تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/08 - 13:55
کد خبر: 396594

آموزش مجازی و راه‌های متفاوت ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: روش‌های آموزش در دوران برگزاری مجازی کلاس‌ها متفاوت هستند و به تناسب آن، راه‌های ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان یکسان نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: روش‌های آموزش در دوران برگزاری مجازی کلاس‌ها متفاوت هستند و به تناسب آن، راه‌های ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان یکسان نیستند.

آموزش مجازی و راه‌های متفاوت ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان

وی افزود: با توجه به اینکه اساتید و دانشجویان از زمان برگزاری مجازی کلاس‌ها تا به الان تجارب خوبی در این بخش کسب کردند، سطح آموزش در این بستر بالا رفته و به تبع، اصالت امتحانات با بهره‌مندی از روش‌های مختلف، تا حدی حفظ می‌شود.

ذاکری ادامه داد: اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در حال حاضر برای ارزیابی سطح یادگیری دانشجویان به نمره آزمون پایان ترم تحصیلی اکتفا نمی‌کنند و در طول ترم، با برگزاری مستمر آزمون‌های شفاهی و تشریحی و... سطح یادگیری دانشجویان را مورد سنجش قرار می‌دهند و همین مسأله احتمال بروز تقلب در امتحانات را کاهش می‌دهد.

* حفظ سلامت آزمون‌های مجازی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد: خروجی درصد قبولی و نمرات پایانی دانشجویان در ترم قبلی که به صورت مجازی برگزار شد، گواه این ادعا است که استفاده از روش‌های ارزیابی متنوع در این دانشگاه تأثیر بسیاری در حفظ سلامت آزمون‌ها و حتی جلوگیری از افت یادگیری دانشجویان داشته است.

وی ادامه داد: در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه علم و صنعت تا پیش از شیوع ویروس کرونا، از روش‌های آموزش مجازی استفاده می شد و همین مسأله کمک زیادی به این مراکز کرده تا از افت کیفیت تحصیلی جلوگیری کنند.

ذاکری تصریح کرد: برخی اساتید در طول ترم به صورت مداوم به برگزاری آزمون‌های شفاهی و ارائه تکالیف و تمرین‌هایی به دانشجویان می پرداختند تا مانع افت یادگیری شوند؛ بر همین اساس دانشگاه علم و صنعت در این بخش عملکرد مطلوبی داشته است.

وی گفت: از سویی، اساتید از این امکان برخوردارند که در زمان برگزاری مجازی آزمون‌ها، سؤالات را به صورت سطح بندی و متنوع یعنی آسان، متوسط، سخت طرح کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند و با این کار به جلوگیری از تقلب بپردازند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 به صورت مجازی برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: اجبار کردن دانشجو برای به همراه داشتن تلفن همراه حین برگزاری امتحان برای برقراری تماس از سوی اساتید در جلوگیری تقلب موثر است و از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از محمد خزایی تا پاول دورف
نتایج انتخابات شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل +اسامی
تضمین اصالت و کیفیت در هر خرید از میرکمالی شاپ
عارف: زهرا رحیمی و همه دختران ایران شایسته بهترین‌ها هستند
افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط متروی پایتخت
تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو
پارالمپیک پاریس؛ والیبال نشسته ایران با پیروزی استارت زد
انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۱۴۰۳ از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود
آمار مجازین انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شد
ولایتی با عراقچی دیدار کرد
خبر خوش برای گندمکاران کشور
انتشار کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ تا صبح فردا
توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی
کاهش نرخ تورم تولید برق طی یک سال
مصرف برق دوباره صعودی شد/ قطع برق در انتظار مشترکان پر مصرف
ماجرای موافقت بانک مرکزی با واردات همه‌ خودروها با ارز سپرده خود چیست؟
مهاجرانی: امیدوارم با سخنانم جوانان کشور را امیدوارتر کنم
آمادگی ایران برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در عراق
۱۲ هزار دانش آموز هرمزگانی مهر امسال در مدارس جدید درس می‌خوانند
نتایج کنکور ۱۴۰۳ امشب منتشر می‌شود
صدور کارت ملی در بدو تولد برای افراد/ در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top