تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/03/30 - 01:13
کد خبر: 399300

تحلیل پساانتخاباتی «خبرنامه دانشجویان ایران»/ بخش اول

هم‌صدایی احمدی‌نژاد با اپوزیسیون و موسوی در تحریم انتخابات!

هم‌صدایی احمدی‌نژاد با اپوزیسیون و موسوی در تحریم انتخابات!

رئیس دولت نهم و دهم پس از عدم تایید صلاحیتش در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «هر تصمیمی که مانع از تاثیرگذاری مردم بر نتیجه انتخابات شود، مغایر روح انقلاب و قانون اساسی است.» او همچنین با سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، رادیو فرانسه و شبکه العربی قطر مصاحبه کرد و در همه آنها به زیر سوال بردن انتخابات به دلیل عدم حضور خودش در میان نامزدها پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 28 خرداد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت 48.8 درصدی مردم و انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور کشورمان به پایان رسید. جریانات سیاسی خارج نشین که همواره در سال هایی که انتخابات برگزار می‌شد کمپین های تحریم انتخابات راه اندازی می کردند، اما برای انتخابات 1400 دست به هر اقدامی زدند از تحریم انتخابات تا کمپین «رأی بی رأی» و ضرب و شتم رأی دهندگان ایرانی در خارج از کشور توسط منافقین.

اما آنچه که باعث واکنش تند جریانات سیاسی در داخل شد، تحریم انتخابات و شاخ و شانه کشیدن محمود احمدی نژاد علیه شورای نگهبان بود که حتی صدای اصلاح طلبان را هم درآورد.

جریان انحرافی و عاملان فتنه 88 در یک نقطه به یکدیگر رسیدند. از سویی بین سران فتنه ۸۸ در خصوص شرکت در انتخابات اختلاف نظر بوجود آمد. میرحسین موسوی برخلاف همفکرانش یعنی رئیس دولت اصلاحات و کروبی در انتخابات شرکت نکرد. از سوی دیگر احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم که خود سال 88 در مناظره با کروبی از شورای نگهبان دفاع می‌کرد، اما پس از 12 سال خود به منتقدان این نهاد تبدیل شد و حتی اعضای آنها را تهدید کرد که اگر تایید نشود در انتخابات شرکت نمی‌کند.

احمدی‌نژاد غرق در توهم!

احمدی نژاد به شدت از پیروزی یک شخصیت عدالت‌خواهِ انقلابی احساس نگرانی می‌کرد و در گفتگوهای پی در پی با شبکه های داخلی و خارجی به دنبال این بود که پیام عدم شرکت در انتخابات را به گوش مردم برساند. او با سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، رادیو فرانسه و شبکه العربی قطر مصاحبه کرد و در همه آنها به زیر سوال بردن انتخابات به دلیل عدم حضور خودش در میان نامزدها پرداخت.

رئیس دولت نهم و دهم پس از عدم تایید صلاحیتش در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «هر تصمیمی که مانع از تاثیرگذاری مردم بر نتیجه انتخابات شود، مغایر روح انقلاب و قانون اساسی است.»

احمدی‌نژاد از ابتدای رای گیری صبح روز جمعه 28 خرداد با انتشار یک کلیپی و مصاحبه‌های مکرر با رسانه های خارجی فقط عدم رای دهی خود در انتخابات را تبلیغ کرد، البته هیچ جریان و اشخاصی را دعوت به عدم مشارکت در انتخابات نکرد!

حسن رشوند دانش آموخته دکتری امنیت ملی فعال رسانه ای در صفحه توییتر خود با عنوان «پایان فرقه بهاری در انتخابات ۱۴۰۰» نوشت:

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای انصرافی انتخابات در توئیتی در انتقاد از رفتار محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اصولگرا و سابق ایران، نوشت:

«روسیاهی این انتخابات به چهره احمدی‌نژاد ماند، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و ... رای دادند اما او رای نداد. کاندیدای روکشی وضع موجود قطعا به مراتب بر تحریمی روکشی شرف دارد. کاری که احمدی نژاد در این انتخابات کرد، روکش حمله هواداران پهلوی و رجوی به رای دهندگان ایرانی خارج از کشور بود.»

موسوی همچنان بر مدار تقلب!

میرحسین موسوی که سال 88 با ادعای تقلب آن فجایع تاریخی علیه مردم و نظام را لیدری و شیرینی مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات آن سال را در کام مردم تلخ کرده، هنوز بعد از ۱۲ سال بر همان موضع خود هست. وی اخیرا نیز انتخابات ایران را تحقیرآمیز خواند و به مانند احمدی نژاد تحریم کرد!

این اظهارات در حالی بیان شد که بسیاری از شخصیت‌های جریان اصلاح طلب همچون خاتمی رئیس دولت اصلاحات،‌ بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و حتی مهدی کروبی که خود یکی از سران فتنه است 28 خردادماه انتخابات را تحریم نکرده و حتی مردم را برای حضور به پای صندوق های رای دعوت کردند.

گزارش از سجاد باقری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top