تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/02/19 - 14:57
کد خبر: 394778

حاجی بابایی درجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فرهنگیان چه گفت؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: به مسئولی که خودش تفکر ۲۰۳۰ دارد بخشنامه تدریس قرآن بدهید؛ خوب چه فایده!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در وبینار دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش، در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فرهنگیان همدان و فرهنگیان زابل گفت: دولت امروز ما با تمام قدرت به جنگ دانشگاه فرهنگیان رفته است و این دانشگاه را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کسانی که بر مسند دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته بودند، مخالف‌ترین مخالفان آن هستند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی تمام قدرت خود را به کار گرفت که آموزش و پرورش در جامعه ارتقا یابد، اما متاسفانه دوستان ما به هیچ چیز جز فروش آن فکر نکرده اند و اگر سوال شود هنر این دولت در حوزه آموزش و پرورش چه بوده است؟ می‌گوییم فروش مدارس.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اقدامات این دولت در خصوص آموزش و پرورش را به پای نظام نوشت.

وی در خصوص ضرورت‌های آموزش و پرورش که دولت بعدی باید به آن‌ها بپردازد، بیان کرد: دولت جدید که روی کار می‌آید باید بگوید که نگاهش به دانشگاه فرهنگیان چیست؟ چه تفکری در مورد آموزش و پرورش دارد؟

حاجی بابایی افزود: من از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان بسیجی که دلشان با انقلاب و رهبری است، میخواهم شجاعانه وارد این صحنه شوند و جدی بحث کنند.

وی در خصوص جایگاه معلمان گفت: در گذشته توجه به دانشگاه فرهنگیان به قدری بود که اغلب وزیران، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان بلندپایه کشور از میان فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت معلم انتخاب می‌شدند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:، اما امروز به دلیل بی توجهی که نسبت به وضع آنان صورت گرفته است، وزیر آموزش و پرورش هم از غیر معلمان انتخاب می‌شود؛ یک روزی آموزش و پرورش به همه وزارتخانه‌ها وزیر می‌داد، الان وزیر آموزش و پرورش هم معلم نیست! این مطلب نشانگر این است که بعضی‌ها نگاهشان به این نهاد تربیتی نگاه دست اولی نیست.

وی تأکید کرد: از شما دانشجویان می‌خواهم بدون آنکه اسیر احزاب شوید، از آموزش و پرورش دفاع کنید، از همه چه  دولت و چه  مجلس مطالبه گری کنید.

حاجی بابای با بیان اینکه دولت در مسئله آموزش قانونی عمل نکرد و متاسفانه مجلس هم کوتاه آمد، گفت: متاسفانه خصوصی سازی در آ‌موزش و پرورش فقط خواسته اصلاح طلبان نیست. از اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش را باید واگذار کنیم و خود آن‌ها اولین خریدارانش هستند!

وی در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز اضافه کرد: وقتی آدمی که خودش تفکر ۲۰۳۰ دارد مسئول می‌شود، شما به او بخشنامه بدهید که قرآن آموزش بده یا...، اما چه فایده دارد؟! این آدم خودش ۲۰۳۰ است اصلا و همان را هم اجرا می‌کند.

حاجی بابایی در پایان گفت: نظام تعلیم و تربیت باید سیاست بیاموزد، اما دست افراد سیاسی نیفتد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top