به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: ورود یکباره دانشگاه به فضای آموزش مجازی از ابتدای شیوع کرونا، غافلگیر کننده بود اما تجربیاتی که اساتید به مرور کسب کردند از بروز آسیبهای جدی به بخش آموزش و افت یادگیری جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: به منظور ممانعت از افت یادگیری، اساتید در طول ترم به ارزیابی دانشجویان پرداختند و از مشارکت آنان در بحثهای کلاسی اطمینان حاصل کرده و ارزیابی را محدود به آزمون نهایی ندانسته و روشهای متنوعی را به کار بردند.
احمدی افزود: قطعا برگزاری حضوری کلاسهای آموزشی، تأثیر بیشتری روی سطح یادگیری دانشجویان دارد اما نمیتوان مزایای آموزش مجازی را انکار کرد و شاید بتوان بعد از پایان اپیدمی کرونا از مزایای آن بهره برد.
*برگزاری مجازی آزمونهای پایان ترم
رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: اساتید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از این امکان برخوردارند که به منظور جلوگیری از تقلب، سؤالات دانشجویان را متفاوت طرح کنند و هر دانشجو را به نحوی خاص ارزیابی کنند اما در مقطع کارشناسی به دلیل بالا بودن تعداد دانشجویان، این امکان فراهم نیست و تنوع سؤالات آزمون کمتر است اما با اعمال همین روشها می توان ارزیابی نسبتا مطلوبی از سطح یادگیری آنان داشت.
وی با بیان اینکه آزمون های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی برگزار میشود، اضافه کرد: امیدواریم با انجام واکسیناسیون دانشگاهیان، از ترم بعدی امکان برگزاری حضوری کلاسها و آزمونها فراهم شود.
برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژهای با عنوان «عدم برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاهها» خواستار پیگیری بودند.