تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/22 - 21:07
کد خبر: 391797

طهرانچی:

تولید علم با کمک حوزه علمیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تولید علم نافع و تربیت نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه با کمک حوزه های علمیه قابل اجراست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه که عصر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: در این یک سال و چند ماهی که از شیوع بیماری کرونا گذشته، شاهد تحولات بزرگی در میزان استفاده از فضای مجازی و افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از آن بوده ایم.

تولید علم با کمک حوزه علمیه

وی افزود: متأسفانه در طول یک سال گذشته گزارش های بسیاری از اینکه چه تعدادی از افرد از نظر جسمی از بین رفته یا آسیب دیده اند وجود دارد، اما هیچ گزارشی وجود ندارد که نشان دهد چه تعدادی از جوانان و نوجوانان پس از شیوع ویروس کرونا از نظر روحی و رفتاری مورد آسیب واقع شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز متخصصان می توانند در طول یک سال واکسن مقابله با یک بیماری را تولید کنند، اما آیا می توان در طول یک سال آسیب های دوری جوانان از محافل علمی و تربیتی را جبران کرد؟

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در فضای مجازی و به صورت یکپارچه، در هفته بیش از یک میلیون کلاس آنلاین برگزار کند که بسیار حائز اهمیت است.

طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 99 توانست با توجه به رشد و تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان و همچنین اجرای طرح های اشتغال زایی برای آنها، میزان جذب دانشجو و اقبال مردمی را افزایش دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی را به مرکز حل مسئله تبدیل کردیم و با کمک سامانه پژوهشیار توانستیم 23 مسئله مهم کشور را که به آنها نظام موضوعات گفته می شود، مورد پژوهش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تولید علم نافع و تربیت نیروی انسانی کارآمد می تواند موتور این دانشگاه را به خوبی حرکت دهد و این مهم به کمک حوزه های علمیه قابل اجراست.

**برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ماه ضیافت الله، گفت: امیدواریم بتوانیم از ماه مبارک رمضان استفاده لازم را ببریم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش ها و اقداماتی که در دوره اخیر و در راستای تحول و اصلاح این نهاد آموزش عالی انجام شده قدردانی می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در چند سال اخیر به طراحی برنامه های مختلفی در راستای تحول حوزه های علمیه پرداخته شده است، گفت: تنظیم 20 سند راهبردی و اولین برنامه 5 ساله حوزه های علمیه دو مورد مهم از این برنامه های کلان است.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه در ذیل این اسناد بلندمدت بالغ بر 200 طرح جامع پایه ریزی شده است، گفت: طراحی و تعریف 400 رشته گرایش مقطع، از دیگر طرح های کلان حوزه های علمیه در طول سال های اخیر بوده است.

آیت الله اعرافی افزود: برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است هم یکی دیگر از طرح های کلان حوزه است.

وی گفت: تعامل بین حوزه و دانشگاه را به عنوان یکی از کارویژه های روحانیت در نظر گرفته ایم تا از این مجرا به وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اهمیت ارتقای ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با ارتقای ظرفیت ها، رویکرد بین المللی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش زبان باید یکی از برنامه های هدفمند دانشگاه های کشور برای انتشار گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top