای عبور اجزایی از قبیل یخچال فضای کافی وجود داشته باشد. ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ایرانی بدون در نظر گرفتن چهارچوب 220 در 115 می باشد. به عبارت دیگر درب شامل 7 سانتیمتر چهارچوب در قسمت بالا، 7 سانتیمتر در سمت راست و 7 سانتمیتر در سمت چپ است. در نتیجه بازشوی این دربها حدوداً 213 (طول) در 100 (عرض) خواهد بود.

 درب های ضد سرقت وزن بالاتری در مقایسه با درب های معمولی دارند. علت این امر هم به کارگیری ورق فولادی و قوطی فلزی در ساختار درب می باشد. وزن درب ضد سرقت با ورق 1.5 میلیمتری فولادی در حدود 150 کیلوگرم می باشد. به درخواست برخی از کارفرمایان نیز می توان از ورق 0.5 میلیمتر استفاده نمود که در این حالت وزن درب کاهش می یابد.

لازم به ذکر است شرکت روماک درب های ضد سرقت را مطابق با ابعاد مورد نیاز کارفرمایان سفارشی سازی می نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top