تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/17 - 15:48
کد خبر: 391134

پروژه اولین نفت سبک ایران در شهر خشت کازرون استان فارس

میدان نفتی خشت در بخش خشت و کمارج قرار داشته و با داشتن ذخیره یک میلیارد و ۵۳ میلیون بشکه نفت درجا ، قابلیت تولید نفت بسیار سبک با درجه "ای-پی-آی 30 "را دارا می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، میدان نفتی خشت در بخش خشت و کمارج قرار داشته و با داشتن ذخیره یک میلیارد و ۵۳ میلیون بشکه نفت درجا ، قابلیت تولید نفت بسیار سبک با درجه "ای-پی-آی 30 "را دارا می باشد. آغاز تولید از این میدان یکی از مهمترین پروژه های استراتژیک کشور به شمار رفته و از آنجائیکه نفت اغلب میادین نفتی ایران نفت سنگین و نیمه سنگین به شمار می رود ، آغاز تولید این میدان اهمیت ویژه ای در افزایش امکان صادرات و نیز تولید محصولات سبک از جمله بنزین با اکتان بالا ، بنزین سوپر و سوخت جت در پالایشگاههای کشور را دارا می باشد.حفاری نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۷۱ خورشیدی انجام گرفته و این میدان نفتی قابلیت تولید۲۷۰ میلیون بشکه نفت را دارا می باشد که استخراج روزانه ۳۰ هزار بشکه از این میدان نفتی توسط شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برنامه ریزی شده‌است. نفت تولید شده پس از انتقال به وسیلهٔخطوط لوله به دشت نرگسی در استان بوشهر ، از آنجا به خطوط انتقال نفت بندر گناوه متصل می‌شود. وسعت میدان نفتی خشت ۸۲ کیلومتر مربع می باشد.

با توجه به اهمیت استراتژیک این میدان در صیانت از منافع ملی ، ارز آوری به کشور در دوران تحریم، ایجاد سازندگی و اشتغال در منطقه و با پیگیری های مداوم صورت گرفته توسط جناب آقای دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده محترم شهرستان کازرون، فاز اول تولید از این میدان به صورت زودهنگام توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در دستور کار قرار گرفت. بر اساس ابلاغ جناب آقای مهندس بعیداله موسوی مدیر محترم پروژه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت OEID تسریع در تکمیل پروژه را در دستور کار قرار داده و جناب آقای دکتر محمد حجتی پور مدیر محترم پروژه در شرکت OEID و تیم همراه از جمله مهندس سبقت با کار شبانه روزی و برگزاری مناقصه در واپسین روزهای سال گذشته، فاز تکمیل کارهای باقیمانده برای تولید زودهنگام از سه حلقه چاه این میدان را در تاریخ 06/12/ 1399 به شرکت سمندیس پیمانکار رتبه یک نفت واگذار نمودند. آقای دکتر طاهری مدیر پروژه شرکت سمندیس با درک موقعیت کنونی و حساس کشور و هماهنگبا واحدهای ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت OEID و گروه بهره برداری مستقر در سایت به ریاست جناب آقای مهندس میناوند، از همان لحظه ابلاغ اقدام به تجهیز کارگاه نموده و عملیات اجرائی را آغاز نمودند و با استقرار تیم های عملیاتی و تخصصی در سایت، عملیات آماده سازی و تکمیل کار و برنامه ریزی برای تست های پیش از راه اندازی را در دستور کار قرار دادند.این اقدام حتی در تعطیلات عید نوروز سال 1400 و لحظه تحویل سال نیز تعطیل نگردیدهو متخصصان و مهندسان و تیم اجرائی شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت OIED و شرکت سمندیس به همراه کادر مجرب سایت و بازرس ثالث مشغول کار بوده و کار به صورت شبانه روزی برای حصول تولید زودهنگام در انتهای سه ماه نخست سال همچنان ادامه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top