تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/06 - 08:10
کد خبر: 399967

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

۱۵ نکته طلایی که پیش از برگزاری کنکور ۱۴۰۰ باید رعایت کنید

۱۵ نکته طلایی که پیش از برگزاری کنکور ۱۴۰۰ باید رعایت کنید

از آنجایی که در کنکور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراین داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود؛ به همین جهت از انجام کارهایی همچون تمرین و مطالعه در شب‌ های باقی مانده به کنکور که سبب ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن شما می شود دوری کنید.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آزمون سراسری ۱۴۰۰ در هر یک از گروه‌های آزمایشی از چهارشنبه ۹ تا ۱۲ تیرماه در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور با رقابت یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ داوطلب برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

در این روزهای باقیمانده ه داوطلبان آزمون سراسری به دنبال نکات پایانی برای حضور بهتر در این آزمون هستند. البته این داوطلبان به خوبی می‌دانند که آزمون سراسری تنها مسیر برای رسیدن به موفقیت در زندگی نیست و حتی در صورت موفق نشدن در کنکور نیز می‌توانند از مسیرهای دیگر برای رسیدن به موفقیت در زندگی بهره ببرند.

۱۵ نکته طلایی پیش از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

در اینکه داوطلبان کنکور روزهای پر از استرسی را می‌گذرانند شکی نیست ولی منطق حکم می‌کند که داوطلبان کنکور این روزها تمرکز بیشتر را بر روی کسب آرامش و سر‌و‌سامان دادن به اوضاع روحی‌ خود داشته باشند.

بارها با داوطلبانی مواجه شدیم که علی رغم داشتن آمادگی لازم برای شرکت در آزمون، نتوانستند به همه‌ سؤال ‌ها پاسخ دهند در نتیجه موفق به کسب رتبه قبولی در رشته محل مورد علاقه نشده و سوالاتی همانند «چکار کنم که سر جلسه‌ کنکور وقت کم نیاورم؟»، «چگونه استرس خود را کم کنم تا از زدن پاسخ اشتباه جلوگیری کنم؟» و یا سوالات مشابه استفاده می کنند.

در این گزارش به ۱۵ نکته طلایی، کارآمد و در عین حال ساده اشاره خواهیم کرد که در ادامه می‌خوانید؛

۱- در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نکات مهم و خلاصه نویسی ها بسنده کنید و به هیچ وجه به دوره مطالبی که از نظرتان گنگ یا پیچیده است نپردازید. زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه ای جز آشفته کردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

۲- داوطلبان بهتر است در روز قبل از برگزاری آزمون، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود اقدام کنند تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در جلسه آزمون حاضر شوند. در نظر داشته باشید آدرس حوزه امتحانی، شماره داوطلبی و سایر اطلاعات داوطلبان بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ذکر شده است.

۳- شب قبل از کنکور شام سبکی بخورید تا راحت ‌تر بخوابید و در وعده‌ های روزانه هم، غذا‌های حاوی کربوهیدرات‌ های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورید.

۱۵ نکته طلایی پیش از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

۴- از آنجایی که در کنکور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراین داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود؛ به همین جهت از انجام کارهایی همچون تمرین و مطالعه در شب‌ های باقی مانده به کنکور که سبب ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن شما می شود دوری کنید.

۵- نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست سبب کاهش استرس در داوطلب می شود. البته اگر دستگاه گوارش شما به شیر حساسیت دارد از شیر صرف نظر کنید. چای سبز، بادرنجبویه، اسطوخودوس و سنبل طیب و گل گاوزبان هم باعث آرامش خواهد شد و خوابی راحت را برایتان به ارمغان می ‌آورند.

۶- شب قبل از امتحان به هیچ عنوان دارو‌های خواب ‌آور مصرف نکنید و سعی کنید با دمنوش‌ ها درد‌های احتمالی مثل سردرد را تسکین دهید.

۷- چند مداد مشکی نرم، پاک‌ کن، مداد تراش، کارت ورود به جلسه، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه ای، یک بطری آب کوچک در بسته، مواد قندی مثل شکلات را از روز یا شب قبل کنکور آماده کنید و یک جا قرار دهید و به ‌هیچ عنوان این کار را برای صبح نگذارید.

۸- به‌موقع و حد‌‌اکثر ساعت ۱۰ شب بخوابید‌‌ تا صبح روز کنکور سر‌حال بید‌‌ار شوید‌‌.

۹- روز کنکور حد‌‌ود‌‌ ساعت ۵ صبح بید‌‌ار شوید‌‌ تا د‌‌ر زمان کافی و با آرامش کامل برای آزمون آماد‌‌ه شوید‌‌.

۱۵ نکته طلایی پیش از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

۱۰- صبحانه مقوی ولی نسبتاً کم‌حجم بخورید‌‌. از خورد‌‌ن شیر نجوشید‌‌ه، تخم‌مرغ و یا هر چیز د‌‌یگری که احتمال مسمومیت د‌‌ارد‌‌، جد‌‌اً پرهیز کنید‌‌ و د‌‌ر‌عوض صبحانه‌ای منتخب از نان، گرد‌‌و، پنیر، عد‌‌سی و آب‌میوه میل کنید‌‌.

۱۱- بطری آب، د‌‌ستمال کاغذی، خرما و یا شکلات را برای همراه‌برد‌‌ن آماد‌‌ه کنید‌‌.

۱۲-  لباس مناسب بپوشید‌‌ . به‌ویژه کفش راحت و سبک د‌‌ر آرامش شما سر جلسه‌ آزمون کنکور نقش بسزایی د‌‌ارد‌‌.

۱۳- طوری برنامه‌ریزی کنید‌‌ که بین ۱ تا ۵/۱ ساعت قبل از زمان آزمون د‌‌ر حوزه‌ امتحان حاضر شوید‌‌.

۱۴- حتی‌المقد‌‌ور با یکی از بستگان خود‌‌ به حوزه‌های امتحانی بروید‌‌ تا علاوه‌بر کاستن از اضطراب، اگر مشکلی پیش آمد‌‌ به شما کمک کند‌‌.

۱۵- به آرامی وارد‌‌ محیط آزمون شوید‌‌ و ابتد‌‌ا صند‌‌لی خود‌‌ را پید‌‌ا کنید‌‌ و با کارت ورود‌‌ به جلسه مطابقت د‌‌هید‌‌. حتماً اگر صند‌‌لی‌تان نامناسب است و جای نا‌مناسبی است، سریعاً به مراقبین اطلاع د‌‌هید‌‌. مطمئن باشید‌‌ که اگر مشکلی برای شما ایجاد‌‌ شود‌‌، مراقبین و یا مسؤولین د‌‌یگر به شما کمک خواهند‌‌ کرد‌‌.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top