تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/09 - 16:00
کد خبر: 400402

۵ ترفند تشخیص لوازم آرایشی تقلبی که تا حالا نمیدونستید

محصولات آرایشی دقیقا با سلامتی ما رابطه مستقیم دارن.پس خیلی مهمه تا از محصولی استفاده کنیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشه.محصولاتی که توسط کارخانه های مطرح ساخته و تولید میشن معمولا کیفیت عالی ای دارن.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر قصد خرید لوازم آرایشی اصل و با کیفیت رو دارید باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید..  چرا که خرید  لوازم آرایشی مستقیما با سلامتی ما در ارتباط است .اگر دوست دارید روش های تشخیص این محصولات رو بدونید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

تشخیص لوازم آرایشی از دغدغه های همیشگی مصرف کننده ها بوده.با روند رو به رشد تولید و واردات ، هر روز ما شاهد محصولات جدید تر با کیفیت های متفاوت تر هستیم.

محصولات آرایشی دقیقا با سلامتی ما رابطه مستقیم دارن.پس خیلی مهمه تا از محصولی استفاده کنیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشه.محصولاتی که توسط کارخانه های مطرح ساخته و تولید میشن معمولا کیفیت عالی ای دارن.

اما مشکل اینجاست که همیشه این محصولات با کیفیت مستقیم به دست ما نمیرسن.در واقع یک فرد واسطه با تولید محصول تقلبی که کاملا شبیه اون محصول هست ، با هدف سود بیشتر این چرخه سالم رو به هم میزنه.

ما امروز با کمک شما میخوایم 5 تا راه کار اصلی رو با هم بررسی کنیم.

  1. قیمت محصول در بازار جهانی

محصولات تولید شده در کل جهان (حتی ایران) یک بازار جهانی دارند.یعنی میشه اون محصول رو در کشور های مختلف با قیمت های مختلف تهیه کرد.به عنوان مثال کانسیلر میبلین که ساخت برند آمریکایی میبلین است، هم داخل ایران به فروش میرسه هم داخل اروپا و تقریبا همه جای دنیا.

وقتی در مورد اصل بودن یک محصول شک داریم یکی از راه های اصلی تشخیص ، بررسی این قیمت جهانی است.

حتما میپرسید چطوری؟خب ما کامل بهتون آموزش میدیم.

شما محصولی که در موردش شک دارید رو توی گوگل سرچ میکنید و دنبال سایت های خارجی معتبر مثل آمازون ، ebay و ... میگردید.بعد از پیدا کردن اون محصول دنبال قیمتی که اون محصول در حال فروش هست میگردید.مانند عکس زیر :

[a1] همونطور که توی عکس میبینید ، این محصول در یک سایت خارجی در پایین ترین قیمت ممکنش 6 دلار و 74 سنت هست.

با یک حساب ساده میشه فهمید قیمت این محصول حداقل باید 140 هزار تومان باشه.

اما در همین ایران هستند سایت هایی که این محصول رو با قیمت 70 هزار تومان یا 40 هزار تومان میفروشند.

پس این جا مشخص میشود که یا محصول این سایت ها تقلبی هستند یا تاریخ انقضا این محصولات تموم شده.

با استفاده از این روش میشه فهمید که دقیقا محصولات چه قیمتی دارن و تقریبا میشه گفت روش ایمنی هستش.

 

  1. توجه کردن به اسم رنگ و شماره محصول

گاهی اوقات در محصولاتی مانند کرم پودر و کانسیلر و ... که در رنگ بندی های مختلفی عرضه میشن ، کنار رنگ ها یک اسم کوچیک ظاهر میشه که در اینجا به دلیل گذاشتن این اسم ها کاری نداریم.

مثلا در عکس زیر رنگبندی  کانسیلر میبلین رو مشاهده میکنیم:

کنار هر رنگ یک اسم کوچک وجود دارد مانند FAIR . این اسم ها در محصولات تقلبی گاهی متفاوت هستند.مثلا شما محصولی میخرید اما در کنار اسم رنگ اون محصول ب جای FAIR نوشته است BRIGHT FAIR.خب اینجا مشخص میشود که محصول تقلبی است و ارزش خرید ندارد.

ما این روش را نیز مثل روش قبل به کمک سرچ گوگل پیدا کردیم پس در کل همیشه قبل از خرید راجع به محصول مورد نظرتون تحقیق کنید.

حتما بخوانید : آموزش و بررسی تمام لوازم آرایش چشم

  1. موجود نبودن محصول در برند مورد نظر

خیلی وقت ها پیش میاد که یک محصول از یک برند معتبر میبینید ، اما در واقع اون محصول هیچوقت در تاریخ توسط این برند تولید نشده است.

خیلی از مدل های کرم پودر دوسه که داخل ایران دیده میشود ، به هیچ وجه توسط شرکت دوسه تولید نشده.

شما با یه سرچ ساده در سایت رسمی دوسه میتونید ببینید که کرم پودر این شرکت اصلا این آمبولانژ را ندارد و کاملا تقلبی است.وارد سایت دوسه بشید و از قسمت محصولات و کتگوری ها کرم پودر های این برند رو ببینید و عکس ها را با محصول انتخاب شده توسط خودتون مقایسه کنید

پس باز هم با کمک سرچ فهمیدیم که محصول انتخابی ما تقلبی است.

  1. وارد کردن کد محصول در سایت های استعلام محصول

در دنیا سایت هایی هستند مانند checkfresh  ، checkcosmetics  و ... که با وارد کردن کد batch  روی محصولات در این سایت ها میتونید هم تاریخ انقضا این محصولات رو بدست بیارید ، هم اصل یا فیک بودن اون ها رو چک کنید.این کار خیلی ایمن هست و اکثر مصرف کننده ها این مورد رو نمیدونن.

فقط نکته قابل توجه این است که محصولات ایرانی در این سایت ها وجود ندارند و محصولات ایران را فقط میتوان با لیبل شبنم و استعلام وزارت بهداشت تایید کرد.

  1. چاپ روی محصولات و مقایسه با عکس اصلی آن ها

خیلی مواقع ما میتونیم موقع خرید ، محصول مورد نظر را توی گوگل سرچ کنیم و عکس های اصلی این محصول رو دقیق ببینیم و با محصولی که قصد خرید داریم مقایسه کنیم.

معمولا محصولات فیک چاپ بی کیفیت تری دارن و قابل مقایسه با محصول اصلی نیستند.

نام برخی از این محصولات کامل نوشته نمیشوند یا کلمات آن ها جا به جا میشود.مثلا به جای Maybelline  روی یک محصول تقلبی نوشته میشود moyballine  و فقط یک حرف از این کلمه جا به جا میشود.

سخن پایانی

از ابزار های جست و جو میتوان بسیار استفاده کرد تا محصول تقلبی خریداری نکنیم.با چک کردن موارد بالا ما امید داریم که تمام خرید های شما به نحو احسن انجام شود.زیرا محصولات تقلبی با سلامت ما بازی میکنند و ممکن است چندین برابر هزینه ای که کردیم را ، برای بازگشت سلامتی خودمون انجام بدهیم.

پس در این مورد خیلی اهمیت به خرج بدهید.سایت خریدسا ، از سایت های فروش لوازم آرایشی خوب کشور است که تمام محصولات خودش رو با ضمانت اصل بودن به مصرف کننده ها تقدیم میکنه ، و شما میتونید با اطمینان از این سایت خرید کنید.


 [a1]

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top