تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/05 - 15:32
کد خبر: 399934

۱۱ نوع دستبند مختلف از انواع زیورآلات

دستبند قفل دار از نوع دستبند النگویی بوده یک النگو که دارای قفل می باشد معروف ترین این نوع دستبندها دستبند پرنس است که از جنس فلز نقره و طلا ساخته می شود. نوع دیگر آن دستبند فیوژن است که دقیقا شبیه النگو می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه دستبندهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که خرید دستبند مورد سلیقه شما در میان تنوع گسترده می تواند بسیار در شاد کردنتان کمک کند. در اینجا ما به طور خلاصه 11 نوع دستبند برتر را شرح می دهیم که چه چیزهایی باعث خاص بودن آنها و زمان پوشیدن آنها می شود. از انواع دستبند، دستبند نقره و طلا معروفترین هستند و دستبند استیل و پارچه وچرم در مرتبه های بعد قرار می گیرند.

دستبند النگویی یا قفل دار

دستبند قفل دار از نوع دستبند النگویی بوده یک النگو که دارای قفل می باشد معروف ترین این نوع دستبندها دستبند پرنس است که از جنس فلز نقره و طلا ساخته می شود. نوع دیگر آن دستبند فیوژن است که دقیقا شبیه النگو می باشد.

 النگو

النگو به طور معمول یک دستبند سفت و محکم است که هیچ قلاب و دهانه ای ندارد. درعوض، النگو را روی دست و مچ خود می کشید. به همین دلیل، النگوها به طور کلی شل هستند و تمایل به حرکت دارند. برای انتخاب یک دستبند نازک، افراد تمایل دارند چند عدد از آن و یا مشابه آن را در دست داشته باشند. با این حال، می توانید یک دستبند بزرگ را نیز انتخاب کنید. النگوها در کشورهای آسیایی مانند هند یا سریلانکا بسیار محبوب هستند و به طور کلی به عنوان بخشی اصلی از لباس افراد دیده می شوند.

النگو های اکثرا از جنس طلا هستند و در مرحله بعد از جنس النگو نقره نیز ساخته می شوند دلیل ساخته شدن النگو از این دو فلز انعطاف است به همین دلیل النگو با جنس استیل زود می شکند.

دستبند زنجیره ای ( کارتیه )

دستبندهای زنجیره ای معمولاً از حلقه های فلزی ساخته می شوند که به یکدیگر متصل شده و زنجیره ایجاد می کنند. انواع مختلفی از دستبند زنجیره ای وجود دارد که می توانید انتخاب کنید، معروف ترین این نوع دستبند ها دستبند نقره کارتیر هستند که با طلا نیز ساخته می شوند.

  در حالی که دستبندهای زنجیره ای را می توان از هر نوع فلز تهیه کرد، طلا و نقره بهترین انتخاب هستند زیرا ارزش و دوام بالایی دارند. بسته به اندازه و نوع زنجیری که انتخاب می کنید، می توانید سبک های متنوعی را با دستبند زنجیری خود بیان کنید. این دستبندها دارای قفل هایی هستند که پوشیدنشان آسان می کند. همچنین می توانید اشیا را به آنها متصل کرده و به دستبندهای جذاب تبدیل کنید. دستبندهای زنجیری شیک بوده و به راحتی می توان آن ها را ست کرد.

دستبند تنیسی

یکی از محبوب ترین گزینه های دستبند، دستبندهای تنیس یک انتخاب عالی برای هر موقعیتی است. خواه برای جشن و عروسی باشد و یا و به منظور استفاده روزمره.

دستبند تنیسی یک خط سنگ طرح الماس دارد که دور مچ شما را می چرخاند.

دستبند کاف

دستبند های بزرگ با انتهای باز و منعطف که با فلزات طلا و نقره و یا چرم ساخته می شوند این دستبند ها قدیمی ترین نوع هستند و در زمان های فدیم پادشاهان و ثروتمندان آن را بر دست می کردند.

دستبند با طرح فانتزی

این نوع دستبند ها دارای طرحی خاص هستند.این مدل دستبند معمولاً توسط یک طراح و یا شرکت ساخته می شوند و هرچه طراح مشهورتر باشد، دستبند گران تر خواهد بود.

آنچه باعث برجسته بودن دستبندهای فانتزی می شود، منحصر به فرد بودن آنها است. آنها با برچسب قیمت بالایی عرضه می شوند اما می توانند چندین دهه دوام بیاورند و یا حتی به نسل های دیگر منتقل شوند.

دستبند پاندورا ( دستنبد افزون )

این نوع دستنبد دارای آویزه های مختلف با شکل و نماد های متنوع است طرح این نوع دستبند از جنگ جهانی اول آمده است در آن سال ها سربازان بر روی دستبند خود وسایل کوچکی که از شهر های مختلف به آن ها هدیه داده می شد آویزان می کردند.

دستبند مهره دار

دستبندهای مهره ای به طور معمول سبک بوهمیایی دارند و بسیار متنوع هستند. آنها می توانند سخت و یا منعطف ساخته شده از سنگ های قیمتی، پلاستیک، شیشه، چوب باشند. این یکی از معروف ترین انواع دستبند است زیرا بسیار ساده است و می تواند متناسب با سبک شما سفارشی شود. دستبندهای مهره ای برای مراقبه یا جواهرات معنوی نیز بسیار مناسب هستند. این دستبندهای متنوع برای ست کردن با انواع لباس ها مناسب است و با انواع دیگر دستبندها به خوبی ترکیب می شود. اگر به دنبال ظاهری متنوع هستید انتخاب این نوع دستنبد عالی است.

دستبند دوستی

دستبندهای دوستی دستبندهای تزئینی، غالباً رنگارنگ هستند که بین دوستان برای نماد دوستی آنها ارائه می شود. این دستبندها معمولاً از نخ یا رشته ساخته می شوند و به روش های مختلف با پارچه بافته می شوند. دستبندهای دوستی در دهه 1970 محبوب شدند، زمانی که فرهنگ هیپی و احساسات ضد جنگ رایج بود. امروز، آنها در سراسر جهان به خصوص در میان جوانان پوشیده شده اند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که وقتی دستبندهای دوستی خیس می شوند، تا خشک شدن احساس ناخوشایند می کنند. آنها همچنین زود فرسوده می شوند و از بین می روند و هر از چند گاهی باید تعویض شوند. حتی در این صورت، آنها هدیه ای زیبا را بین دوستان خود رقم می زنند.

دستبند کشویی یا آسانسوری

 

دستبندهای کشویی با کشیدن "کشویی" در امتداد زنجیر کار می کنند تا جایی که به راحتی برای سایز دست مناسب گردد. این باعث می شود که دستبندهای کشویی راحت و پوشیده شوند. دستبندهای کشویی می توانند در طرح ها و سبک های مختلفی از لباس و شیک تا راحتی و روزمره ارائه شوند.

دستبند فلاور که با فلز نقره و طلا ساخته می شود معروف ترین این نوع دستبند است.

دستبند چرم

دستبند های چرم زیبا شده با قطعه کوچک طلا و نقره می تواند زیباترین ن.ع از دستبند های چرم باشد. دستبند چرم مانند دستبند کاف از قدیمی ترین نوع دستنبد می باشد که در سبک جدید خود با قطعه کوچک از طلا و نقره تزئین می شود این قطعه می تواند نماد ماه تولد و یا اول اسم به لاتین باشد.

نقرا

noghra.com

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top