تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/08 - 14:53
کد خبر: 396610

دانشگاه پیام‌نور برای برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی ایمنی کار پیشگام شد

دانشگاه پیام نور با معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای بهره‌وری و فرهنگ ایمنی کار و کاهش حوادث ناشی از آن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه پیام نور با توجه به ضرورت هم افزایی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی با دستگاه‌های اجرایی کشور و همسو با سیاست‌های کلان دولت در راستای ارتقای بهره وری و فرهنگ ایمنی کار و کاهش حوادث ناشی از کار، منطبق با آیین نامه آموزشی ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان امروز امضا شد.

مشارکت در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی حضوری مرتبط با دوره‌های آموزشی حفاظت فنی و ایمنی کار در چارچوب ضوابط و مقررات طرفین، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در سنجش و ارزیابی اثر بخشی دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی و کمی دوره ها، مشارکت در برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های ایمنی کار در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی کار، مشارکت در انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در تولید و انتشار محصولات فرهنگی و اموزشی مرتبط با موضوع ایمنی کار  و مشارکت در تهیه و تولید محتوا و دستورالعمل‌های حفاظت فنی و ایمنی موضوع این تفاهم نامه است.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: بدون شک آموزش این اصول باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حوادثی نباشیم که به دلیل ناآگاهی به اصول ایمنی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه پیام نور گفت: پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور دارای شبکه‌ای گسترده از مراکز و واحد‌ها در سطح کشور است که هر کدام از این مراکز و واحد‌ها دارای امکانات بالقوه و بالفعل فراوانی از نظر موقعیتی و همچنین نیروی انسانی هستند.

رییس دانشگاه پیام نور به حضور ۴ هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان اداری و دانشجویان از طریق شبکه گسترده الکترونیکی این دانشگاه به هم متصل هستند و می‌توانند کلیه خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و .. را با یکدیگر به اشتراک بگذارند

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به دلیل داشتن زیرساخت‌های غنی الکترونیکی در دوران کرونا با مشکلی در زمینه ارائه آموزش‌ها و آزمون‌های الکترونیکی روبه رونشد، افزود: حتی در دوران کرونا این دانشگاه قوی‌تر از قبل عمل کرد و علاوه بر اینکه در این دوران صد درصد آموزش‌ها و آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد، توانست در کنار دیگر دانشگاه‌هایی که به خدمات الکترونیکی نیاز داشتند نیز، قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور محتوا محور است و در حال حاضر محتوای دروس مختلف به صورت یکسان و به صورت الکترونیکی توسط اساتید تهیه می‌شود و همه دانشجویان در سراسر کشور از یک منبع واحد برای آموزش خود بهره‌مند هستند.

زمانی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم کشور برای تولید محتوا بر بستر‌های سخت افزاری افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر این قابلیت را دارد که محدودیت‌ها را کنار زده و محتوای آموزشی را بر بستر نرم افزار و به صورت الکترونیکی آماده کند.

رییس دانشگاه پیام نور بار دیگر آمادگی این دانشگاه را برای ارائه هر گونه آموزش و آزمون الکترونیکی مورد نیاز معاونت روابط کار وزارت تعاون اعلام کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور همچنین می‌تواند مجموعه وزارت تعاون را در زمینه تحقیقات پژوهشی مورد نیاز، پشتیبانی کند چرا که دستیابی به متخصصان لازم در شبکه بزرگ دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به سهولت امکان پذیر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top