تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/23 - 16:23
کد خبر: 388782

اعطای حکم هیات علمی دانشگاه تهران به پرفسور مسیحی دانشگاه پرتوریا

برای اولین بار حکم رسمی هیات علمی وابسته دانشگاه تهران به یک پروفسور مسیحی دانشگاه پرتوریا از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی اعطاء شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد علی محسن زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی با حضور در دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا، برای اولین بار در تاریخ روابط فرهنگی وعلمی-دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی، حکم رسمی  وابسته هیات علمی دانشگاه تهران را به پرفسور «سوک داون»، استاد برجسته و مسیحی دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا تقدیم کرد.

اعطای این حکم به عنوان یک ابتکار عمل بدیع و بسیار تاثیر گذار با اهتمام واعظی رئیس مرکز مطالعات معارف اسلامی وابسته به دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و امضای ریاست این دانشگاه و در استمرار همکاری های بین رایزنی فرهنگی ایران در پرتوریا و دانشگاه تهران با توجه به تفاهم نامه همکاری های دانشگاهی امضا شده بین دو دانشگاه تهران و پرتوریا ، طی مراسمی با حضورمحسن زاده رایزن فرهنگی، آقامحمدی رئیس دانشکده المصطفی در ژوهانسبورگ و رئیس و اساتید دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا، بعمل آمد.

در این مراسم پیلی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا، از رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی و  اقدام فاخر علمی دانشگاه تهران قدردانی کرد و آن را گامی جدی و عملی در راستای گسترش همکاری های علمی دانشگاهی دو کشور ارزیابی وآمادگی کامل خود و دیگر اساتید را برای رساندن سطح روابط دوجانبه به طراز شایسته دو کشور اعلام داشته است.

درادامه احمد علی محسن زاده رایزن فرهنگی، درسخنانی گفت :حضور در فضای علمی و انس الفت با کاغذ و قلم و کتاب و دفتر موجب شعف، نشاط و بهجت انگیز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، این اقدام  دانشگاه تهران را به عنوان یک دانشگاه برتر و با سابقه در ایران که آوازه جهانی دارد نشان از وجود علائق فرهنگی وعلمی - پژوهشی دو کشور که به طور طبیعی متاثر از اشتراکات در اهداف انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ضد آپارتاید آفریقای جنوبی میباشد، دانست و بر تحکیم روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که دانشگاه مهم پرتوریا در آفریقای جنوبی نیز با عمل متقابل، در جهت ارتقاء سطح همکاری های علمی، فرهنگی فیمابین گام بردارد.

در ادامه، «سوک داون» با توجه به شناخت خود از دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه تهران و بالاخص دانشکده الهیات آن که قبلاً با حضور در ایران از نزدیک شاهد فعالیت‌های علمی آن بوده و هم اکنون نیز در ارتباط مستمر  می‌باشد و همچنین مشاوره  رساله مقطع دکترای  یکی از دانشجویان این دانشکده را نیز حالیه بر عهده دارد، با اشاره به این حرکت انگیزه بخش دانشگاه تهران، از حضور رایزن فرهنگی کشورمان و هیئت همراه و نیز از  رئیس و اساتید دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا تشکر کرد و اعلام داشت که متعاقب دریافت این حکم ارزشمند، بیش از پیش سعی بلیغ خود را برای تبادل اطلاعات،  تجربیات و دستاوردهای علمی و پژوهشی با دانشکده الهیات دانشگاه تهران به کار خواهد بست.

در پایان، رایزن فرهنگی در حضور مهمانان و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه پرتوریا و در سالن جلسات این دانشکده، حکم رسمی هیات علمی پرفسور سوک داون را به ایشان تحویل و برای این استاد مسیحی دانشگاه پرتوریا و عضو رسمی وابسته دانشگاه تهران، آرزوی موفقیت کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top