تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/08 - 12:15
کد خبر: 396577

لیگ قهرمانان اروپا؛

منچسترسیتی - چلسی؛ سه گانه گواردیولا رقم می‌خورد؟

منچسترسیتی - چلسی؛ سه گانه گواردیولا رقم می‌خورد؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ امشب (شنبه) بین تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  تیم‌های انگلیسی منچسترسیتی و چلسی امشب (شنبه) ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دیدار فینال رقابت‌های  لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.

در فاصله کمتر از یک ماه ۲ تیم انگلیسی منچسترسیتی و چلسی یک بار دیگر رو در روی هم قرار خواهند گرفت، اما این بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا که می‌توان آن را به نوعی مهمترین رویداد فوتبال باشگاهی جهان توصیف کرد.

منچسترسیتی در این فصل با اقتدار تمام فاتح لیگ برتر انگلیس شد و جام اتحادیه باشگاه‌های این کشور را نیز از آن خود کرد. حالا شاگردان پپ گواردیولا امشب فرصت دارند که با پیروزی برابر رقیب لندنی سومین جام این فصل خود را بالای سر ببرند و سه گانه‌ای را رقم بزنند.

در طرف دیگر میدان تیم آبی پوش لندنی قرار دارد که در اواسط فصل با آمدن توماس توخل آلمانی به جای فرانک لمپارد جانی دوباره گرفت و از میانه جدول خود را به رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رساند.

توخل با این وجود نتوانست هیچ یک از سه جام داخلی انگلیس را برای چلسی به دست آورد و در حالی که آبی‌های لندنی را به فینال جام حذفی رساند، اما در فینال برابر لسترسیتی شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند. حالا او فرصت دارد تا قبل از پایان فصل کار نیمه تمام خود را تمام کند و یک جام که از قضا مهمترین جام رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود، به هواداران چلسی هدیه کند.

چلسی با هدایت توماس توخل در این فصل ۲ بار برابر منچسترسیتی قرار گرفت و در هر دو بار موفق شد قهرمان لیگ جزیره را شکست دهد. آبی پوشان لندنی ابتدا اواخر فروردین ماه در دیدار نیمه نهایی جام حذفی منچسترسیتی را با یک گل شکست دادند و سپس در لیگ برتر نیز اواسط اردیبهشت در دیدار برگشت موفق شدند سیتیزن‌ها را در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با نتیجه ۲- یک شکست دهند.

گواردیولا می‌داند که بازی برابر چلسی توماس توخل کار ساده‌ای نیست و این مربی آلمانی می‌تواند مانع بزرگی بر سر راه افتخار آفرینی  او  باشد.

نکات آماری

چلسی در ۲ بازی آخر خود برابر منچستر سیتی ۲ پیروزی کسب کرده است. در هر دو پیروزی توماس توخل هدایت این تیم را بر عهده داشت.

آخرین باری که چلسی سه بار متوالی برابر منچستر سیتی به پیروزی دست یافت به سال ۲۰۰۹ بر می‌گردد. این تیم پیش از آن سال ۲۰۰۵ هم موفق شده بود سه بار متوالی من سیتی را شکست دهد

آخرین دیدار دو تیم منچسترسیتی و چلسی در رقابت‌های اروپایی به نیمه نهایی برندگان جام در فصل ۱۹۷۱-۱۹۷۰ می‌گردد که در آن بازی در هر دو دیدار رفت و برگشت چلسی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد و در بازی نهایی هم رئال مادرید را شکست داد.

منچسترسیتی نهمین تیم متفاوت انگلیسی است که موفق شده به فینال یک رقابت اروپایی یا لیگ قهرمانان راه یابد.

از ۱۰ تیمی که برای اولین بار به فینال رقابت‌های اروپایی راه یافتند فقط یک تیم موفق به فتح جام شده است.

آخرین تیم انگلیسی که در اولین فینال خود موفق به پیروزی و فتح جام اروپایی شد استون ویلا بود که سال ۱۹۸۲ بایرن مونیخ را شکست داد.

این سومین سالی است که یک تیم برای اولین بار به فینال یک رقابت اروپایی/ لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.

پس از  سال ۲۰۱۳ چلسی و منچسترسیتی اولین تیم هایی هستند  که در کمتر از یک ماه  هم در لیگ داخلی و هم در فینال لیگ قهرمانان با هم بازی می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top