تاریخ انتشار: جمعه 1400/01/06 - 14:00
کد خبر: 390023

کره شمالی: موشک‌های نوع جدید با موفقیت آزمایش شد

این دومین بار در هفته جاری است که تحرکاتی از سوی کره شمالی در این زمینه انجام شده است. روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داده بود پیونگ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ساعاتی بعد از نخستین کنفرانس مطبوعاتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در آن به پرتاب موشکی اخیر کره شمالی هم اشاره شد، پیونگ‌یانگ تصاویری از سکوی موشکی جدید را منتشر کرد.

روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی «رودونگ سینمون» روز پنجشنبه تصاویر مذکور را به همراه این توضیح «پرتابه هدایت شونده تاکتیکی نوع جدید که اخیراً توسعه یافته» یک روز قبل در پرتابی تحت نظارت «ری پیونگ چول» دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره و سایر مقامات آزمایش شد، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این روزنامه کره‌ای، دو موشک پرتاب شد که دقیقاً به اهداف تعیین شده در حدود ۶۰۰ کیلومتری ساحل شرقی در شبه‌جزیره کره اصابت کرد.

به گزارش نشریه آمریکایی «نیوزویک»، گفته شده که کلاهک این سلاح با استفاده از فناوری اصلی پرتابه هدایت شونده تاکتیکی که قبلاً توسعه یافته بود، به ۲.۵ تن ارتقا یافت.

این نشریه به نقل از ری پیونگ افزود: توسعه این سیستم تسلیحاتی از اهمیت بالایی در تقویت قدرت نظامی کشور و ممانعت از انواع تهدیدات نظامی برخوردار است.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه ژاپن ادعا کرد کره شمالی دو موشکی بالستیک شلیک کرده که در خارج از محدوده «منطقه ویژه اقتصادی ژاپن» سقوط کرده است. توکیو کره شمالی را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم و این شلیک‌ها را بشدت محکوم کرد. شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز از این اقدام کره شمالی ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

سخنگوی فرماندهی «ایندو-پاسیفیک» آمریکا نیز با ابراز نگرانی از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی،‌ آن را تهدیدی برای منطقه و جامعه بین‌الملل خواند.

شب گذشته (به وقت ایران) جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم در نخستین نشست خبری خود از زمان ورود به کاخ سفید، در پاسخ به سئوالی درباره شلیک موشک از سوی کره شمالی گفت: «کره شمالی با شلیک موشک، قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است. در حال رایزنی با متحدانمان هستیم که در صورت اقدام آنها در تشدید تنش‌ها به آن پاسخ دهیم. اما من برای دیپلماسی هم آماده هستم.»

این دومین بار در هفته جاری است که تحرکاتی از سوی کره شمالی در این زمینه انجام شده است. روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داده بود پیونگ‌یانگ برای هشدار به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

پیونگ‌یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top