تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/02/09 - 14:17
کد خبر: 393812

جزئیات رعایت نکات بهداشتی در امتحانات حضوری دانش آموزان

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه طراحی سوالات در امتحانات حضوری پایان سال دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح برنامه ریزی، کیفیت و نحوه برگزاری، طراحی سوالات و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نیمه دوم سال تحصیلی 1399- 1400 پرداخت.

این مرکز در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های همه گیراعلام کرد: براساس مصوبه977مورخه 13 مرداد 1399 شورای عالی آموزش و پرورش در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های همه گیر، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با توجه به شروع فصل امتحانات و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان در این ایام، تصریح کرد: حفظ سلامت دانش آموزان در برگزاری این امتحانات، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مطابق ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

فاصله دو متری صندلی‌ها

برای برگزاری این امتحانات و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دانش آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند. تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوریکه دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می‌گیرند.

تب سنجی و غربالگری هنگام ورود

مراقبین بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می‌کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند.

گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه‌های اجرا  به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره امتحانات نیمه دوم سال تحصیلی، آمده است: نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت،  انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می‌شود.

مواد شوینده و ضد عفونی کننده در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است.

همچنین سایر اقدامات بهداشتی براساس پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، بر اجرای کامل این پروتکل‌ها در تمامی حوزه‌های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

امتحانات پایه نهم در مدارس دانش آموزان

همچنین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در مورد نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی اعلام کرد: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می‌شود و دانش آموزان پایه دوازدهم در حوزه‌های برگزاری برای امتحان حضور می‌یابند. سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان یامنطقه بصورت مجزا طراحی می‌شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌دهند.

حذف بخش‌هایی از کتاب‌های درسی

در ادامه تشریح نحوه ارزشیابی در امتحانات آمده است:  از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی در مناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است و دانش آموزان می‌توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir   مراجعه کنند.

وزارت آموزش و پرورش ضمن استعانت از خداوند متعال، با استفاده از تجربیات برگزاری امتحانات حضوری نوبت‌های خرداد، شهریور و دی ماه سال1399 و حداکثر توان خود و جلب همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور در برگزاری ایمن امتحانات خرداد ماه و حفظ سلامتی دانش آموزان تلاش می‌کند و از دانش آموزان و اولیاء ایشان انتظار می‌رود در اجرای موفق این اقدام ملی همکاری و مشارکت نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top