تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/02/23 - 07:42
کد خبر: 395137

خوراک دام گران شد

قیمت گندم هم رشد ۵.۷۵ دلاری داشت و هر بوشل به قیمت ۷۴۷.۵۰ دلار به فروش رفت. قیمت دانه سویا روغنی هم ۱.۲۱ دلار و سویا خوراکی ۵.۳۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کردند. شکر هم از قافله افزایش قیمت‌ها عقب نماند و ۶۱ سنت رشد کرد. امروز قیمت دام زنده هم در بازارهای جهانی با ۱.۷۱ دلار افزایش یه قیمت ۱۲۲.۰۵ دلار به فروش رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی ۶ دلار افزایش پیدا کرد. قیمت جهانی انواع کالاهای اساسی از جمله گندم، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی مدتی است، در کورس گرانی بوده و تقریبا هر روز افزایش قیمت را تجربه می‌کند، این در حالی است که کشور وابستگی تا ۹۰ درصدی را برای تامین این محصولات دارد.

ایران در دانه‌های روغنی ۹۰ درصد و نهاده‌های دامی ۷۰ درصد وابسته به واردات است و در گندم هم علیرغم اینکه خودکفایی چندساله داشت، اما سال ۹۸ به میزان سه میلیون تن گندم وارد کرد و آمار سال گذشته هم منتشر نشد. بر اساس پیش‌بینی وزیر جهاد کشاورزی تولید گندم امسال ۱۲ میلیون تن است که این رقم از تولید سال گذشته نیز کمتر است. جدیدترین قیمت جهانی خوراک دام بر اساس اعلام بلومبرگ؛ امروز قیمت جهانی ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود ۶.۲۵ دلار افزایش داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۲۸.۵۰ دلار معامله شد.

قیمت گندم هم رشد ۵.۷۵ دلاری داشت و هر بوشل به قیمت ۷۴۷.۵۰ دلار به فروش رفت. قیمت دانه سویا روغنی هم ۱.۲۱ دلار و سویا خوراکی ۵.۳۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کردند. شکر هم از قافله افزایش قیمت‌ها عقب نماند و ۶۱ سنت رشد کرد. امروز قیمت دام زنده هم در بازارهای جهانی با ۱.۷۱ دلار افزایش یه قیمت ۱۲۲.۰۵ دلار به فروش رفت.

دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی خبرگزاری رویترز نوشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی دو دلیل عمده دارد، نخست اینکه خشکسالی در کشورهای بزرگ تولید‌کننده تا حدود زیادی تولید را محدودتر کرده و دیگر اینکه شیوع ویروس کرونا صادرات را کم کرده است. کشورها تامین امنیت غذایی خود را در اولویت قرار داده‌اند و صادرات خود را کاهش داده‌اند و البته پروتکل‌های سخت‌گیرانه به خاطر شیوع ویروس کرونا هم بر میزان صادرات تاثیر داشته است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقلال، استقلال می‌ماند
فرصت کنکوری‌ها برای ویرایش ترمیم نمرات از ۲۱ اردیبهشت
بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز
دستور رئیسی برای حل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد
برنامه ویژه کمیته انضباطی برای ساماندهی سکوهای ورزشگاه‌ها
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top