تاریخ انتشار: شنبه 1400/02/25 - 09:59
کد خبر: 395243

چمن مصنوعی، انتخابی سلامت و ایمن

هیچ یک از این موارد در یک چمن بازی مصنوعی اتفاق نخواهد افتاد. چمن مصنوعی در هنگام غلتیدن و پریدن کودکان به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید. علاوه بر این، چمن های مصنوعی برای مدت زمان مشخصی دارای گارانتی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از اصلی ترین نگرانی های والدین و مسئولین مدارس و مهد کودک ها، ایمنی و سلامت کودکان است. از آنجا که کودکان علاقه زیادی به دویدن و بازی کردن در محوطه های باز خصوصا چمن دارند، بهترین کفپوشی که می توان برای ایمنی آنها در نظر گرفت، چمن مصنوعی است.  به همین دلیل است که در سال های اخیر استفاده از چمن مصنوعی در بسیاری از مدارس و مهد کودک ها مورد استقبال قرار گرفته است.

شما احتمالاً چمن مصنوعی های بسیاری را در مهد کودک ها دیده اید که به دلیل داشتن ظاهری طبیعی، آنها را با چمن طبیعی اشتباه گرفته اید! بله نسل جدید چمن مصنوعی برای مهد کودک که از دسته چمن مصنوعی تزئینی است، به قدری طبیعی به نظر می رسند که می توانند فریبنده باشند.

چمن مصنوعی، انتخابی سلامت و ایمن

بیایید در مورد آنچه که چمن مصنوعی را به یک انتخاب مطمئن برای کودکان تبدیل کرده است، صحبت کنیم.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای زمین بازی:

نرم و لطیف:

در تولید چمن های مصنوعی باکیفیت، از ترکیباتی استفاده می شود که بسیار نرم و لطیف بوده و کوچک ترین حساسیتی برای پاهای ظریف کودکان ایجاد نخواهند کرد. چمن مصنوعی فضای راحتی ایجاد می کند که بچه ها می توانند در تمام طول روز بدوند، بپرند و بازی کنند! این یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می شود مدارس و مهدکودک ها، چمن مصنوعی را جایگزین چمن طبیعی نمایند.

عدم وجود آفات:

آیا تا به حال با گزش آفت و یا کک برخورد کرده اید؟ گزش پشه در تابستان چطور؟ اگر از چمن طبیعی استفاده می کنید، وجود آفت و پشه و انواع حشرات بسیار طبیعی‌ست. استفاده از چمن مصنوعی می تواند کودکان شما را از گزش این حشرات در امان نگاه دارد.

عدم استفاه از ترکیبات مضر:
در تولید چمن مصنوعی از گرید های مشخصی از پلی اتیلن استفاده می شود که از کوچکترین آسیبی به سلامت افراد پیشگیری شود. تولید کنندگان چمن های مصنوعی موظفند که استانداردهای بهداشتی مورد نظر را در تولید این محصولات رعایت کرده و هنگام فروش گواهینامه های معتبر را به خریدار ارائه نمایند. توجه داشته باشید که نگهداری از چمن طبیعی نیاز به استفاده از سموم آفت کش دارد که همان به تنهایی برای ایجاد مسمومیت کودکان کافیست.

چمن مصنوعی، انتخابی سلامت و ایمن

عدم ایجاد لغزندگی پس از باران:

چند بار هنگام راه رفتن روی چمن های خیس لیز خورده اید؟ این یکی از اتفاقات شایعی است که در  فصول پاییز و زمستان شاهد آن هستیم.

خبر خوب این است که چمن مصنوعی به دلیل استفاده از زهکش در قسمت زیرین، آب باران را به سرعت تخلیه کرده و بنابراین سریع خشک خواهد شد. به همین دلیل است که این محصول یک انتخاب خوب برای محوطه هایی است که از استخر و یا حوض استفاده می کنند. بسیاری از مدارس و مهد کودک ها از چمن مصنوعی برای زیباسازی محوطه حیاط خود استفاده می کنند.

با دوام و مقاوم:

کودکان علاقه دارند روی چمن بپرند، بدوند و به شدت بازی کنند. این فعالیت ها روی چمن طبیعی می تواند به شدت آسیب زا باشد و با ایجاد فرورفتگی ها هم روی ظاهر چمن و هم روی ایمنی آن موثر باشد. در چمن شما می شود. در واقع ایجاد گودال روی چمن طبیعی، خطر زمین خوردن را افزایش می دهد و ظاهری ناخوشایند نیز تولید می کند.

هیچ یک از این موارد در یک چمن بازی مصنوعی اتفاق نخواهد افتاد. چمن مصنوعی در هنگام غلتیدن و پریدن کودکان به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید. علاوه بر این، چمن های مصنوعی برای مدت زمان مشخصی دارای گارانتی هستند.

چمن مصنوعی، انتخابی سلامت و ایمن

قیمت مقرون به صرفه:

یکی از مهمترین فواید استفاده از چمن مصنوعی عدم نیاز به آبیاری است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید برای آبیاری هر مترمربع از یک قطعه چمن طبیعی سالیانه به هزار لیتر آب نیاز دارید! علاوه بر این، با استفاده از چمن مصنوعی دیگر نیازی به خریداری دستگاه چمن زنی، آفت کش و یا استخدام نیروی انسانی نخواهید داشت. موارد ذکر شده همگی دلایلی هستند که باعث می شوند قیمت چمن مصنوعی در مقایسه با هر نوع کفپوش دیگری، مقرون به صرفه باشد.

چمن طبیعی یا چمن مصنوعی؟ تصمیم نهایی

دلایل مزیت چمن مصنوعی به چمن طبیعی

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • کاهش استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش ها
  • کاهش احتمال وجود باکتری و حشرات
  • کمک به محیط زیست و هوا بوسیله کاهش نیاز به ماشین های چمن زنی
  • دردسر کمتر نسبت به چمن طبیعی

اگر به خرید چمن مصنوعی تمایل دارید، این پنج نکته را به خاطر بسپارید:

  1. نوع چمن مصنوعی بسیار مهم است. چمن های مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کاربردهای مخصوص به خود را دارند. بهتر است پیش از خرید، با کارشناسان شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی مشورت نمائید.
  2. بهتر است یک شرکت تولید کننده چمن مصنوعی با ارائه محصولات باکیفیت انتخاب کنید تا مطمئن ترین گزینه را برای محوطه خود خریداری نمائید. یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی در ایران شرکت خانه چمن به نشانی اینترنتی https://khanechaman.com/  است که با بکارگیری از کارشناسان مجرب صفر تا صد خرید چمن مصنوعی همراه شما خواهد بود.
  3. گواهینامه های مربوط به بهداشت و سلامت چمن مصنوعی را از تولید کننده درخواست کنید.
  4. نحوه نظافت چمن مصنوعی را از کارشناسان مربوطه سوال کنید.
  5. از نصابان حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید. چرا که نحوه نصب اشتباه چمن، می تواند منجر به زمین خوردن و ایجاد آسیب به کودکان شود.

با انتخاب چمن مصنوعی، سلامت و ایمنی کودکانتان را انتخاب کرده اید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top