تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/12/19 - 02:21
کد خبر: 388366

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از حال‌‍وهوای نوروزی رسانه ملی؛

از فصل سوم «نون.خ» تا سرنوشت مبهم ۲ قسمت پایانی «پایتخت ۶»

از فصل سوم «نون.خ» تا سرنوشت مبهم ۲ قسمت پایانی «پایتخت ۶»

رسانه ملی با تدارک بیش از ۳ سریال طنز برای پخش از شبکه های مختلف در ایام نوروز در نظر دارد تا حال و هوای مخاطبان را در پایان اولین سال کرونایی تغییر دهد. سریال هایی که هر کدام می تواند نقش مهمی در جذب مخاطبان داشته باشند، با این حال باید منتظر ماند و دید کدام شبکه دست برتر را خواهد داشت و اقبال مردم به سمت کدام شبکه و سریال جذب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نفس های اولین سال کرونایی دیگر به شمارش افتاده و کمتر از ۱۵ روز دیگر سال جدید از راه می رسد؛ اتفاقی که طبق رسم چندین ساله شبکه های مختلف رسانه ملی با ساخت سریال های متنوع خودشان را برای استقبال از آن آماده می کنند. سریال هایی که همگی در شرایط ویژه کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی فیلمبرداری شدند تا بتوانند در ایام نوروز ۱۴۰۰، حال و هوای مخاطبان را تغییر دهند. در این میان اما شرایط آنتن شبکه اول کمی متفاوت است؛ چرا که مسئولین این شبکه می خواهند در روزهای منتهی به سال و ایام نوروز دو سریال پرطرفدار را روی آنتن ببرند، مسئله ای که می توان گفت از حالا مشخص است که کدام شبکه می تواند بیشترین مخاطب را به خود جذب کند.

مخاطبان پای تماشای فصل ۳ «نون.خ» می‌نشینند

فصل سوم «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی سریال اصلی شبکه اول سیما برای ایام نوروز است؛ اثری که آقاخانی درباره اش اینطور گفته بود: «تمام تلاش ما این است که سریال «نون خ» در فصول جدیدش جذاب تر و مخاطب پسندتر باشد و بتواند مردم را در ایام عید نوروز بیشتر شاد و خوشحال کند.» عوامل این سریال در حالی بعد از گذشت ۱۴۰ روز، توانستند فیلمبرداری این اثر را در ۱۲ اسفند ماه به اتمام برسانند که با ماسک جلوی دوربین رفتند. به گفته کارگردان این اثر، از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر اساس قصه به کرونا مبتلا شده،  علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته است.

در «نون. خ ۳»  علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، جلوه هایی از مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان هم به تصویر کشیده شده و قرار است این اثر با تمرکز بر تولید محصولات دارویی، این شغل را به مخاطبان معرفی کند.

با اتمام فیلمبرداری این اثر مهدی فرجی، تهیه کننده سریال «نون. خ» در متنی با تشکر از همکاران و عوامل سازنده سریال نوشت:«پروردگار مهربان را شکرگذارم که در انتهای سال سرد و سختی که بر همه ما گذشت؛ این پروژه را با سلامت همه عوامل اش به پایان بردیم.

گروهی صد نفره که هر روز در هوای نزدیک به منهای صفر و در شرایط  بسیار سخت و با وجود هیولایی به نام کرونا با امید و عشق به کارشان ادامه دادند و تمام آرزو و انگیزه پنج ماه تلاششان، آوردن لبخندی به لب مردم نجیب ایران در سال نو بود.از همکاران و هنرمندان و مردم عزیز کرمانشاه و کردستان که مهمان ما بودند و صبوری همیشگی کردهای نجیبمان را باز هم برایمان یاداوری کردند بسیار متشکرم.

از اهالی رسانه و مطبوعات نیز که در مدت ساخت این مجموعه به آن توجه و عنایت داشتند سپاسگذارم و امیدوارم همه مردم ایران سریال «نون. خ» را به عنوان هدیه ناقابل در شبهای عید هزار و چهارصد از ما قبول کنند.»

در این سریال ۱۶ قسمتی،  سعید آقاخانی، اکبر عبدی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، شیدا یوسفی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی به ایفای نقش پرداخته اند.

سرنوشت مبهم دو قسمت پایانی «پایتخت ۶»

۲۵ بهمن ماه بود که خبر آغاز تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری منتشر شد. سریالی که قرار است قصه آن در مازندران به اتمام برسد و تهیه کننده اثر درباره ضبط این دو قسمت پایانی گفت: «سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل شش «پایتخت» ناتمام ماند و ما بر خود وظیفه دانستیم که حتما دو قسمت پایانی «پایتخت۶» را تولید و پخش کنیم تا پرونده‌ی این فصل بسته شود.»

