تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/09 - 18:31
کد خبر: 400415

به یاری ۸ شرکت دانش‌بنیان و خلاق؛

بومی‌سازی سامانه پرداخت هوشمند حمل‌ونقل شهری

بومی‌سازی سامانه پرداخت هوشمند حمل‌ونقل شهری

با تلاش 8 شرکت دانش‌بنیان و خلاق سیستم پرداخت در حمل‌ونقل شهری توسعه یافت و هوشمند شد. این کار با بومی‌سازی سامانه‌ها به ثمر نشست.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و بومی‌سازی سامانه‌های بلیت و پرداخت هوشمند حمل‌ونقل شهری یکی از اتفاقاتی است که به همت شرکت‌های فناور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است. سامانه‌هایی که نقشی موثر در کاهش زمان از دست رفته و هزینه‌های جانبی دارند.

درعصری که به آن عصر انفجار اطلاعات اطلاق می گردد، فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان ابزاری کارآمد برای متخصصین رشته های گوناگون، موجبات تسهیل و تسریع ارایه خدمات را فراهم کرده است در همین راستا، مهندسان حمل‌ونقل نیز سعی بر آن دارند تا از فناوری اطلاعات به‌عنوان راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت حمل و نقل بهره جسته و مشکلات آنرا به حداقل ممکن کاهش دهند.

یکی از این تلاش‌ها به حوزه توسعه فناوری‌های پرداخت هوشمند در حمل‌ونقل شهری است که توانسته نیاز بخش بزرگی از جامعه که از این نوع حمل و نقل های عمومی استفاده می کنند را تامین و امنیت و رفاه بیشتری را برای آنها ایجاد کند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از اولویت‌های خود را توسعه فناوری‌های هوشمند سازی حمل و نقل قرار داده است با حمایت از شرکت‌های دانش‌ ‌بنیان و خلاق این حوزه تلاش می کند زیست بوم فناوری و نوآوری این صنعت را گسترش دهد.

بر همین اساس نیز از محصولات و خدمات 8 شرکت فناور که در حوزه تولید و طراحی سامانه‌های بلیت و پرداخت هوشمند حمل‌ونقل شهری فعالیت می‌کنند حمایت کرده است.

شرکت آروین پیشگام سامانه یکی از این مجموعه‌ها است که در زمینه توسعه کاربرد فناوری‌های حوزه حمل‌ونقل و کنترل تردد فعالیت می کند. طراحی و ساخت دستگاه اتوماتیک مالی و اعتباری هوشمند یکی از محصولات این شرکت در این زمینه است.

نرم‌افزار جامع کنترل تردد، دستگاه جمع‌آوری کرایه،  نرم افزار مدیریت شهربازی مبتنی بر کارتهای اعتباری RFID و غیره نیز از دیگر محصولات این شرکت است.

الین طرح فناوران هوشمند نیز شرکت دیگری است که به این حوزه ورود کرده است. این مجموعه با طراحی و پیاده سازی سیستم جمع‌آوری خودکار کـرایه در مترو و ناوگن اتوبوس رانی و BRT، مراکز صنعـتی، تجـاری و نظـامی و پرداخت های هوشمند توانمندی خود را به اثبات رسانده است.

آناد صنعت سپهر هم مجموعه دیگری است که با تولید محصولاتی چون سیستم های تشخیص حرکت و تردد، مدیریت حمل و نقل هوشمند و تامین قطعات اورجینال الکترونیک در این حوزه فعالیت می کند.

پردازنده پارس دستگاه کنترل تردد، کارتخوان خروجی کنترل تردد، سیستم بلیط الکترونیکی اتوبوس که مبتنی بر کارت هوشمند بدون تماس می باشد که مبلغ اعتبار برروی کارت ذخیره شده است نیز محصولات این شرکت در حوزه توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل هوشمند شهری است.

توسعه فناوری ارتباطات خوارزمی هم با طراحی، تولید و نصب انواع خودپردازهای هوشمند، فناوری های این حوزه را توسعه داده است.

طراحی و تولید پارکومترهای هوشمند و نسل جدید محصول شرکت دانش‌بنیان دنیای پردازش است. این دستگاه‌ها با امکان پوشش دهی چندین جای پارک، ارایه دستورالعمل استفاده بر روی صفحه نمایش، پذیرش کارت های مختلف بانکی، تنظیم زمان پارک و وجه متناظر با آن، دارای سیستم اعلام عیب به مرکز کنترل و غیره طراحی و به بازار ارایه شده اند.

شهر تجارت گیلسا نیز مجموعه دیگری است که در این زمینه فعالیت می کند. این شرکت به عنوان یک شرکت ارائه کننده انواع تجهیزات و ساختار های هوشمند با تاکید بر سه ویژگی اینترنت اشیا، یکپارچگی و هوشمندسازی است.

طراحان کنترل شرق نیز با تولید محصولات حوزه حمل‌ونقل شهری و تجهیزات بانکی و کارتخوان در این حوزه فعالیت می‌کند. ردیاب خودرو و کارتخوان‌های هوشمند محصولات شاخص این حوزه شرکت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top