به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تا به حال به مشتریان تلفن های اپل (Apple) دقت کرده اید؟ این افراد حتی اگر نتوانند آخرین مدل گوشی های آیفون را خریداری کنند از مدل های پایین تر و حتی دست دوم آن استفاده می کنند، اما حاضر نیستند تلفن خود را از برند های دیگر مثل سامسونگ یا شیاومی خریداری کنند.
حتی گاهی اوقات وقتی با آنها بر سر قیمت بیش از حد آیفون یا هر محصول دیگر اپل با مشتریان آنها بحث می کنید آنها ممکن است ناراحت یا عصبی شوند چرا که روی این محصولات غیرت دارند!
شاید برند های مختلف مثل هواوی تلفن هایی با سخت افزار، دوربین یا باتری بهتری بسازند، اما وقتی به طرفداران این کمپانی میگویید«آخه آیفون چی داره که 20 میلیون تومان واسش پول دادی؟!»، اغلب اوقات به شما میگویند:
تو نمیفهمی!
امروز آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا اینجاست تا به شما دلیل این «گارد گرفتن!» مشتریان آیفون در برابر انتقاد ها نسبت به این گوشی ها را به شما بگوید. بیایید با همدیگر «بفهمیم» که چرا یک مشتری حاضر میشود از بسیاری از خرج و مخارج خود دل بکند تا بیست میلیون تومان پول آیفون جدید را بدهد.
وفاداری مشتری!
جواب سوال ما همین است دو کلمه است: وفاداری مشتری. وقتی که یک مشتری یا مصرف کننده آنقدر به محصولات و خدماتی که یک شرکت یا سازمان ارائه می کند وابسته می شود، که نه تنها از کسب و کار دیگری خرید نمی کند، بلکه حاضر است به هر قیمتی از محصولات آن کسب و کار استفاده کند، به یک مشتری وفادار تبدیل شده است.
شاید شما هم یک مشتری وفادار باشید! تا به حال شده:
- فقط و فقط محصولات یک فروشگاه چشم شما را بگیرد؟
- قیمت محصولی که از یک برند میخرید برایتان مهم نباشد؟
- تا جایی که بتوانید محصولات مورد نیازتان را از یک برند بخرید؟
- علاوه بر اینکه خودتان از آن برند خرید می کنید، دیگران را هم تشویق به خرید از آنها کنید؟
در این صورت برند محبوب شما آنقدر خوب عمل کرده است که شما را «شاید حتی بدون اینکه بدانید» به یک مشتری وفادار تبدیل کرده است.
سالانه کسب و کار های بسیار زیادی هزینه های به شدت سنگینی را در زمینه رضایت مشتری، بازاریابی و تبلیغات برای تبدیل کردن مشتریان خود به یک مشتری وفادار متحمل می شوند. فکر می کنید چرا؟ مگر داشتن مشتریان گذرا که هر از چند گاهی از شما خرید می کنند چه اشکالی دارد؟
داشتن مشتری وفادار چه اهمیتی دارد؟
وفاداری مشتری تقریبا بر روی تمامی شاخص های مهم راه اندازی و ادامه ی حیات یک کسب و کار تاثیر می گذارد. بدون داشتن مشتریان خوشحال و راضی که همیشه از شما خرید می کنند، عملا کسب و کار شما دوام چندانی نخواهد داشت.
علاوه بر آن، باید این را بدانید که هزینه ی راضی نگه داشتن مشتریان فعلی به مراتب کمتر از به دست آوردن مشتریان جدید خواهد بود و حفظ آنها تقریبا یک سوم هزینه های بازاریابی و تبلیغات است، ضمن اینکه تحقیقات گسترده ای که در زمینه مشتریان و کسب و کار های محبوب آنها صورت گرفته است نشان می دهد که مشتریان وفادار حداقل 40 درصد بیش تر از دیگران خرید می کنند، چرا که آنها سعی می کنند تا جای ممکن تمام محصولات مورد نیازشان را از برند محبوبشان خریداری کنند.
به طور مختصر مشتریان وفادار برای کسب و کار شما بهتر هستند: آنها به رشد کسب و کارتان کمک می کنند و سود شما را بالا نگه می دارند.
مزایای وفاداری مشتری
تا به اینجای کار گفتیم که وفاداری مشتری چیست و چه اهمیتی دارد. در ادامه قصد داریم تا به برخی دیگر از مزایای مهمی که داشتن یک مشتری وفادار می تواند برای کسب و کارتان داشته باشد بپردازیم.
-
افزایش درآمد
درآمد یک کسب و کار مهم ترین فاکتور است. تقریبا ما برای انجام هر کار مربوط به کسب و کارمان به پول نیاز داریم: حقوق پرسنل، تولید محصولات یا خدمات، هزینه های جاری برق و ... که همه و همه نیازمند این است که ما درآمد کافی داشته باشیم.
