تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/03 - 23:14
کد خبر: 396202

شرایط مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه گیلان

برگزاری مصاحبه دکتری 1400 دانشگاه گیلان از 8 خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه گیلان در نظر دارد در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1400 از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1401 دانشجو پذیرش نماید.

شرایط اختصاصی پذیرش دکتری دانشگاه گیلان

احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه ثبت نام دکتری و دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 الزامی است.

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلای فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 1400/06/31 می توانند در آزمون شرکت نمایند .

تبصره (2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 معاونت آموزشی وزارت متبوع باشند.

تبصره (3): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست (مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان باشد.

2. شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

3.ثبت نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه گیلان به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

توضیح 1: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، تایید صلاحیت عمومی و دستورالعمل های سازمان سنجش و براساس اولویت کد رشته محل های انتخابی توسط آن سازمان اعلام خواهد شد.

توضیح 2: ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی(مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی،پژوهشی و فناوری و30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی است.

تاریخ برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان

تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان (در فاصله زمانی 1400/03/08 لغایت 1400/04/15) طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

درصورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری نیز مراتب از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود. ساعت تقریبی شروع و لینک مصاحبه غیرحضوری در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج و 24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع کارت و ورود به اتاق مصاحبه غیرحضوری متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد.

ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک مصاحبه دکترا

تمامی داوطلبان می بایست از تاریخ 1400/03/03 تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 1/200/000ریال (یکصدو بیست هزار تومان) به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه گیلان 1400

برای تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم پذیرش دکتری 11 فقره مدرک مورد نیاز است.

با ورود به بخش داوطلبان می توانید به پرونده الکترونیکی خود دسترسی یابید. در این بخش پرونده الکترونیکی داوطلب، مدارک مورد نیاز در یک جدول درج گردیده که به ترتیب شامل موارد زیر می شود.

1- انتخاب رشته و پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام

در این بخش شما به کد رشته محل های معرفی شده از سوی سازمان سنجش دسترسی دارید. کد رشته مورد نظر را انتخاب نموده و ذخیره نمایید. مبلغ هزینه شرکت در مصاحبه هر یک از رشته گرایش ها 120 هزار تومان می باشد که به صورت اینترنتی پرداخت می شود.

اگر به بیش از یک کد رشته محل معرفی شده باشید، می توانید چند کد رشته را انتخاب نمایید ولی برای هر کد رشته بایستی مبلغ جداگانه واریز شود. برای کد رشته محل هایی که دارای گرایش مشابه هستند و فقط نوع دوره ( روزانه – شبانه – پردیس ) آنها متفاوت است، یک پرداخت انجام شود.

پس از اطمینان از رشته گرایش های انتخاب شده، نسبت به تأیید فرم انتخاب رشته اقدام نمایید.

2- تکمیل مشخصات و ارسال مدارک شناسایی

آن بخش از اطلاعات این فرم که تکمیل نشده را تکمیل نموده و تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه که به صورت فایل JPG تهیه کرده اید را ارسال نمایید.

3- سوابق تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

در این بخش اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را تکمیل نموده و تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارسال نمایید.

– لازم است داوطلبان درصورت نداشتن اصل مدرک فراغت از تحصیل (با ذکر معدل)برای هر یک از مقاطع تحصیلی، فرم مدرک و معدل را تکمیل و پس از تایید توسط دانشگاه محل تحصیل، ضمن ارسال الکترونیکی، در روز مصاحبه ارائه نمایند. 

– داوطلبانی که براساس تعاریف مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، دانشجوی سال آخر محسوب شده و پس از تاریخ 99/11/30 از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند می بایست معدل تا تاریخ 99/11/30 را نیز در قسمت اول این فرم را به طور دقیق تکمیل و پس از تأیید موسسه آموزش عالی خود، تصویر اسکن شده آن را در بخش مدرک کارشناسی ارشد ضمیمه نمایند. 

– دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا پایان شهریور 1400 فارغ التحصیل می شوند، لازم است قسمت دوم فرم مذکور را تکمیل و پس از تأیید موسسه آموزش عالی خود، تصویر اسکن شده آن را در بخش مدرک کارشناسی ارشد ضمیمه نمایند.

4- مقالات ارائه شده در نشریات معتبر علمی

چنانچه مقالاتی در نشریات معتبر علمی به چاپ رسانده اید، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.

5- مقالات ارائه شده در همایش های معتبر علمی داخلی و بین المللی

چنانچه مقالاتی در همایش های معتبر علمی ارائه نموده اید، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.

6- کتاب 

اگر در تألیف و ترجمه کتاب چاپ شده همکاری داشته اید، مشخصات کتاب را در بخش مربوطه ذخیره نمایید.

7- اختراع 

اگر اختراع ثبت شده ای در نهادها و سازمان های معتبر داخلی و خارجی داشته اید، مشخصات اختراع را در بخش مربوطه ثبت نموده و تصویر فایل گواهی ثبت اختراع را ضمیمه نمایید.

8- کسب عنوان یا مقام برتر در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی

اگر در جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی نظیر جشنواره خوارزمی، جشنواره فارابی و … موفق به کسب عنوان یا مقام برتر شده اید، مشخصات آن را ثبت نموده و تصویر فایل گواهی آن را ارسال نمایید.

9- پایان نامه کارشناسی ارشد

مشخصات مربوط به پایان نامه کارشاسی ارشد خود را ثبت نموده و فایل تصویر صورتجلسه دفاع را ضمیمه نمایید.

10 – کسب عنوان در المپیادهای علمی

اگر در المپیادهای علمی دانشجویی موفق به کسب مقام برتر شده اید، مشخصات آن را ثبت نموده و فایل تصویر گواهی آن را ضمیمه نمایید.

11- مدرک زبان انگلیسی

اگر در یکی از آزمون های استاندارد زبان انگلیسی شرکت نموده اید و نمره حدنصاب را کسب کرده اید، مشخصات آن را به همراه تصویر کارنامه ارسال نمایید.

تذکر مهم:

1- موارد 1 تا 3 الزامی است و موارد 4 تا 11 در صورتی که داوطلبان دارای مدرک می باشند، نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. به رکوردهایی که مشخصات ناقص داشته یا فاقد مدرک مورد نیاز باشد، رسیدگی نخواهد شد.

2- اصل مدارکی که از طریق این سامانه ارسال شده و اطلاعات آن ثبت شده است، بایستی در زمان مصاحبه همراه داوطلب بوده و تحویل گروه مصاحبه کننده نماید.

نکات مهم

1. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ 1400/02/28 لغایت 1400/04/10 ضمن پرداخت مبلغ هشتصد و هشتاد هزار (880/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

2. تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.

3. براساس توضیحات صفحات 20 تا 22 دفترچه راهنمای شماره 1 ثبت نام آزمون

 – 25 درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران (“همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر”، “آزادگان، همسر و فرزندان آنان” و “جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان”)، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد.

– 5 درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به “جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان” و “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه” به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.

– درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود،خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

– براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هریک از مراحل آزمون می باشد.

4. براساس قانون “برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی”، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

– ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.

– داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست قبل از ثبت نام در آزمون اعلام شود.

– داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی(مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت برعهده مربی می باشد.

5. جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت غیرحضوری (و از طریق روش تعیین شده از سوی گروه های آموزشی دانشگاه) برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

7- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه آزمون اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تایید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی و لینک ورود به جلسه مصاحبه غیرحضوری فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1400، اصل مدارک کارشناسی(و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه در زمان مصاحبه برخط، برای شرکت در جلسه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه آزمون دکتری دانشگاه ضروری است.

6. شاغلان خدمت در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در صورت قبولی در آزمون و قبل از ثبت نام، می بایست موافقت کتبی محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

تبصره: شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top