تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/05 - 17:11
کد خبر: 389966

برگزاری بیش از هزار وبینار دانشگاهی با موضوع اضطراب ناشی از کرونا

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی توسط مراکز مشاوره دانشگاه‌ها اجرایی شد که بیشتر جنبه افزایش سواد سلامت و آگاه سازی داشت و یکی از طرح‌های بهداشت روان دانشجویان هنوز ادامه دارد و در خرداد ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و چندین طرح ملی دیگر اجرا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علی صفاری نیا در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در دوران کرونا گفت: از زمانیکه کرونا شروع شده، مرکز مشاوره وزارت علوم و دانشگاه‌ها سیاستی که اجرا کرده‌اند ایجاد حس آرامش در دانشجو بوده است دلیل آن نیز این است که بر اساس آمارهای کرونا دانشجویان ۴ برابر مردم عادی به کرونا مبتلا می‌شوند چرا که دانشجویان در سن خاصی قرار داشته و فعالیت زیادی دارند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: بر همین اساس سیاست مراکز مشاوره ایجاد جو آرامش، شفقت و مهربانی برای دانشجویان است و در ارائه خدمات مشاوره و درمان و آموزش نیز همین روش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ بالای هزار عنوان کارگاه، وبینار و سمینار با محورهایی که اولویت عمده آن، استرس و اضطراب ناشی از کرونا بود برگزار شد. مباحث مربوط به خانواده، دانشگاه، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، کاهش استرس، امید، خوشبختی، مشاوره ازدواج، روابط دختر و پسر اولویت‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دادند. این کارگاه، وبینار و سمینا رها برای سه قشر کارکنان، اعضای هیأت علمی، مشاوران، دانشجویان و خانواده آنان برگزار شد.

صفاری نیا افزود: از دیگر کارهایی که در ایام کرونا صورت گرفت شیفت سریع به سمت مشاوره تلفنی و مجازی بود، اسفند سال گذشته اغلب دانشگاه‌های سراسر کشور به سیستم مشاوره تلفنی و آنلاین مجهز شدند.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی توسط مراکز مشاوره دانشگاه‌ها اجرایی شد که بیشتر جنبه افزایش سواد سلامت و آگاه سازی داشت و یکی از طرح‌های بهداشت روان دانشجویان هنوز ادامه دارد و در خرداد ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و چندین طرح ملی دیگر اجرا شد.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: در بعد فرهنگی سعی شد سواد سلامت و نگرش دانشجویان به مباحث آسیب‌های اجتماعی، خانواده، ازدواج، استرس، کرونا را افزایش دهیم. این روند تا مرداد ۱۴۰۰ توسط مراکز مشاوره پیش می‌رود و از مرداد ۱۴۰۰ به بعد برنامه پسا کرونا شروع شده و از مهر ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود که امیدواریم بخش بیشتر کلاس‌ها تا آن زمان حضوری شود در آن صورت ممکن است فعالیت مراکز مشاوره متفاوت شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top