تاریخ انتشار: جمعه 1400/01/20 - 15:32
کد خبر: 391499

دیپلمات روس: توافق اولیه برجام در وین انجام شد

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم“ و «هسته‌ای» مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی ضمن اعلام پایان نشست امروز (جمعه) کمیسیون مشترک برجام در وین، از حاصل شدن پیشرفت اولیه در گفت‌وگوها خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. طرف‌های برجام کارهای انجام شده در سه روز گذشته توسط کارشناسان را بررسی کردند و با رضایت پیشرفت اولیه حاصل شده را مورد توجه قرار دادند.

این دیپلمات روس افزود: کمیسیون هفته آینده برای ادامه این حرکت مثبت، تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش «اسکای نیوز»، نماینده چین هم در نشست کمیسیون برجام بعد از پایان این نشست گفت گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای در مسیر درست پیش می‌رود و میزان اختلافات در حال کاهش است.

وی همچنین تاکید کرد آمریکا باید فوراً وعده خود درباره برداشتن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را عملی کند.

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.  ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم“ و «هسته‌ای» مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو‌ این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از‌ سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top