تاریخ انتشار: شنبه 1400/01/21 - 15:01
کد خبر: 391616

بانک‌ها برای تجاری سازی ایده‌های دانشجویی تسهیلات نمی‌دهند

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشوربا بیان اینکه بانک‌ها‌ برای تجاری سازی ایده‌های دانشجویی تسهیلات نمی‌دهند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، دوره‌های مهارت‌افزایی دانشجویان متوقف شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور با بیان اینکه قانون مهارت‌افزایی دانشجویان وجود دارد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوره‌های آموزشی را نداریم، گفت: وزارت علوم، آیین‌نامه مهارت‌افزایی دانشجویان را در سال ۹۸ به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد که این امکان به وجود آمد تا همه مراکز علمی برای فارغ‌التحصیلان، دوره‌های مهارت‌افزایی را در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً این دوره‌ها متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر می‌توان گفت قانون مهارت‌افزایی دانشجویان برای استفاده از تخصص و علم آنها در جهت رونق تولید وجود دارد، اما آموزش مجازی باعث شده تا دانشجوی حضوری برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی نداشته باشیم. در واقع باید بگویم برای اینکه بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم و به تولید حداکثری در کشور برسیم، باید چندین وزارتخانه فعالیت‌های خود را به طور مشترک در این حوزه متمرکز کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر دانشجویان ایده‌‌ای برای رسیدن به مرحله تجاری‌سازی داشته باشند، باید از آنها حمایت شود و تسهیلات مناسبی را برای رساندن ایده‌ هایشان به مرحله عمل دریافت کنند اما در این رابطه هیچ بانک دولتی‌ حاضر به ارائه تسهیلات به دانشجویان نیست. این در حالیست که به طور مثال دانشجویان برای دریافت زمین کشاورزی هم نمی‌توانند از وزارت جهاد تسهیلات خوبی که همراه با امکانات لازم باشد را دریافت کنند.

آهون منش تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موانع تولید را در کشور برطرف کنیم، باید مجموعه دولتی قوانین جدیدی را وضع کند، چرا که هر نهادی به صورت مجزا دستوالعمل‌هایی را در راستای تحقق شعار سال تهیه می‌کند که این کار هیچ‌گاه نمی‌تواند به تولید کمک کند.

وی ادامه داد: رونق تولید نیازمند عزم ملی است، زیرا دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند در حوزه رفع موانع کار خاصی انجام دهد. در واقع دانشگاه تنها می‌تواند در شرایط فعلی کیفیت آموزش مجازی را ارتقا داده و فعالیت خود را ادامه دهد.

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند برای تحقق شعار سال تنها برای برگزاری دوره‌های کارگاهی و عملی در رشته‌های مختلف یک دانشگاه را که از نظر زیرساختی، وضعیت خوبی دارد را انتخاب کرده و دوره‌های آموزشی عملی را به صورت خاص برگزار کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top