همانطور که گفتیم، یک مشتری وفادار می تواند حداقل 40 درصد بیش تر از یک مشتری معمولی و گذرا از شما خرید می کند، که این تازه مربوط به یک مشتری است، و اگر شما بتوانید حداکثر 10 مشتری وفادار داشته باشید یعنی درآمد خود را تا 400 درصد با مشتریان وفادار افزایش داده اید!
-
تبلیغات رایگان
حتما برای شما هم پیش آمده است که به یکی از دوستان خود که به دنبال یک کافه، رستوران یا لباس فروشی خوب می گردد جایی را پیشنهاد کنید. به این کار تبلیغات دهان به دهان گفته می شود که پر بازده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات است.
هنگامی که شما بتوانید رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید، آنها شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند. این تبلیغات صد ها برابر تاثیر بیشتری نسبت به انواع دیگر تبلیغات دارد چرا که شما از سوی شخصی معرفی شده اید که مورد اعتماد است.
-
جذب ریفرال
هنگامی که شما توسط یک فرد به شخصی دیگری معرفی می شوید، احتمال اینکه آن شخص با دید مثبتی به فروشگاه شما بیاید و تجربه ی مثبتی داشته باشد زیاد است. در صورتی که شما بتوانید رضایت آن فرد را نیز جذب کنید، آن فرد نیز شما را به شخص دیگری معرفی می کند و این چرخه همینطور ادامه پیدا می کند.
این روند «جذب ریفرال» نامیده می شود، و به این ترتیب شما می توانید شبکه ای از مشتریان وفادار و جدید را توسط تنها یکی از مشتریان خود به دست بیاورید.
اینها سه مورد از اصلی ترین مزایایی بودند که ما در جلسات تخصصی مدیریت کسب و کار آکادمی سنا به مراجعان خود ارائه می کنیم. به طور خلاصه می توان گفت مشتری وفادار شخصی است که شما را به کسب و کار های رقیب ترجیح میدهد، قیمت محصولات شما آنها اذیت نمی کند و مشتریان جدیدی هم برای شما جذب می کند.
بیایید قبول کنیم که داشتن چنین مشتریانی آرزوی هر کسب و کاری است! اما مهم ترین سوالی که باقی می ماند این است که این مشتری ها رو از کجا بیاوریم؟
نرم افزار باشگاه مشتریان، کلید جذب مشتری وفادار
درست است که اصلی ترین راه به دست آوردن مشتریان وفادار از طریق کیفیت بالای محصولات و خدمات رسانی با کیفیت است، اما در این بین ابزار هایی وجود دارند که می توانند به شما در افزایش وفاداری مشتریان کمک کنند.
یکی از اصلی ترین این ابزار ها باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان پلتفرمی است که معمولا در قالب یک نرم افزار ارائه می شود.
کاری که باشگاه مشتریان انجام می دهد این است که با ایجاد یک ارتباط عمیق تر با مشتریان، و همچنین با استفاده از روش های مختلف مانند ارائه تخفیف روی اجناس، امتیاز دهی و دریافت جایزه با امتیاز ها، دریافت اجناس به صورت اشانتیون و ... باعث می شود که مشتریان نه تنها بیش تر از شما خرید کنند، بلکه از خریدی که می کنند رضایت داشته باشند.
همچنین ادغام کردن باشگاه مشتریان با نرم افزار سی ار ام یا مدیریت ارتباط با مشتری مثل سی ار ام سنا، می تواند باعث شود که خدمات رسانی به مشتریان به شدت افزایش پیدا کند که این امر نیز می تواند تا حد زیادی روی وفاداری مشتریان تاثیر گذار باشد.
https://crmsana.com/customer-club
سنا در خدمت است!
سنا یک از شرکت هایی است که ب چندین سال تحقیق و پژوهش و مصاحبه با بیش از 500 شرکت ایرانی موفق شده است تا بداند که مدیر کسب و کار ایرانی دقیقا چه چیزی می خواهد و چه مشکلاتی دارد.
بعد از سالها تحقیق و برنامه ریزی، امروز سنا به مرکزی برای کسب و کار هایی تبدیل شده است که می خواهند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به قله های موفقیت دست پیدا کنند.
آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا، با ارائه محصولاتی مانند نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان، در کنار خدمات مشاوره به کسب و کار های ایرانی مفتخر است که اعلام کند توانسته رضایت کامل مشتریان خود را به دست بیاورد.
شما دوستان عزیز نیز در صورتی که مایلید یک جلسه مشاوره ی رایگان کسب و کار را میهمان سنا باشید، می توانید همین حالا با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید.
با ما در تماس باشید