تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/03/05 - 11:59
کد خبر: 396326

افت آموزشی دوره کرونا در کدام مقطع تحصیلی بیشتر است؟

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: مسلماً افت آموزشی بیشتر در مقطع کارشناسی رخ داده است چرا که برخی دروس این مقطع باید به صورت حضوری به دانشجویان ارائه شود اما شرایط فعلی، این امکان را سلب کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: افت یادگیری در همه دانشگاه‌ها با شدتی یکسان صورت نگرفته و بسیاری از دانشجویان با همان انگیزه دوران برگزاری حضوری کلاس‌ها، در سامانه آموزش مجازی حضور پیدا کرده و سطح دانش خود را بالا بردند.

وی ادامه داد: آموزش مجازی از مزایایی برخوردار است و نباید منکر آنها شد؛ از جمله این مزایا می‌توان به امکان بازگشت چندباره به کلاس‌های برگزار شده، اشاره کرد؛ این در صورتی است که در زمان برگزاری حضوری کلاس، دانشجویان از امکان حضور مجدد در یک کلاس برخوردار نبودند.

ملانظری افزود: در برخی دروس، آموزش مجازی این فرصت را برای اساتید فراهم کرد تا محتواهای بیشتری در اختیار دانشجویان قرار دهند و مطالبی پربارتر به آنان ارائه دهند.

* افت آموزشی در مقطع کارشناسی

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: مسلماً افت آموزشی بیشتر در مقطع کارشناسی رخ داده چرا که برخی دروس این مقطع باید به صورت حضوری به دانشجویان ارائه شود اما شرایط فعلی این امکان را سلب کرده است؛ از این رو دانشجویان این مقطع بیش از همه متحمل آسیب‌های آموزش الکترونیک شدند.

وی بیان کرد: لازم است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قانونگذاران نظام آموزش عالی این فرصت را برای دانشجویان ایجاد کنند که بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها بتوانند به جبران افت یادگیری و تحصیلی خود در زمان آموزش مجازی بپردازند.

ملانظری با بیان اینکه امیدواریم شرایط برای برگزاری حضوری کلاس‌ها از مهرماه 1400 فراهم شود، اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها و فراهم شدن شرایط برای برگزاری حضوری کلاس‌ها به معنای خاتمه دادن به آموزش مجازی نیست و ضروریست که روی نقاط قوت این بستر به عنوان مکملی خوب برای آموزش حضوری تأکید و از نقاط ضعف آن کاسته شود.

*برگزاری مجازی آزمون پایان ترم دانشگاه الزهرا(س)

وی با اشاره به جلوگیری از تقلب در آزمون مجازی، گفت: تأکید روی مسأله بروز تقلب در آزمون‌های مجازی و اعمال روش های سخت برای کنترل آن، قطعا آسیب های روانی بسیاری به دانشجویان وارد می کند و این اقدام نادرستی است.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: برای جلوگیری تقلب می‌توان به سنجش‌های مستمر در طول ترم و سایر روش‌های مشابه روی آورد نه اینکه دانشجویان را از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار دهیم و به آنان استرس وارد کنیم.

وی اظهار کرد: آزمون پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه الزهرا(س) به صورت مجازی برگزار می شود اما از قبل به اساتید اعلام کردیم که ارزیابی نهایی آنان نباید محدود به نتیجه این امتحانات باشد و باید در طول ترم، ارزیابی‌های مختلفی از سطح یادگیری و دانش دانشجویان داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top