تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/04 - 16:28
کد خبر: 389871

حل مسئله افغانستان نیازمند حضور ایران است

نشست یک روزه «تروئیکای گسترده» با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان روز پنج‌شنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفندماه) در شهر مسکو برگزار شد که در این نشست هیأت‌های دولت افغانستان و گروه طالبان نیز حضور داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان امروز (چهارشنبه) بر نقش ایران در حل و فصل مسئله افغانستان تأکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی با تأکید بر نقش ایران در حل مسئله افغانستان گفت: «ایران می‌تواند نقش بسیار موثری در حل و فصل افغانستان ایفا کند».

این دیپلمات روس در این خصوص تصریح کرد: «ایران در صورت پیوستن به مذاکرات (افغانستان) می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. عدم حضور ایران در میز مذاکرات احساس می‌شود و من امیدوارم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، شرکای ایرانی ما به این تلاش‌ها بپیوندند و با تمام قوا در این خصوص (حل مسئله افغانستان) تلاش کنند».

کابلوف همچنین در خصوص تداوم تهدیدات داعش در شمال افغانستان گفت که این تهدیدات همچنان ادامه دارد و توضیح داد: «داعش همچنان خطری برای شمال افغانستان محسوب می‌شود. ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم. ما بارها گفته‌ایم که در زمان مواجهه با مشکلات این چنینی به ویژه وقتی مشکل مربوط به یک سازمان تروریستی خطرناک همچون داعش مربوط می‌شود، بهتر است از نزدیک با این مشکل رو در رو شویم».

وی همچنین با اشاره به این که تفاوت چندانی میان دولت «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در قبال مسئله افغانستان نمی‌بیند، گفت: «روسیه در حال حاضر تغییر محسوسی در سیاست های آمریکا در قبال افغانستان با آمدن بایدن نمی‌بیند».

نشست یک روزه «تروئیکای گسترده» با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان روز پنج‌شنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفندماه) در شهر مسکو برگزار شد که در این نشست هیأت‌های دولت افغانستان و گروه طالبان نیز حضور داشتند.

در بیانیه‌ مشترک پایانی چهار کشور فوق آمده است که براساس قطع‌نامه ۲۵۱۳ سال ۲۰۲۰ شورای امنیت سازمان ملل در مورد پایان جنگ در افغانستان، این کشورها از بازگشت «امارت اسلامی» حمایت نمی‌کنند.

در این بیانیه‌ مشترک همچنین از طالبان خواسته شده است که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان به دنبال عملیات بهاری مثل سال‌های گذشته نباشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
حکم رهبر انقلاب برای نمایندگی ولی فقیه در یک استان
۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
حزب‌ الله شهادت ۱۶ رزمنده خود را تایید کرد
افشای پشت‌پرده هولناک انفجارها در بیروت
آغاز بارش برف در یک استان ایران
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top