تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/06 - 13:46
کد خبر: 393473

یاسین قاسمی

چگونه شور انتخاباتی و دوقطبی سیاسی ایجاد کنیم؟!

چگونه شور انتخاباتی و دوقطبی سیاسی ایجاد کنیم؟!

اگر او در انتخابات شرکت کند قطعا می‌تواند میزان مشارکت را ولو اندک افزایش دهد، البته نه فقط از طرف حامیانش بلکه از جانب مردمی که با این وضع موجود رای نمی‌دهند ولی چون اسم سردار سلیمانی و بحث مقاومت پیش کشیده و تصمیم‌شان عوض شده و به طیف مقابل ظریف رای می‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یاسین قاسمی*// آنقدر هم که فکر می‌کنید انتشار صوت ظریف و اظهاراتش آنچنان پیچیده نیست که در تحلیل آن متأصل شوید. انتخابات ۱۴۰۰ آنقدر بی‌نمک، خموش و خالی از هیجان شده که دیگر شورش درآمده است، پس به ناچار باید جو انتخاباتی راه بیفتد تا از این فضای سرد پیشاانتخاباتی جلوگیری شود.

پس از انتشار صوت ظریف (فارغ از صحت یا عدم صحت آن) و حمله لفظی او به سردار سلیمانی و سپاه مبنی بر دخالت آن‌ها در دیپلماسی و برجام، برخی دوستان با عنوان «پایان ظریف» شروع به تحلیل‌های مختلفی کردند که شخصا برای خودم هم قابل احترام و البته عجیب بود.

درخصوص تحلیل شرایط موجود و انتخابات پیش رو، نیاز نیست که لقمه را دور سرمان بچرخانیم. با دو دو تا چهارتای سیاسی می‌توان فهمید که فضای کشور هم به دوقطبی ظریف-سلیمانی و دوگانه جنگ-مذاکره نیاز دارد تا باعث حفظ وضع موجود باشد و مردم را پای صندوق رای بیاورد.

اظهارات ظریف نه تنها «پایان شخصیت سیاسی»اش نیست، بلکه معتقدم او را تبدیل به قهرمان پلاستیکی می‌کند که همواره در بعضی رخدادها سعی می‌کند تا خود را از بدنه نظام جدا کرده و سمت مردم را بگیرد تا چهره مردمی بودنش بیشتر بچربد بر چهره حکومتی بودنش!

اگر او در انتخابات شرکت کند قطعا می‌تواند میزان مشارکت را ولو اندک افزایش دهد، البته نه فقط از طرف حامیانش بلکه از جانب مردمی که با این وضع موجود رای نمی‌دهند ولی چون اسم سردار سلیمانی و بحث مقاومت پیش کشیده و تصمیم‌شان عوض شده و به طیف مقابل ظریف رای می‌دهند.

دو نکته مهم:

۱. اگر حافظه تاریخی‌تان قوی باشد، در مردادماه سال ۹۵ و پیش از انتخابات ۹۶ حامیان دولت برای آن که جامعه سیاسی را به سمت دوقطبی سوق دهد تا در انتخابات پیروز شود، فایل صوتی پیرامون اعدام منافقین از دیدار شیخ منتظری و هیئت قضایی در سال ۶۷ منتشر شد که از قضا ابراهیم رئیسی هم در آن جلسه بود. ماجرای آیت‌الله قاتل که به رئیسی نسبت دادند تا گزینه مورد نظرشان پیروز انتخابات شوند! (حالا هم که فایل صوتی ظریف منتشر و باعث دوقطبی سپاه-دولت شده است)

۲. مجلس که اراده‌ای در استیضاح روحانی نداشت، اگر به خیال خودشان ظریف دروغ می‌گوید و باید پاسخگوی این اظهارات باشد، باید او را استیضاح کرده و از مسئولیتش در وزارت خارجه برکنار کنند. اما اگر این اتفاق رخ نداد و ظریف وارد کارزار انتخابات شد، باید هم فاتحه مجلس را خواند و هم دولت!

*سردبیر خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top