تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/01 - 04:53
کد خبر: 389555

علی دایی از رکوردشکنی رونالدو می‌گوید

هفته‌نامه کیکر آلمان مصاحبه‌ای اختصاصی با علی دایی داشته و در مورد مسائل مختلفی از جمله فعالیت در اورتون و نیز رکوردشکنی احتمالی رونالدو صحبت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، علی دایی با ۱۰۹ گل زده در ۱۴۹ بازی ملی سال‌هاست که رکورددار گلزنی در بازی های ملی است. از ۲۰۰۶ که او این رکورد را به ثبت رساند تاکنون، هیچ بازیکنی نتوانسته آن را جابه‌جا کند؛ با این حال کریستیانو رونالدو نزدیک‌تر از همیشه به تصاحب آن است.

دایی در مصاحبه اختصاصی با هفته‌نامه کیکر از اینکه رونالدو به رکورد او خواهد رسید، احساس غرور می‌کند. این اتفاق می‌تواند به زودی و در بازی های انتخابی جام جهانی قطر که در اواخر مارس برگزار می‌شود رخ بدهد. تیم ملی پرتغال دو بازی ساده برابر آذربایجان و لوکزامبورگ دارد و بهترین فرصت است تا رونالدو که اکنون در ۱۷۰ بازی ملی زننده ۱۰۲ گل بوده، خود را به رکورد دایی برساند. رکورد تاریخی علی دایی در ۱۳ سال حضور او در تیم ملی ایران بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ به ثبت رسید.

دایی در مصاحبه با کیکر و در مورد احتمال شکسته شدن رکوردش توسط رونالدو گفت: «هیچکس شایسته‌تر از رونالدو برای رسیدن به رکورد من نیست. او بدون شک بهترین فوتبالیست همه دوران است و معتقدم این رکورد، نتیجه کار و تلاش سخت او در طی این همه سال است. رکورد بهترین گلزن بازی‌های ملی بهترین پاداش برای مرارت‌ها و سختی‌های رونالدو در فوتبال خواهد بود.»

علی دایی همراه با کریم باقری و خداداد عزیزی اولین فوتبالیست‌های ایرانی بودند که توانستند بازی در بوندسلیگا را تجربه کنند. او بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ و با پیراهن آرمینیا بیلفلد، بایرن و هرتا در ۱۰۷ بازی توانست ۱۹ گل به ثمر برساند: «در آلمان بازیکن فوتبال بودم و در این کشور زندگی هم کرده‌ام. به عنوان یک جوان، هر روز چیزهای جدید یاد می‌گرفتم و کنجکاو به کشف چیزهای جدید بودم.»

اخیرا اخباری در مورد همکاری علی دایی با باشگاه اورتون منتشر شده است و اینکه او در این باشگاه شهر لیورپول و به واسطه مالک ایرانی اش فرهاد مشیری مشغول فعالیت خواهد شد. دایی می‌گوید که گفت‌وگوهای مستقیم و نهایی پس از اتمام همه‌گیری کرونا صورت خواهد گرفت. او تجربه مربیگری در تیم های مختلف ایران را دارد و معتقد است شاید تجربه بعدی‌اش در اورتون باشد.

دایی ۵۱ ساله سال ها پیش در جریان یک حادثه رانندگی به شدت آسیب دید و حتی شایعات مرگ او نیز منتشر شد. او که تحصیل کرده رشته متالوژی است فعالیت‌های غیر ورزشی نیز دارد و مالک یک کارخانه تولید پیراهن و لوازم ورزشی است که در نتیجه تحریم‌های ایران با مشکلاتی مواجه شده است.

دایی همچنین در این مصاحبه می‌گوید که در بیمه و در صنعت فولاد نیز به عنوان شریک فعالیت دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top