تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/02/21 - 13:03
کد خبر: 394963

بهره مندی دانشگاه‌های محروم از خوابگاه متاهلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشگاه‌هایی که خوابگاه متاهلی ندارند، می‌توانند از طرح ارتقا خوابگاه‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره اقدامات در دست انجام برای ارتقا خوابگاه‌های متاهلی به خصوص دانشجویی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را برای ارتقا خوابگاه‌های متاهلی تصویب کرده که هنوز باید به صحن علنی مجلس برود تا مصوب شود و در حال پیگیری هستیم که اگر تصویب شود، ارتقا خوابگاه‌ها را آغاز کنیم.

بهره مندی دانشگاه‌های محروم از خوابگاه متاهلی

مطیعی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی برای ارتقا خوابگاه‌ها با استفاده از این طرح اختصاص می‌دهند و دانشگاه‌هایی که خوابگاه متاهلی ندارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و وارد بحث ساخت خوابگاه متاهلی شوند.

او افزود: هنوز مجلس به صورت رسمی این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه به عنوان یک مصوبه ابلاغ نکرده است اما به نظر می‌آید تا میزان قابل توجهی پیش رفته است.

اسناد خزانه پول نقد نیست

مطیعی درباره استاد خزانه گفت: اسناد خزانه پول نقد نیست، ولی اوراق بهاداری است که دانشگاه‌ها می‌توانند در عقد قرارداد به پیمان‌کار‌ها از آن استفاده کنند. پیمان‌کار‌ها نیز با یک فاصله یک  و سه ساله بسته به نوع اوراق با فاصله‌ای که اعلام شده پول خود را از بانک عامل مشخص شده، دریافت کنند همچنین سود پول را هم با آن درصدی که در قانون قید شده است، دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد: قبل از سال جدید، صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه‌ای از دانشگاه‌ها در خواست کرد، خوابگاه‌هایی که قرار است در طرح‌های ارتقا مشارکت کنند را به صندوق رفاه دانشجویان معرفی کنند.

به گفته‌ این مقام مسئول، معمولاً خوابگاه‌ها برای اجرای طرح ارتقا در چارچوب منابعی که هیئت امنا برای صندوق رفاه دانشجویان مصوب کرده است و بر اساس اولویت بندی مناطق محروم و خوابگاه‌های فرسوده‌تر انتخاب می‌شوند. در تلاشیم تا اواسط خرداد عملیات بازسازی و ارتقا خوابگاه‌ها را آغاز کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم توضیح داد: برای به روز کردن خوابگاه‌ها به بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که این میزان نیاز بیش از توان دانشگاه ها و صندوق رفاه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top