تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/02/21 - 19:08
کد خبر: 395019

عصر امروز مقابل سفارت افغانستان صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا +عکس

هنوز مدت زمان زیادی از آه جانسوز "جان پدر کجاستی" برادران افغانستانی مان نگذشته بود که این بار داغی از دفتر مشق های دخترکان مکتب سید الشهدا بر دلمان نشست و ما را با قلبی جریحه دار از داغ خواهران و برادرانمان گرد هم آورد تا با سینه ای مالامال از اندوه و اندیشه ای فریاد بر آوریم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه های تهران در محکومیت حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا کابل مقابل سفارت افغانستان در تهران تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع که در مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار شد، با سر دادن شعار‌هایی ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه در کابل نشان دادند.

برخی از دانشجویان پرچم های ایران و افغانستان و همچنین تصاویری از شهدای جنایت مدرسه سیدالشهدا (ع)کابل را با خود همراه داشتند.

دانشجویان با اهدا گل قرار دادن گل در مقابل سفارت افغانستان و روشن کردن شمع در این مکان، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، یاد شهدای حادثه را گرامی داشتند.

طرح ها و حمایت‌های آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی منشا کودک کشی‌ها در منطقه

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا مقابل سفارت افغانستان

دانشجویان تجمع کننده با قرائت بیانیه به تجمع خود پایان دادند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

آه از غمی که تازه شود با غمی دگر....

هنوز مدت زمان زیادی از آه جانسوز "جان پدر کجاستی" برادران افغانستانی مان نگذشته بود که این بار داغی از دفتر مشق های دخترکان مکتب سید الشهدا بر دلمان نشست و ما را با قلبی جریحه دار از داغ خواهران و برادرانمان گرد هم آورد تا با سینه ای مالامال از اندوه و اندیشه ای فریاد بر آوریم که:

1) انفجارهای پیاپی، ایجاد خوف و نا امنی و تعرض به جان کودکان معصوم که نقض ابتدایی ترین حقوق بشر است با هر منطقی محکوم و منفور است؛ عاملان و آمران این جنایات که برای رسیدن به اهداف پلیدشان حتی از قربانی کردن دختران و کودکان ابایی ندارند یقین بدانند که این خون ها چون سیلی خانمان برانداز بنیانشان را برمی کند.

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا مقابل سفارت افغانستان

2) فریب ظاهر کروات زده و ژست های حقوق بشری را نخواهیم خورد و نیک می دانیم که کودک کشی خوی کدام جریانات است، و منشا همان است که در سوریه، فلسطین، عراق و یمن بزدلانه کودک می کشد، طرح ها و حمایت های آمریکای جنایت کار، رژیم منحوس صهیونیستی و دول مرتجع منطقه اصلی ترین عامل دخیل در این حوادث است و اینان همواره نشان داده اند برای رسیدن به اهداف پلید و البته همواره ناکامشان هیچ خط قرمزی ندارند و غیر انسانی ترین اعمال را انجام داده اند.

3) به پشتوانه حمایت های شوم شیطان بزرگ، سازمان های بین المللی متولی در خفقانی ذلت بار به سر می برند و لازم است پاسخگو باشند که چرا به وظیفه انسانی و سازمانی خود عمل نمی کنند؟

سازمان ملل و سایر سازمان های حقوق بشری باید انتخاب کنند که آیا انفعال و تبعیض در مصداق بشر و روند مترسک گونه خود را ادامه خواهند داد یا به خود می آیند و منافع ملت های مظلوم را بر منافع چند دولت بی آبرو ترجیح می دهند؟

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا مقابل سفارت افغانستان

4) اینگونه اقدامات بی شرمانه دست و پا زدن های آخر آمریکایی هاست و بدانند که نه تنها مانع شکست سیاست هایشان نخواهد شد که تسریع در رهایی ملت های مظلوم از چنگال به خون آغشته آنان را نیز در پی خواهد داشت و آمریکایی ها با خود گورشان را از این منطقه گم خواهند کرد و یا افقی از منطقه اخراجشان خواهیم کرد.

در پایان ضمن ابراز همدری عمیق با دولت و ملت افغانستان و عرض تسلیت به این مردمان شریف و ستمدیده، اعلام میداریم در کنار شما هستیم و " غم شما، غم ماست."

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top