به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همهی ما میدانیم که موفقیت در زندگی چیزی نیست که یک شبه به دست آید. پشت این موفقیت باید هدف و برنامهریزی منسجمی وجود داشته باشد. موفقیت در فروش نیز همینطور است. شما حتماً باید برای این موضوع یک برنامهریزی دقیق داشته باشید. متاسفانه در کشور ایران اکثر فروشندگان برنامهریزی منسجمی ندارند و اغلب به صورت تصادفی و یا احساسی فروش را دنبال میکنند. اما تمام فروشندگان موفق در سراسر جهان اول از همه برای فروش خودشان یک برنامهی مدون و هدف مشخص دارند. آنها برنامهای را که در سر دارند به برنامههای بلندمدت و سپس کوتاهمدت تبدیل میکنند. با این کار فروشنده دقیقاً خواهد دانست که در طول روز باید چه کارهایی را انجام دهد و همچنین راحتتر میتواند عملکرد روزانهی خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد و ببیند که چقدر نسبت به تحقق اهدافش دقیق رفتار کرده است.
متمایز بودن، یک تکنیک کاربردی برای موفقیت در فروش
متمایز بودن از رقبا یکی از مهمترین مولفهها برای موفقیت در فروش میباشد. بسیار مهم است که وقتی وارد یک عرصهی صنعتی میشوید و شروع به تولید و یا ارائهی خدمت در یک زمینهی خاص مینمایید، از خودتان بپرسید که تمایز و تفاوت من با سایر رقبا در چیست؟ چه چیزی موجب میشود تا از بین صدها محصول و یا خدمت مشابه، مشتری فروشگاه من را برای خرید انتخاب کند؟ خب شما میتوانید در کنار ارائهی خدمات و محصولات با کیفیت، ویژگیهای دیگری به آنها اضافه کنید تا مشتری راغب به خرید از شما شود. تمرکز بر روی این موضوع میتواند شروع بسیار خوبی در مسیر راهاندازی کسب و کار جدید و رسیدن به فروش بالا باشد. به خاطر داشته باشید شرکتهایی که کمتر به این مورد توجه میکنند، زودتر به مرحلهی افول و شکست میرسند.
مشتری خود را بشناسید و نیازها و خواستههایش را درک کنید
یک فروشندهی حرفهای باید برای رسیدن به موفقیت در فروش مشتریان خود را به خوبی بشناسد. بداند که آنها چه کسانی هستند؟ از خودتان بپرسید که چه قشری را در جامعه به عنوان مشتری خود ترجیح میدهید؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ لیست کاملی از خصوصیتهای مشتریان مثل سن، جنسیت، میزان درآمد، تحصیلات، حوزهی فعالیت و موقعیت مکانی آنها تهیه نمایید. همچنین بسیار مهم است که نیازها و خواستههای آنها را بشناسید. یک فروشندهی حرفهای تمرکز خود را بر روی این میگذارد که ببیند محصول و یا خدمت او چه نیازها و خواستههایی را از مشتریان برطرف خواهد کرد؟ پیش از ورود به عرصهی فروش باید به این سوالات پاسخ دقیق و کامل داده شود. زمانی که نیازها و خواستههای مشتریان خود را به خوبی بشناسید، بهتر میتوانید مسائل و مشکلات آنها را حل کنید.
برای جلب اعتماد مخاطب نهایت تلاشتان را بهکارگیرید
یکی دیگر از تکنیکهای پایهای برای رسیدن به موفقیت در فروش این است که گاهی اوقات با مشتریان خود بدون هیچ دلیلی و بدون اینکه آنها خود پیگیر خواستههایشان باشند، تماس بگیرید و از دغدغههایشان (دغدغههای کاری) و همچنین میزان رضایتمندی آنها از خدمات با خبر شوید. بگذارید در ذهنشان از شما یک شخص مورد اعتماد و صادق بسازند. با اینکار آنها به شما اعتماد میکنند و با خوشحالی و رضایت خاطر، از شما خرید میکنند و از همه مهمتر به شما و برند شما وفادار خواهند ماند.
موفقیت در فروش با استفاده از بازاریابی محتوایی و شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی به عنوان یک بستر بسیار مهم و کاربردی هستند که میتوان کسب و کار خود را وارد آنها کرده و از طریق آنها به موفقیت در فروش و برندسازی دست یابیم. تبلیغات موبایلی و استفاده از شبکههای اجتماعی پرطرفدار نظیر اینستاگرام، به خوبی خدمات و محصولات شما را به دیگران معرفی خواهد کرد. در حال حاضر چیزی در حدود ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند و این یعنی یک فضای گسترده برای دستیابی به مشتریان هدف. از مزیتهای این روش بازاریابی میتوان به ارتباط بیشتر با مخاطبین مرتبط، کسب راههای ارتباطی متنوعتر برای فروش و کاهش هزینهی جذب مشتری و مخاطب، اشاره کرد. همچنین این روش بسیار پربازده بوده و به کمک آن میتوانید تعداد مشتریان خود را تنظیم کنید و هرآنچه نیاز دارید فوراً به دست آورید. چه چیزی میتواند جذابتر از این باشد که با کمترین هزینه به پرسونای مخاطب خود دست یابید.
تبلیغات اینستاگرام اصول و قواعد خاص خودش را دارد و برای این کار باید از افراد زبده و ماهر کمک گرفت. چرا که کوچکترین اشتباهی در این زمینه میتواند هزینه و زمان زیادی را از شما صرف کند و موجب شود که در نهایت به نتیجهی دلخواهتان که همان موفقیت در فروش است، دست نیابید. چنانچه فرصتهای پیش رو از دست بروند دیگر نمیتوان آنها را خلق کرد! اگر دیر به فکر بیافتیم، احتمالاً باید منتظر ورشکستگی شرکت نیز باشیم! پس چه باید کرد؟
موبودید، اولین و بزرگترین سایت تبلیغات در شبکههای اجتماعی در ایران است که به مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک کمک اجازه میدهد تا اقدام به تبلیغات اصولی در دنیای مجازی نمایند و به موفقیت در فروش دست یابند. شما میتوانید با خیال راحت کار تبلیغات خود را به متخصصان و کارشناسان موبودید بسپارید و حتی به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید و سود کنید.