تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/21 - 11:41
کد خبر: 385365

برای نیمسال دوم؛

سامانه ثبت تقاضای وام های دانشجویی فعال شد

سامانه ثبت تقاضای وام های دانشجویی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ فعال شد، اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین درسال تحصیلی جاری الزامی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمانبندی اعطای وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۹۹ را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد. که بخش‌هایی از آن به شرح زیر است:

سامانه ثبت تقاضای وام های دانشجویی فعال شد

سامانه دانشجویی (پورتال) صندوق برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۶ بهمن ۹۹ تا پایان نیمسال تحصیلی جاری فعال است و تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

نظر به اینکه صرفًا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف(GSB )ارسال شده باشد می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای وام اقدام نمایند، لذا ضروری است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت در خصوص به روز رسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان خود در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع اقدام نمایند.

هنگام ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان، ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال استعلام و پس از تأیید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا بارگذاری شود.

برای سهولت در پرداخت وام‌ها، لیست متقاضیان هر نوع وام حداکثر در قالب ۶ لیست در مهلت‌های مقرر در طول نیمسال تحصیلی به صورت دقیق، مستند و بدون نقص پس از تأیید معاون دانشجویی از طریق سامانه فاز ۲ به این صندوق ارسال گردد.

شرایط افراد دارای اولویت مرتبط با پرداخت هر یک از وام‌ها، ذیل بخش مربوط به شرایط اعطای هر وام در آئین نامه پرداخت و بازپرداخت ذکرشده است و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.

دریافت اصل مدارک و مستندات وام ضروری و همچنین اصل سند تعهد از دانشجویان از جمله موارد ضروری در فرآیند دریافت وام‌ها می‌باشد. لذا شایسته است در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود که مدارک و مستندات مربوطه به طرق مقتضی از دانشجویان متقاضی وام دریافت گردد. (شایان ذکر است اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در سال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.)

با توجه به ضرورت احراز مالکیت شماره تلفن همراه و تطبیق آن با شماره ملی کاربران و ارسال کد صحت سنجی از طریق پیامک به آنان از طریق اتصال سامانه‌ها به وب سرویس شاهکار، در صورت مواجهه با هرگونه مغایرت در این خصوص، ضروری است برای رفع مغایرت و اصلاح اطلاعات موجود در سامانه، نسبت به ارسال اطلاعات صحیح کاربران در قالب فرم پیوست در بخشنامه شماره ۵۷۷ سال ۱۳۹۸( از طریق مکاتبه) اقدام و نتیجه را از طریق اداره کنترل و تخصیص اعتبار صندوق پیگیری نمایند.

نظر به غیر متمرکز بودن اعتبار وام‌های تحصیلی، ضروری و شهریه و ابلاغ اعتبار مجزا برای هر دانشگاه یا مرکز آموزش عالی، شایسته است برنامه ریزی لازم برای ثبت و ارسال درخواست وام‌های مذکور در سقف اعتبارات تخصیص یافته (قابل رؤیت در سامانه فاز ۲) صورت پذیرفته و اهتمام لازم برای مدیریت تقاضاها و جذب حداکثری ظرفیت منابع در بازه زمانبندی تعیین شده برای هر وام در سقف سهمیه اعتبار ابلاغی به عمل آید.

وام مسکن متاهلی در نیمسال دوم تحصیلی نیز از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیر انتفاعی برای تسهیل واریز وام شهریه دانشجویان متقاضی خود، ضرورت دارد نسبت به به روز رسانی و فعال بودن شماره حساب و شماره شبای حساب مربوطه (ترجیحًا در بانک اعلام شده) در سیستم فاز ۲ صندوق اقدام نمایند.

همکاران ادارات رفاه دانشگاه‌ها از بستن و ارسال لیست‌های وام با تعداد کمتر از ۱۰ نفر (به جز آخرین لیست نیمسال) جدًا خودداری نمایند.

در صورت ارسال درخواست افزایش اعتبار، به دلیل محدودیت منابع صندوق دانشگاه‌هایی که سهمیه اعتبارات تخصیصی را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ به طور کامل جذب نمایند، در تخصیص مجدد اعتبار در اولویت خواهند بود.

شایان ذکر است که گزیده ای از نکات و راهنمایی‌های مورد نیاز در زمینه شرایط و ضوابط و مقررات مرتبط با نحوه ثبت نام وام‌های دانشجویی و همچنین چگونگی پرداخت و بازپرداخت وام‌ها در قالب فایل‌های اینفوگرافیک (تصاویر اطلاع رسان)، مطابق آخرین تغییرات در آئین نامه جدید، برای استحضار و بهره برداری در سایت صندوق گزینه "راهنمای تسهیلات" قرار داده شده است.

لذا با توجه به تعطیلی آموزش حضوری اغلب دانشگاه‌ها برای بهره مندی حداکثری دانشجویان متقاضی در شرایط اقتصادی، اجتماعی ناشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و عدم انباشت درخواست‌های وام‌ها در پورتال دانشجویی (صندوق)، خواهشمند است دستور فرمائید تدابیر مقتضی جهت تسریع در بررسی مدارک و مستندات و ارسالبه موقع لیست‌ها اتخاذ گردیده و تمهیدات لازم و برنامه ریزی مناسب برای اطلاع رسانی گسترده و مؤثر به دانشجویان صورت پذیرد.

دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی برای اطلاع از جدول زمانبندی وام‌های دانشجویی نیمسال دوم ۱۴۰۰-۹۹ به اینجا مراجعه کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top