تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/09 - 09:50
کد خبر: 390245

اسوه صبر و بردباری که در آستانه نیمه شعبان به سوی فرزندان شهیدش پر کشید

در آستانه عید تبلور عشق و نیمه شعبان، مادر شهیدان روزیطلب آسمانی شد تا جشن میلاد امام عشق(عج) را امسال در کنار سه فرزند شهیدش برگزار کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ از شهید و شهادت که سخن می‌گوییم، یاد دلیرمردانی زنده می‌شود که خالصانه عزیزترین دارایی دنیا یعنی جان شیرین را در طبق اخلاص گذاشته و در سخت‌ترین میدان‌ها و در بالاترین مرتبه عشق و بر بلندترین قله افتخار، آن را تقدیم خالق جان‌ها نمودند.

این شهیدان، تربیت یافتگان دامان پاک مادرانی هستند که به حق، برترین معلمان عشق و ایثار و دل‌دادگی بوده و با درایت و بصیرتی تام و تمام و با وضوی عشق و سلام همیشگی بر امام شهیدان سیدالشهداء(ع)، شهد شهادت را به فرزندانشان نوشاندند.

و امروز شهر شیراز روح پاک مادری را به آسمان فرستاد که سال‌ها با صبر و شکیبایی بی مثالش، زبانزد و الگوی خاص و عام بود و در آستانه نیمه شعبان و پیش از تولد امام عشق(عج)، به میهمانی فرزندان شهیدش رفت.

او که همواره می‌گفت جز موفقیت مردم ایران هیچ نخواستم و نمی‌خواهم، همیشه دعاگوی جوانان بود و با اخلاصی بی مثال در موقعیت‌های مختلف اظهار می‌کرد: همه را دعا می‌کنم، خصوصا نسل جوان را که توفیق داشته باشند و انقلاب را یاری کنند و آن را به دست صاحب اصلی آن برسانند، دعایم این است که همه توفیق ادامه راه شهدا را داشته باشند.

مدت‌هاست چشم به راه امروز بود و در بستر بیماری ذکر الحمدلله می‌گفت و مثل امروزی را در ذهنش تجسم می‌کرد و به یاد لحظاتی که برای اولین و آخرین بار، محمدحسن، محمدمحسن و محمدجواد روزی‌طلب را از زیر قرآن، راهی مشق عشق و در نهایت پرکشیدن به آسمان‌ها کرد؛ لبخندی از سر عشق و امید می‌زد و اشک‌های پراکنده‌اش را از نگاه دیگران دور می‌کرد.

صبر و متانت این مادر تا جایی بود که خود در راهی کردن فرزندانش پیش‌قدم می‌شد و لحظه‌ای از شهادت این سع فرزند که هر کدام در منش و اخلاق و مردانگی اسوه‌ بودند، پریشان نشد و در این مسیر همواره، زینب(س) را الگو می‌دانست و زینب‌وار نیز عمرش به پایان رسید.

انقلاب و نظام اسلامی تا رسیدن به بلوغ نهایی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی همواره وام‌دار پدران و به ویژه مادران شهداست و یاد و نام مادرانی چون مرحومه اقدس کشاورز ارشدی تا همیشه در دل‌های رهروان شهدا و منتظران امام عصر(عج) زنده است.

در خاطره‌ای از وی ذکر شده است که این مادر شهید همواره حقوقی که از بنیاد شهید دریافت می‌کرد را اندوخته بود و نیت داشت مسجدی بسازد، سال‌ها این وجوه را اندوخت بدون اینکه ریالی از آن هزینه کند و در نهایت هم با کمک فرزندش محمدحسین روزی طلب مسجد محمد رسول‌الله را در بلوار رسول اعظم احداث کرد، در آن مسجد نماز خواند و آنگاه به آرزویش رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top