البته به گفته این تهیه کننده زمان پخش این دو قسمت هنوز قطعی نشده است، با این حال طبق اعلام روابط عمومی شبکه اول قرار بود فصل ششم این سریال از ۱۲ اسفند ماه بر روی آنتن برود و دو قسمت جدید هم در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند ماه به آنتن برسد، اما تنها چند ساعت بعد از انتشار این خبر، وضعیت تغییر کرد و بار دیگر روابط عمومی این شبکه اعلام کرد به دلیل تغییرات ایجاد شده در جدول پخش برنامه‌های شبکه اول، پخش این سریال به زمانی قبل از عید نوروز موکول شده است؛ از این رو هنوز مشخص نیست سرنوشت این دو قسمت پایانی به کجا ختم خواهد شد.

روایت عاشقانه شبکه ۲ از «هم بازی» در ایام نوروز

شبکه دوم سیما ملودرام عاشقانه ای را با نام «هم بازی» ساخته سروش محمدزاده و تهیه کنندگی نوید محمودی برای ایام نوروز در نظر گرفته است. سریالی که در آن دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفرکوخانی، مریم مومن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی، خیام وقار، زهره نعیمی، محیا دهقانی، محمد حیدری، پولاد مختاری، هانیه غلامی، مهتاب شیروانی با حضور، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی و بهنام تشکر، با هنرمندی، کمند امیر سلیمانی، رویا جاویدنیا، علیرضا اوسیون حضور دارند و قرار است و مخاطب با قصه اجتماعی در فضای جدید رو به رو شود.

محمدزاده در این سریال به روابط جوانان، اشتغال و هویت نگاه ویژه ای دارد و تا امروز ۷۰ درصد این سریال فیلمبرداری شده است. جالب اینجاست به دلیل فشردگی کار دو گروه تصویربرداری در تهران و اطراف گرمسال مشغول ضبط سکانس های این «هم بازی» هستند.

شبکه ۳ با «بوتیمار» به استقبال نوروز می رود

«بوتیمار» با نام قبلی «ویلا» به کارگردانی علیرضا نجف زاده، تهیه کنندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی هم قرار است از شبکه سوم سیما روی آنتن برود. سریالی که فیلمبرداری آن از پایان آبان ماه شروع شد و هنوز به پایان نرسیده است. این سریال که عموم سکانس های آن در شمال کشور و استان مازندران و ساحل دریای خزر می گذرد، در کنار بازی بازیگران مطرح، از بازیگران بومی این استان هم بهره گرفته و داستان آن در فضای طنز روایت می شود.

حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که در کنار آنها سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سید احمد رضوی، مهدی هادی زاده، صاحب حسینی، سید عباس حسینی، شیرین مجتهدی، مجتبی امدادی، قدیر شمشیری، شایان خانپور، سید حسین حسینی، نواب صادقی و ... هم به عنوان بازیگران بومی حضور دارند.

در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: «بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند … بوتیمار همیشه نگران فرداست.»

با توجه به تجربه مهران مهام و حضور بازیگران مطرح حوزه طنز مانند انتظار داشت که این سریال هم جزو آثار موفق نوروز ۱۴۰۰ باشد، با این حال باید منتظر ماند و دید که «بوتیمار» تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق خواهد بود.

«نوروز رنگی» شبکه ۵ برای مخاطبان

شبکه ۵ هم اثر طنزی را برای ایام نوروز در نظر گرفته و کار ساخت این سریال را هم به علی مسعودی واگذار کرده است. «نوروز رنگی» همان سریالی است که حال و هوای نوستالوژی دارد و علی رغم اینکه یک بار نام آن به «هشت آباد» تغییر کرده بود، اما دوباره با «نوروز رنگی» در کنداکتور این شبکه قرار گرفته است.

علی مسعودی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی و جواد خواجوی بازیگران اصلی این سریال هستند که قرار است داستان کمدی را روایت کنند، سوژه اصلی «نوروز رنگی» در ایام اسفند ۶۶ و فروردین ۶۷ می گذرد و شاید این مقوله بتواند به جذابیت های این سریال بیفزاید؛ چرا که به گفته عوامل قرار است تصاویر نادیده از حرم رضوی در دهه ۱۳۶۰ را به مخاطب نشان داده شود.

مسعودی کار ضبط سکانس های آخرین ساخته خود را به پایان رسانده تا بعد از طی شدن مراحل فنی «نوروز رنگی» در ۲۰ قسمت در این شبکه پخش شود. مخاطب در این اثر به تماشای روابط انسانی در آن برهه زمانی می نشیند، برهه ای که همسایه‌ها با هم صمیمی بودند و به اعتقاد سازندگان، «نوروز رنگی» در کنار خلق لحظات کمدی، سنت ها و آداب مردم خطه مشهد را به تصویر می کشد.

گزارش از سجاد باقری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top