تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/10 - 14:53
کد خبر: 396868

چالشی که استادان آمریکایی با کلاس‌های مجازی دارند

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گفت: اختلال در اینترنت باعث ایجاد مشکلاتی برای استادان آمریکایی در زمان تدریس کرونایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تورج دریایی استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، اظهار کرد: تدریس در دنیای مجازی معضلات خود را دارد.

او افزود: اساتیدی که تا قبل از کرونا برای تدریس از فضای مجازی استفاده نکرده بودند بعد از الکترونیکی شدن آموزش‌ها با مشکل مواجه شدند؛ چرا که در علوم اجتماعی و علوم انسان شناسی ارتباط رو در رو با دانشجویان ملاک است و در مقابل رشته‌های آزمایشگاهی نیازی به ارتباط دو سویه پژوهشگر با انسان‌های دیگر را ندارد.

دریایی تصریح کرد: شاید در کشور آمریکا قدرت اینترنت نسبت به کشور‌های دیگر بهتر بود، اما معضلاتی مانند ضبط نشدن فایل ها، آپلود نشدن و ... همواره وجود داشته است.

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا ادامه داد: برای افرادی که تاریخ تدریس می‌کنند حضور دانشجویان و دینامیک صحبت با آن‌ها بسیار مهم است و مجازی برگزار شدن کلاس‌ها باعث کاهش یادگیری محصلان به خصوص در رشته‌های علوم انسانی خواهد شد.

دریایی گفت: در کلاس‌های مجازی همانطور که استادان نمی‌توانند منظور خود را به درستی بیان کنند، در مقابل میزان یادگیری دانشجویان هم به علت دور بودن از فضای کلاس نزولی می‌شود.

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا درباره آینده آموزش مجازی گفت: در ابتدا با آموزش‌های مجازی مختلف بودیم، اما در حال حاضر اینترنت انقلاب جدیدی را ایجاد کرده است و به اینصورت توانسته ایم در هر کجای جهان با افراد مختلف در تماس باشیم و به اینصورت آموزش‌های الکترونیکی امکانات جدیدی را ایجاد کرده است، به همین ترتیب تدریس، همایش و نطق‌های مجازی در این فضا به خوبی ادامه خواهد یافت.

دریایی گفت: تا زمان واکسیناسیون شدن همه افراد جهان به خصوص دانشجویان رفت و آمد بسیار سخت و مشکل ساز خواهد شد؛ بنابراین باید تا زمان تزریق واکسن عمومی صبر کنیم و سپس انتظار وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها را داشت، البته احتمال زیادی دارد که کلاس‌های مجازی تا حدودی جایگزین بخش‌های حضوری آموزش‌های دانشگاهی شود.

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا افزود: قدرت اینترنت حتی در کشور‌های آمریکایی هم در زمان آموزش‌های مجازی با مشکل رو به رو بود و به اینصورت ناتوانی خود را به خوبی نشان داد و برخی از دانشجویان به علت عدم دسترسی به اینترنت و نداشتن کامپیوتر تدریس را تا حدودی برای ما مشکل ساز کردند و طی یک سال گذشته ضعف ارتباطاتی در آمریکا دیده شد.

او ادامه داد: بنده هیچ وقت طرفدار آموزش‌های مجازی نبوده ام؛ چرا که فقر ارتباطاتی به خوبی در این نوع آموزش‌ها دیده می‌شد و دانشجویان آنطور که باید و شاید در کلاس‌ها شرکت نمی‌کردند و شنوای خوبی نبودند و اساتید هم به علت اینکه به صورت مجازی تدریس می‌کردند، نمی‌توانستند آموزش‌های هیجانی داشته باشند.

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گفت: کشور‌های پیشرفته در دوران کرونا و آموزش‌های مجازی مانند آمریکا نشان داد که رکورد خوبی ندارد، برای مثال مشکلات اینترنتی و ارتباطاتی که در اختلال اینترنت به وجود آمد چنین برداشتی را به ما نشان داد.

دریایی افزود: در کشور‌هایی مانند ایران با شیوع ویروس کرونا و سوق پیدا کردن آموزش‌های مجازی دریچه‌ای باز شد تا دانشجویان و استاید بتوانند با تمام جهان بعد از گذشت سال‌ها در تماس باشند و تمام مرز‌هایی که قبلا وجود داشت شکسته شد و باید گفت که یک انقلاب علمی با این نوع ارتباطات مجازی در انتظار ایران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
«الهام علی اف» در سفارت ایران در باکو حضور یافت
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند
تمهیدات حمل و نقلی تهران برای مراسم تشییع
مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز شد
تصاویر دیده نشده از محافظ شهید رئیسی +فیلم
سرمربی فصل بعد پرسپولیس مشخص شد
جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد +جدول
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top